Raymond E. Feist - King of Ashes

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dakeyras
Goblin
Goblin

Raymond E. Feist - King of Ashes

Bericht door Dakeyras » 30 apr 2018, 21:09

Kon zo snel geen thread vinden om dit te plaatsen. Er is een nieuw boek uit van Feist King of Ashes. Weet iemand of hier een Nederlandse vertaling van komt?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Raymond E. Feist - King of Ashes

Bericht door Dave » 02 mei 2018, 10:31

Luitingh heet de rechten voor deze serie niet gekocht (en volgens mij verder ook geen andere uitgever). Het was schijnbaar te lang geleden sinds het laatste Feist boek, een nieuwe serie en bovendien een enorm bedrag dat men voor de vertaalrechten moest neerleggen. Daarom is er van afgezien.

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 02 mei 2018, 10:41

Magician's End is uitgekomen in 2013, als afsluiter van een reeks van 30+ boeken.
We wachten al langer op Martin en Rothfuss en consoorten, maar die zullen wel direct vertaald worden.
Het is triestig gesteld met NL vertalingen dezer dagen :(

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 14 mei 2018, 20:38

Dank voor de antwoorden. Boek in het Engels aangeschaft. Zal terugkoppelen hoe het leest.

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 25 mei 2018, 04:36

Ik wacht al zo lang op deze nieuwe serie en nu lees ik dat er geen Nederlandse vertaling komt? En dan vragen ze zich af waarom mensen toch steeds minder boeken kopen... Dit is gewoon een geweldige schrijver, wat maakt het uit dat het een aantal jaar na zijn laatste boek is... George R.R. Martin staat nu ook niet bekend om zijn snelle schrijven, maar zijn nieuwe boek zal sneller vertaald zijn dan de afslachting tijdens de Red Wedding...

Erg jammer, alle 30+ andere boeken al gelezen, met heeeel veel plezier. Had echt zin aan zijn nieuwe serie, want het is een fijne schrijver... misschien dan toch maar de Engelse versie een keer aanschaffen, als ze alle drukfouten er uit gehaald hebben...

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 29 mei 2018, 10:28

Luitingh denkt daar jammer genoeg anders over:
We hebben helaas besloten niet verder te gaan met het werk van Feist. De verkoop van zijn werk is door de jaren heen sterk gedaald, waardoor we uiteindelijk ook verlies hebben gemaakt op de laatste trilogie. Daarnaast waren wij eerlijk gezegd niet heel erg positief over het nieuwe boek King of Ashes, en dus hebben we besloten te stoppen met het werk van Feist. Helaas. Maar gelukkig komt er veel anders, leuks uit, mocht je tips willen van vergelijkbare boeken.
Bij de laatste zin heb ik toch even mijn ogen gefronst :?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 29 mei 2018, 14:31

Nou ja, ze hebben niet ongelijk. Er komt ook veel anders leuks uit. Maar als Feistfan ben ik ook wel een beetje teleurgesteld dat deze niet vertaald wordt.

Bizar dat zo'n laatste trilogie niet genoeg verkoopt eigenlijk. Elke Feistfan lijkt mij wilde toch wel het einde van deze serie lezen!

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 29 mei 2018, 17:08

Het is hun goed recht natuurlijk om boek niet uit te geven. Wat ik wel zie is dat er nog weinig volwassen materiaal vertaald wordt en we steeds meer de young adult boeken krijgen of van Nederlandse fantasyschrijvers die helemaal opgehemeld worden op hebban. Denk dat veel mensen al overgeschakeld zijn naar Engels.

Ik heb zelf nog 100 pagina`s te gaan in king of Ashes. Echt een Feist boek, leest lekker weg en geen complex verhaal. De personages zijn niet zo amusant als bijvoorbeeld een Nakur of Puc. Middelmaat is het voor Feist, had meer gehoopt / verwacht.

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 30 mei 2018, 18:41

Salmaneser schreef:
29 mei 2018, 10:28
Luitingh denkt daar jammer genoeg anders over:
We hebben helaas besloten niet verder te gaan met het werk van Feist. De verkoop van zijn werk is door de jaren heen sterk gedaald, waardoor we uiteindelijk ook verlies hebben gemaakt op de laatste trilogie. Daarnaast waren wij eerlijk gezegd niet heel erg positief over het nieuwe boek King of Ashes, en dus hebben we besloten te stoppen met het werk van Feist. Helaas. Maar gelukkig komt er veel anders, leuks uit, mocht je tips willen van vergelijkbare boeken.
Bij de laatste zin heb ik toch even mijn ogen gefronst :?
Vind het ook niet gek dat ze verlies leden, heb je die boeken gezien? Een keer zo groot van formaat als de andere delen en niet eens in de zelfde kleur of style als de eerste series. Als verzamelaar wil je een serie zo hebben dat alles op elkaar lijkt, dit staat nu nergens naar in mijn boekenkast...

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 31 mei 2018, 11:18

De nieuwe stijl was er al sinds de Conclaaf-trilogie, niet?
Ik had ze ook liever in de eerste stijl gezien, maar ik zou ze sowieso gekocht hebben, gelijk welke stijl.
De heruitgaves vind ik trouwens ook niet echt geslaagd.

Plaats reactie