Welk (fantasy)boek heb je het laatst aangeschaft?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
PeterV72
Feniks
Feniks

Re: Welk (fantasy)boek heb je het laatst aangeschaft?

Bericht door PeterV72 »

Ik zie dat jullie regelmatig Engelse boeken lezen. Valt dat eigenlijk mee om te lezen? Ik heb al dikwijls getwijfeld om er ook mee te starten, want het aanbod aan fantasyboeken is in het Engels ook veel groter dan in het Nederlands hé :roll:
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Dexter schreef: 07 sep 2017, 17:10 Ik verwacht dat Stormlight wel vertaald zal worden, vooral omdat de Brandonbot alleen maar populairder wordt. Ik heb Oathbringer gepreorderd op mijn Kindle, maar ik wil hem ook als fysiek boek. De eerste twee delen heb ik in MM Paperback, dus logischerwijs wil ik dit deel ook in MMPB. Maar daar kan ik nog wel even op wachten, ben ik bang.
Hopelijk volgt de rest van de Cosmere boeken ook!
PeterV72 schreef: 08 sep 2017, 11:10 Ik zie dat jullie regelmatig Engelse boeken lezen. Valt dat eigenlijk mee om te lezen? Ik heb al dikwijls getwijfeld om er ook mee te starten, want het aanbod aan fantasyboeken is in het Engels ook veel groter dan in het Nederlands hé :roll:
Ik heb onlangs Road Brothers van Mark Lawrence en enkele kortverhalen van andere schrijvers in het Engels gelezen. Ik vind het toch een serieuze aanpassing. De grote lijnen heb ik vaak wel mee, maar sommige details en nuances gaan toch soms verloren. En als je om de zoveel tijd een woord moet opzoeken dat je niet kent, is het ook niet echt ontspannend meer.

Zolang ik nog een voorraad nederlandstalige fantasy heb, hou ik me daar mee bezig, maar ik heb nog een paar auteurs klaarliggen die enkel in het Engels verschenen zijn, zoals Lawrence, Weeks, Brett, Lynch, ... Ik denk dat het wel zou beteren mocht ik wat meer in het Engels lezen, maar daar heb ik momenteel nog geen zin in :)
Dexter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Dexter »

PeterV72 schreef: 08 sep 2017, 11:10 Ik zie dat jullie regelmatig Engelse boeken lezen. Valt dat eigenlijk mee om te lezen? Ik heb al dikwijls getwijfeld om er ook mee te starten, want het aanbod aan fantasyboeken is in het Engels ook veel groter dan in het Nederlands hé :roll:
Ik ben eigenlijk direct begonnen met het lezen van Engelse boeken toen ik het lezen weer heb opgepakt (zo'n 9 jaar geleden). In het begin gaat het logischerwijs wat moeizaam, en het zal een lange tijd duren voor je Engelse boeken net zo snel leest dan Nederlandse boeken, maar oefening baart kunst! Je kan natuurlijk ook een Engels boek proberen waarvan je de Nederlandse vertaling al eens hebt gelezen. Harry Potter is in het Engels nog beter dan in het Nederlands (en de Nederlandse vertaling van Harry Potter is in mijn ogen de beste vertaling die ooit geschreven is.) ;)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik lees zo nu en dan eens een Engelstalig boek. Vooral de vervolgdelen van in het Nederlands gecancelde series. Hierbij scheelde het enorm dat ik al bekend was met de personages, de gebruiken en de wereld, waardoor ik dit in het Engels makkelijk kon volgen. Ik ben dan recentelijk begonnen de Harry Potter reeks te herlezen, dit keer in het Engels. Ook hier scheelt het enorm dat ik de wereld al ken (en de films kan dromen). Toch kom ik zo nu en dan weleens een woord tegen dat ik niet ken en dan open in Google translate even snel. Maar ik blader in de boekhandels regelmatig door Engelstalige boeken waarbij ik heel veel moeite heb met het taalgebruik. Dit komt dan veelal omdat er woorden gebruikt worden die ik zelfs in het Nederlands zelden tegenkom. Laat staan dat ze me in het Engels iets zeggen. Ik hoop ooit wel op het niveau te komen deze boeken gewoon te kunnen lezen, maar ik zal eerst veel YA of boeken uit mij al bekende series gaan lezen om dit niveau te bereiken. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

De eerste serie van Mark Lawrence is toch compleet vertaald in het Ned?
Die nieuwe serie heb ik wel ergens al langs zien komen.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

angela schreef: 09 sep 2017, 21:13 De eerste serie van Mark Lawrence is toch compleet vertaald in het Ned?
Nee alleen de eerste 2 boeken van de trilogie zijn vertaald. Ik kan me nog herinneren hoe teleurgesteld ik daar destijds over was, want het lijkt mij een reeks die perfect in mijn straatje past.
Aan het lezen:
Gelezen:
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

TimdeKW schreef: 10 sep 2017, 11:18
angela schreef: 09 sep 2017, 21:13 De eerste serie van Mark Lawrence is toch compleet vertaald in het Ned?
Nee alleen de eerste 2 boeken van de trilogie zijn vertaald. Ik kan me nog herinneren hoe teleurgesteld ik daar destijds over was, want het lijkt mij een reeks die perfect in mijn straatje past.
Het gaat hier over de Prince of Thorns serie veronderstel ik?
Die heb ik in het Engels gelezen, maar dat viel niet bepaald mee! :(
dat is toch nog Engels van een paar niveaus hoger dan Harry Potter of de Brandon Sanderson Mistborn vervolgdelen vrees ik. ;)
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ja ik heb ook weleens door dat laatste deel heen gebladerd en dat was inderdaad geen modern, redelijk simpel Engels. Maar goed. We moeten ons er toch maar doorheen worstelen, anders leren we het nooit. :)
Aan het lezen:
Gelezen:
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

TimdeKW schreef: 10 sep 2017, 11:18
Echt ik had kunnen zweren dat ik ze alle 3 op het boekenfestijn ben tegen gekomen.
Ik heb deel 1 hier liggen,vind er niet veel aan hij ligt op de stapel te koop.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Ik vermaak me wel met de boeken van Kelly Armstrong ik ben nog steeds bezig met deel twee.
Er zit wel een einde aan ieder boek. Vandaag toch deel 3 besteld omdat ik er mee verder wil.
Er zit jammer genoeg wel twee tot drie weken levertijd op.
Plaats reactie