Rad des tijds/Wheel of time vraagje

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Plaats reactie
Zuurpruim37
Pixie
Pixie

Rad des tijds/Wheel of time vraagje

Bericht door Zuurpruim37 » 23 jun 2018, 13:42

Hallo allemaal,
Ik heb dit account aangemaakt om een vraag aangaande de rad des tijds / wheel of time serie te stellen, die ik op internet nergens beantwoord kon vinden, dus wellicht dat jullie me uit de brand kunnen helpen;

Ik ben de serie in t Nederlands aan t lezen, en nu halverwege deel 9. Hiernaast staat in m'n boekenkast De Wereld van het Ras des tijds door Jordan en Teresa Patterson. (The World of Robert Jordan's The Wheel of Time)
Verschenen tussen deel 9 en 10
Chronologisch gezien, en omdat ik fan van deze wereld ben, een logische volgende stap om te gaan lezen
ECHTER! ben ik bang dat ik hierin dingen tegen ga komen die ik anders al lezende hoor te ontdekken in de volgende delen, of info over bijvoorbeeld de eeuw der legenden/forsaken.. etc...

Kan iemand mij vertellen of ik enige vorm van spoilers riskeert wanneer ik dit boek voor de volgende delen lees??

Alvast heel erg bedankt!

Dakeyras
Goblin
Goblin

Re: Rad des tijds/Wheel of time vraagje

Bericht door Dakeyras » 24 jun 2018, 09:39

Hoi Zuurpruim geen idee want dat deel heb ik niet. Ben nu zelf bij deel 12. Ik zou zeggen lekker eerst de boeken lezen die het verhaal vertellen.

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 24 jun 2018, 22:29

Als je Engels kunt lezen en schrijven raad ik je aan om deze vraag op de website Reddit te stellen.

https://www.reddit.com/r/WoT/?st=JITAC7BK&sh=7b698a47

Deze pagina heeft 27.000 gebruikers dus als je je vraag daar steld zul je denk ik wel antwoord kunnen krijgen.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 25 jun 2018, 11:03

Zuurpruim37 schreef:
23 jun 2018, 13:42

Kan iemand mij vertellen of ik enige vorm van spoilers riskeert wanneer ik dit boek voor de volgende delen lees??

Alvast heel erg bedankt!
Hoi Zuurpruim, sorry, ik had de vraag niet zo snel gezien.

Er staan geen spoilers in over latere delen, alleen de delen ervoor.Maar ook ik zou lekker verder gaan lezen in de serie zelf en deze als een soort extra'tje achteraf nog eens erbij pakken :) Het is namelijk vooral een opsomming van dingen die je hebt gelezen in de boeken, dus opsommingen van volkeren, iets van de geschiedenis van de Verzakers en dergelijke.

Zuurpruim37
Pixie
Pixie

Bericht door Zuurpruim37 » 25 jun 2018, 11:32

Top!
Ja ik was al bang dingen tegen te komen over bv de eeuw der legenden en zag al iets over de eerste verzakers, allemaal dingen waarvan ik denk dat die relevant voor t einde kunnen zijn..
Ik ga gewoon lekker verder lezen en lees dan 'de wereld van' als toetje ;)

Dank jullie wel :mrgreen:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 27 jun 2018, 11:05

Veel plezier! Ik heb enorm genoten van deze serie en zeker de laatste paar boeken van Sanderson geven weer extra vaart in het verhaal en rond een aantal zaken heel mooi af.

Plaats reactie