Een goede opvolger

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Plaats reactie
Steffanito

Een goede opvolger

Bericht door Steffanito » 20 jul 2016, 20:03

Hi Allemaal,
ik ben helemaal nieuw hier op het forum. Na een tijd zonder veel te lezen is de gekte weer toegeslagen en heb ik na eerst de hee Reacher serie (17 boeken) te hebben verslonden weer in de fantasy beland en dit keer de hele Askir+Godenoorlogen serie van Schwartz uitgelezen (tenminste de reeds vertaalde dan).

Nu zoek ik eigenlijk een goede opvolger hiervan. Wil op vakantie lekker veel lezen.. Het liefst mooie epische fantasy.

Ik hou echt van de snelheid van Schwartz boeken. Ook het feit dat de magie en wezens (elfen, dwergen, draken) vrijwel in elk hoofdstuk een rol spelen ben ik blij om. Een meer literair boek dat erg veel tijd besteed aan opbouw, beschrijvingen etc vid ik minder fijn.. Niet te zwaar dus :)

Kunnen jullie mij een goede serie aanraden?
Ik zag zelf de Shannara Serie en "de verborgen universiteit" (nederlandse schrijfster)
Wetten van de magie vond ik ook erg leuk. Hoewel de latere boeken vanaf deel 4 me een beetje begonnen te vermoeien..

ben benieuwd! Groet, Steffan

Galido
Goblin
Goblin

Re: Een goede opvolger

Bericht door Galido » 21 jul 2016, 22:51

Als je het tempo wilt aanhouden dan zou ik voor de boeken van Ririya gaan van M. Sullivan. Heb er wel nog maar 1 van gelezen maar het tempo is even snel :)

Nu, als je echt epische fantasy wilt lezen ga ik even mijn stokpaardje boven halen: Het Rad des tijds! Hele dikke boeken, 13 in totaal en prachtig geschreven en uitgewerkt.
Andere aanrader is Feist: Heeft een 25 tal boeken over één en dezelfde wereld die je ook snel doorleest en met de nodige humor erin.

Steffanito

Bericht door Steffanito » 22 jul 2016, 13:51

Hi, tnx!
Ja rad des tijds heb ik inmiddels binnen! Maar ik begreep van mensen oa op t forum hier dat t wel erg traag kan zijn...
Ik ga eens even verdiepen in de andere die je noemt.
Bedankt!

Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido » 22 jul 2016, 16:45

Laat me zeggen dat eerste boeken redelijk vlot verlopen nadien kan er al wel eens wat traagheid in sluipen :) Hangt ervan af hoe je dat zelf vindt.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 22 jul 2016, 18:38

Feist en Gemmell zijn altijd boeken om lekker snel weg te lezen. Let op dat Gemmell echt episch met nodige hak en slachtwerk.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 22 jul 2016, 21:57

Misschien De dwergen van Marcus Heitz die vond ik wel makkelijk weg lezen?

Steffanito

Bericht door Steffanito » 25 jul 2016, 13:58

thnx voor de reacties! Hak en slachtwerk is geen probleem :) ik las net een draadje over word and sorcery als "subgenre" . Ik denk dat Askir daar wel onder valt?
Ik ben bezig met inslaan voor de vakantie. Dus ik ga eens even op zoek naar jullie titels.

Plaats reactie