Welk (fantasy)boek heb je het laatst aangeschaft?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Yvonne
Magiër
Magiër

Re: Welk (fantasy)boek heb je het laatst aangeschaft?

Bericht door Yvonne » 23 jul 2013, 00:50

Dan zal ik dat boek aan mijn lijst toevoegen, bedankt voor de tip, Tim. :)

verza
Pixie
Pixie

Bericht door verza » 26 jul 2013, 16:15

Ik heb net Stephen King - De wind door het sleutelgat gelezen, en wat een geweldig boek is dat!
Ik kon het niet loslaten, ik heb nachtenlang maar 3 uurtjes geslapen omdat ik het boek niet kon wegleggen.
Dit boek is zeker een aanrader, ik hoop dat jullie het gaan lezen/al gelezen hebben :D

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 27 jul 2013, 10:47

Hallo Verza. Ik heb het boek wel staan, maar ik heb tot nu toe alleen het eerste deel van de Donkere Toren reeks gelezen. Ik wil eerst verder met de serie. Ik weet niet zeker of ik De Wind hoor het Sleutelgat zal lezen nadat ik de serie uit heb of dat ik 'm tussendoor lees, zoals King het bedoelt heeft (tussen boek 4 en 5 ofzo?).

Ik zag dat boekenkraam.nl weer een paar nieuwe boeken binnen heeft gekregen. :)
Ik heb daar in het verleden Het Geheim van Askir delen 1, 3 en 4 gekocht en nu zag ik dat ze delen 2 en 5 hadden. Ondanks dat ik had besloten geen nieuwe boeken meer te kopen (ja, alweer :D ), kon ik deze niet laten liggen. Nieuwe afspraak: geen nieuwe series, alleen nog maar series completeren (dat zijn al genoeg boeken).

Mijn nieuwste aanwinst:
Richard Schwartz - Het Geheim van Askir 2: Het Tweede Legioen
Afbeelding

Richard Schwartz - Het Geheim van Askir 5: De vuureilanden
Afbeelding

Ik ben dankzij de recensies van Merel zó enorm benieuwd naar deze boeken. Deel 1 wordt beoordeeld met 5 sterren, deel 2 en 3 met 4 sterren. Alleen deel 4 schijnt enigszins tegen te vallen. Hopelijk herpakt Schwartz zich weer met deel 5 en sluit hij met een knaller af in deel 6.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

verza
Pixie
Pixie

Bericht door verza » 27 jul 2013, 22:03

Hey Tim, dit is het eerste boek dat ik van die serie heb gelezen (omdat ik niet wist dat hij bij een serie hoorde) dus ik weet niet wat het verstandigst is om te doen :)

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 28 jul 2013, 10:45

Ik was een weekendje in NL dus meteen eventjes wat boeken ingeslagen (Engelstalig daar doen ze niet aan hier XD)

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook meteen "The Art The legend of Korra" en Glory, volume 2 mee genomen :D.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 30 jul 2013, 21:06

Wow, mooie covers in ieder geval :D

Heb je The Legend of Korra gevolgd? Hoe is dat tov The Legend of Aang? Daar heb ik alle seizoenen met veel plezier van gevolgd, maar ik weet niet of ik nu ook aan Korra moet beginnen.

Tim, ook een vraagje aan jou: Ik wil namelijk ook eens aan Askir beginnen en dan zijn die boeken van je siteje een mooie start. Maar er staat bij, licht beschadigd. Jij hebt wel ervaring met de site, waar moet ik dan aan denken?

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 30 jul 2013, 22:16

The Legend of Korra is wel leuk hoor, Dave. heb volgens mij het hele eerste seizoen al gezien, maar vond het wel leuk om te zien ;)

Om op het onderwerp terug te komen; ik heb als laatste aangeschaft de delen 7, 8, 9, 11 en 12 van 'Het Rad Des Tijds'.
Ik moet nu enkel nog deel 10, 13 en het laatste deel, maar die is nog niet in hardcover uit.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 31 jul 2013, 01:33

Dave schreef: Tim, ook een vraagje aan jou: Ik wil namelijk ook eens aan Askir beginnen en dan zijn die boeken van je siteje een mooie start. Maar er staat bij, licht beschadigd. Jij hebt wel ervaring met de site, waar moet ik dan aan denken?
Ik heb daar inderdaad al een paar honderd boeken gekocht, waarvan slechts zo'n 10% ook echt een beschadiging had. Denk daarbij aan een klein deukje of scheurtje in de kaft of bij een hardcover de papieren cover. Bij de drie Askir boeken die ik al heb staan (ik verwacht deze twee morgen te ontvangen) heeft één ervan een klein scheurtje in de kaft, de rest had perfect in de winkel gepast.

UPDATE: Ik heb zojuist Askir 2 en 5 ontvangen en beide boeken verkeren in perfecte nieuwstaat. Er mankeert werkelijk niets aan. Dat is een beetje de gok die je neemt wanneer je iets bij Boekenkraam koopt. 9 van de 10 keer is een boek nog schitterend mooi en soms heb je pech. Ze zijn echter wettelijk verplicht te vermelden dan de boeken licht beschadigd zijn, anders mogen ze geen korting geven. Ze krijgen daar gewoon een lading binnen waar zwaar beschadigde boeken bij zitten, die gooien ze weg en wat er nog mooi genoeg (ezeloortjes, deuk in kaft, klein scheurtje of gewoon nog helemaal gaaf) is bieden ze te koop aan (dat is me ooit eens telefonisch uitgelegd).
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 31 jul 2013, 22:03

Okay, je hebt me overtuigd. :mrgreen:

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 04 aug 2013, 00:37

Dave schreef:Wow, mooie covers in ieder geval :D

Heb je The Legend of Korra gevolgd? Hoe is dat tov The Legend of Aang? Daar heb ik alle seizoenen met veel plezier van gevolgd, maar ik weet niet of ik nu ook aan Korra moet beginnen.

Tim, ook een vraagje aan jou: Ik wil namelijk ook eens aan Askir beginnen en dan zijn die boeken van je siteje een mooie start. Maar er staat bij, licht beschadigd. Jij hebt wel ervaring met de site, waar moet ik dan aan denken?

Korra begint heel sterk, maar zwakt behoorlijk af na een aflevering of 4 a 5.. dan zijn er aan het eind (voor de ontknoping)nog 2 leuke afleveringen, maar de ontknoping zelf voelde een beetje disconnected. Al met al probeerden ze teveel verhaal te vertellen in te weinig (en te korte) afleveringen. Het is zeker een leuke serie, en het is super geanimeerd, maar het is niet van de zelfde kwaliteit als The last Airbender (op gebied van verhaal/humor/character diepgang). Ik ben opzich hoopvol voor boek 2(seizoen) van Korra, omdat veel mensen van het originele schrijvers team van TLA weer terug zijn gehaald. Ze beginnen in september weer :D

Als je echt een heftige animatie serie wil kijken kan ik je Shingeki no Kyojin (Atack on Titan) aanraden. Het is een Japanse anime dus je moet wel tegen bepaalde anime tropes kunnen, ik kijk al jaren geen anime meer eigenlijk, maar voor SnK maak ik een uitzondering. Holy crap die serie is intens :D.

trailer: http://www.youtube.com/watch?v=msfM9fmfOuM

Dit gebeurde er :

Afbeelding

Plaats reactie