Tad Williams

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Plaats reactie
Galido
Goblin
Goblin

Tad Williams

Bericht door Galido » 29 mei 2016, 11:37

Heel de lijst door gegaan en geen topic over hem begonnen, dus begin ik hem maar :P

Bijna aan pagina 400 van De Drakentroon en ik begin mijn mening te herzien. De trage opbouw van de eerste 200 pagina's lijken achterwegen te blijven. Er is meer dialoog en actie in het verhaal waardoor je begint mee te leven met de personages. Ben wel tevreden dat het niveau opgekrikt wordt. Enkel met langdradige beschrijvingen kun je geen 700 pagina's een boek vullen.

Wat mij ondertussen opvalt dat er voor de moment maar 6 (eigenlijk 5) personages 'actief' meedoen. En dan vergeten ik nog één die tot pagina 200 deel maakte van de cast :fluit: Als ik een vergelijking trek met andere grote fantasy verhalen: Spel der tronen: hele families, Rad des tijds 7 personen, Lord of the rings 9 personen, moet ik toegeven dat je met zo'n weinig hoofdpersonages wel redelijk want kunt doen. Doet met wat denken aan Feist Magiër waar je ook in het begin eigenlijk maar, en hier ga ik redelijk kort door de bocht, 2 hoofdpersonages hebt, met redelijk wat randfiguren die later ook van belang zijn.

Het enige minpuntje wat ik heb, buiten het moeilijke begin, is het regelmatig verschijnen van gezang... Is eens fijn, maar moet niet te vaak terugkomen, want je vergeet dit toch meteen. :oops:

Als ik wat verder zit in het verhaal plaats ik hier nog een update.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Tad Williams

Bericht door Dave » 30 mei 2016, 22:48

Fijn om dit te lezen! Ik ben met dit boek begonnen voor mijn Fantasy Queeste, maar (onder andere) vanwege de trage start afgehaakt. Inmiddels heb ik alweer een tijd het boek niet in mijn handen gehad en een klein boekje tussendoor gelezen. Maar ik ben blij om te horen dat de vaart er uiteindelijk wel in komt, dat geeft me moed het toch nog eens te proberen!

Galido
Goblin
Goblin

Re: Tad Williams

Bericht door Galido » 31 mei 2016, 19:52

Je kunt perfect verder lezen :) Wat er in de eerste 200 pagina's gebeurt is niet zoveel waardoor je snel weer weet waarover het gaat ;)

Ik zet hem nog niet in mijn top 5, maar hij staat ook niet meer onderaan de lijst :)

Plaats reactie