Bernhard Hennen - Elfenlied

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Plaats reactie
Corwin
Goblin
Goblin

Bernhard Hennen - Elfenlied

Bericht door Corwin »

Hoi allemaal.
een hele tijd geleden dat ik me nog eens aangemeld heb. :oops:
eigenlijk al sinds begin dit jaar een leesdip na 3 jaar non-stop aan het lezen geweest te zijn.

ben ondertussen terug in gang geschoten. heb de Elfenreeks van Bernhard Hennen gekozen om mee te beginnen. Ooit heb ik deel 1 al eens gelezen. dat boek was best ok, maar nodigde voor mij niet echt uit om de reeks verder te lezen. De vervolgdelen volgen meer de klassieke structuur van fantasyverhalen dus die zijn meer mijn ding. tot ik aan Elfenlied aankwam.

Wat is hiermee aan de hand? :(
volgens de flaptekst gaat het hierover:

De bevolking van Alfenmark wordt verrast door de ongewoon vroeg invallende winter. Alles en iedereen, zowel de natuur als de elfen, lijdt onder de bittere koude. Als er dan ook nog eens bloesemfeeën een voor een sterven en met hen hun liederen verdwijnen, beseft elfenkoningin emerelle dat er groot gevaar dreigt. Op haar verzoek gaan de zwaardmeester Ollowain en de koboldvrouw Ganda op zoek naar de oorzaak van de snijdende kou. Het tweetal belandt na een bewogen reis in een duister oord, waar niets is wat het lijkt en waar leven, dood en zwarte magie nauw verbonden zijn.

in realiteit begint het boek met 100 pagina's over de jeugdjaren van een lutin uit een van de vorige boeken gevolgd door 100 pagina's gedichten van een overleden bloesemfee om dan gewoon te stoppen.

beschik ik hier over een unieke misdruk ??? :D
is dat nog niemand anders opgevallen ?

overigens ben ik dan maar doorgegaan met Elfenkoningin, wat tot nu toe een "normaal" boek lijkt te zijn.
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Dakeyras
Goblin
Goblin

Re: Bernhard Hennen - Elfenlied

Bericht door Dakeyras »

Hoi Corwin, heb deze boeken niet dus kan niet controleren. Heb 2 boeken gelezen van deze Elvenserie maar vond zelf zeer matig.
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Dag Corwin,
Ik heb hetzelfde exemplaar in de boekenkast staan en begrijp ook niet goed de opzet van dit boek.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik zie inderdaad op de officiële site van Hennen dat het boek een bundeling is van een korte novelle en daarna
Elfenlied verzameld naast de roman over de geheime Gandas een cyclus van gedichten, die het leven van Blütenfee Moonbloom, een grote beeldbijlage met foto's en illustraties, en een tijdlijn van de belangrijkste gebeurtenissen die Bernhard Hennens grote Elves saga vertelt.
(google translate)

http://www.bernhardhennen.de/elfenzyklus/elfenlied/
Plaats reactie