Opzoek naar een specifiek boek/reeks

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Plaats reactie
GlitterPrins

Opzoek naar een specifiek boek/reeks

Bericht door GlitterPrins »

Ik ben op zoek naar een bepaald boek maar weet de titel of schrijver niet meer. Ik hoop met onderstaande info dat iemand het weet. Dit is wat ik me kan herinneren:

Het boek ging over halfgoden die verbonden waren met het land/water. Verschillende halfgoden heerste in verschillende gebieden. Een belangrijk aspect waren de humoren, lichaamssappen van deze halfgoden. Er waren goedaardige en kwaadaardige halfgoden. Er was ook een magische dolk die aan 1 kant sneed en aan de andere kant de snijwond meteen heelde, dit werd als martelwerktuig gebruikt. Een van de hoofdpersonen was een klein meisje dat een etherische hond/beest bij had welke door aanraking met bloed tastbaar en stoffelijk werd.

Ongetwijfeld een raar verhaal maar dit is alles wat ik nog van het boek weet hopelijk komt er iets bekends voor bij iemand?
Salmaneser
Goblin
Goblin

Re: Opzoek naar een specifiek boek/reeks

Bericht door Salmaneser »

Ik dacht eerst aan de Kronieken van de Godengebieder van James Clemens, maar ik denk niet dat daar een klein meisje met een hond in zat.
GlitterPrins

Bericht door GlitterPrins »

Hallo Salmaneser, je lijkt het toch meteen goed te hebben gezien! Heb op internet een samenvatting opgezocht en dat lijkt de serie te zijn die ik bedoel. Er komt een weesmeisje in voor met de naam Dart. K zal ze meteen eens opzoeken en gaan lezen. Super bedankt!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Goed gevonden Salmaneser :) En welkom Glitterprins!
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Graag gedaan :)

Tijd voor een herlezing, ik kan me amper iets van de reeks herinneren :)
Plaats reactie