Is er hier iemand die manga leest?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Plaats reactie
angela
Minotaurus
Minotaurus

Is er hier iemand die manga leest?

Bericht door angela » 08 mei 2017, 19:04

Ik lees af en toe manga vind het wel leuk.
Van sommige heb ik de OVA gezien en dan wil ik de manga ook lezen maar dan valt de stijl ontzettend tegen andere vind ik wel erg leuk.
Wat ik wel jammer vind maar dat geld ook voor gewone boeken is dat het soms zo lang duurt voordat er een vervolg is als dat er al komt?

Anaïs
Pixie
Pixie

Re: Is er hier iemand die manga leest?

Bericht door Anaïs » 19 jul 2017, 13:21

Ik lees geen manga maar ik kan daar ook heel hard over klagen. Ik had zo eens een boek gelezen in het Nederlands. En het vervolg was nog niet uit toen ik dat boek had gelezen en smachtte naar het vervolg. :evil: Ik had toen twee weken gewacht voor de Engelstalige versie. (Nederlands was nog langer wachten dus pakte ik de Engelse versie maar) Ik had dan de Engelse gelezen en zodra de Nederlandse uitkwam heb ik die gelezen.

(als ik al moet wachten tot ik naar de bib kan gaan vind ik het al te lang duren eer ik een goed boek kan nemen) (als mijn boek uit is en bib gesloten is moet ik bijvoorbeeld wachten)
if i can choose between a strip are a book, i will pick the book

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 10 aug 2017, 00:02

Er zijn niet veel manga uitgevers meer in Nederland, maar binnenkort hebben we op de site een interview met een nieuwe, opstartende uitgever! We willen meer doen met strips/comics/graphic novels/manga, dus binnenkort te zien op FantasyWereld :D

Ik was helemaal weggeblazen door de Dragonball Z op tv toen die voor het eerst naar Nederland kwam. Mijn eerste intro in die wereld en daarna ben ik de manga gaan kopen van Dragonball. Ik heb ook nog aardig wat manga gaan lezen (voornamelijk Engels en gekocht op plekken als Boekenfestijn, want in de volle prijs met weet ik hoeveel delen was het bijna onbetaalbaar), zoals Naruto... Ook las ik One Piece, Bleach en heb ik nog best wat Attack on Titan gelezen. Soms ook online via scans, niet echt heel netjes. Maar goed, het is alweer lang geleden dat ik manga las!

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 10 aug 2017, 15:32

Dragonball z ken ik ook, ik heb ze ook (enkele) in manga vorm gelezen.
Maar dat is een hele serie.

Ik heb er ook op het Boekenfestijn gekocht die dingen zijn normaal nogal aan de prijs en voor een manga heb ik dat er toch niet voor over.
Via de scan heb ik er ook nogal wat gelezen vooral omdat ik dan een leuke OVA via You tube zag maar de manga kan dan ontzettend tegen vallen vooral omdat de manier van tekenen misschien helemaal niet bevalt. Dus eerst even kijken voordat je koopt. :fluit:
En er zitten soms van die onderwerpen tussen die wel een beetje ver gaan.
Wat ik wel vind is dat sommige manga artiesten nog langer werk hebben dan G. RR. Martin met het afschrijven van een serie of hij is alleen verkrijgbaar in het japans dan ga ik weer terug naar de scan site's.

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 10 aug 2017, 16:43

Dave schreef:
10 aug 2017, 00:02
Attack on Titan
Heb je de tv-serie hiervan al gezien? Ik zag onlangs de eerste film, die niet slecht was, maar wel zijn gebreken had, maar naar het schijnt is de serie veel beter.

Ik hou niet zo van Manga, zeker niet in stripvorm. TV producties als Dragon Ball Z of Avatar vond ik dan wel weer goed.

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 18 okt 2017, 12:24

Attack on Titan is zeker weten een aanrader! Ik heb de Anime al 2 keer in z'n geheel gezien en ga 'm binnenkort re-watchen met een vriendin van me. Over de manga ervan kan ik helaas niet erg veel zeggen. Ik vind ze nogal te prijzig. Ik snap natuurlijk wel dat er zo'n prijs aan vastzit, maar dan koop ik liever een boek om maar zo te zeggen. ;)

DeathNote ben ik wel aan begonnen, kan er nog niet echt een mening over geven.
Welke ik ook erg vermakelijk vind is; No matter how I look at it, it's your guys' fault I'm not popular. :lol:
Books read in 2019: 46
Books bought in 2019: 10
Donald Duck pockets collected in 2019: 23
Manga collected in 2019: 75

Plaats reactie