Hoofdstuk 5 t/m 8

Deze gespierde wraakroman leest als een Tarantino-film: een vermakelijke mix van avontuur en komedie, afgewisseld met duistere momenten, scherpzinnige dialogen en explosieve scènes.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Hoofdstuk 5 t/m 8

Bericht door angela » 06 mei 2016, 20:53

Bespreek hier alles wat er gebeurt van hoofdstuk 5 tot en met hoofdstuk 8.

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Re: Hoofdstuk 5 t/m 8

Bericht door BibiTotoLover » 10 mei 2016, 17:37

Hoofdstuk 5 tot en met 8 gelezen en vind het erg spannend worden en kan er niet op wachten om te zien hoe dit verhaal zich gaat ontvouwen. Ik hoop wel dat ik alle verschillende personages zo goed mogelijk uit elkaar kan blijven houden. Gelukkig hebben ze allemaal van die aparte namen.. ;)
Ik vind het nog steeds erg fijn geschreven. Ook een groot pluspunt; de aparte wezens die erin voorkomen. :duim:
Books read in 2019: 23
Books bought in 2019: 4
Donald Duck pockets collected in 2019: 15
Manga collected in 2019: 54

dion14
Pixie
Pixie

Bericht door dion14 » 10 mei 2016, 20:32

Ik vindt het nu heel spannend worden ik vindt het leuk dat je wat meer over het de personages weet nu je wat verder bent en vindt het best wel spannend worden voor de rest ben ik het met bibitotolover eens
Aan het lezen:de elfen serie van bernhard hennen en daarna nog heel wat andere series
Gelezen: Haast alle boeken van Raymond E Feist en nog vele andere schrijvers

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 13 mei 2016, 21:07

Ik vind de stukjes die ik nu mee krijg van de wereld waarin het afspeelt nogal bijeen geraapt dirndl jurk bijvoorbeeld en bami blokken kraam het stukje van die muur ik heb het idee dat ik van Oostenrijk nu in China zit. Het is een verzonnen wereld die op veel punten in deze wereld vastzit. Ik zou het beter hebben gevonden als er was gekozen om alles op een lijn te houden.

Het geloof is me ook niet duidelijk zoals het nu leest komt dit allemaal wel in de loop van het verhaal maar dit maakt bepaalde dingen toch wat onduidelijk.
Wat ik wel positief vind aan het verhaal is dat het schijnbaar niet uitmaakt of je van mannen of van vrouwen houd of van beiden sommige schrijvers hinten alleen maar naar sex en liefde en al helemaal als het gaat om het zelfde geslacht al gaat het dan wel weer wat over de top in dit boek.

Het verhaal leest tot nu toe nog steeds vlot en ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Maar tot nu toe ben ik van mening dat dit boek nog wel wat redigeer werk had kunnen gebruiken.

Joke
Feniks
Feniks

Bericht door Joke » 14 mei 2016, 16:15

Het verhaal leest ook in deze hoofdstukken nog altijd heel vlot, maar de vaart gaat er na hoofdstuk 5 toch een klein beetje uit omdat er weer een nieuw personage aan bod komt in 6.
Zoals Angela zegt, lijkt de wereld inderdaad een samenraapsel van verschillende culturen. Zeker als je in hoofdstuk 6 de beschrijvingen leest van de edelen in de karavaan die Maroto begeleidt.

Wel vind ik het jammer dat de auteur niet een beetje duidelijker is op het vlak van locaties. Zo had ik wel moeite om te bepalen waar Maroto nu juist zat met die karavaan en heb ik verschillende keren gezocht op de kaart. Als je duidelijker weet waar de verschillende personages juist zitten dan krijgt de wereld beter vorm in je hoofd, of toch in mijn geval. Dan is het duidelijker waar de landen met culturele verschillen juist liggen en dan is alles meer een geheel. Maar misschien legt hij dit wel uit verder in het verhaal.

Ik ben wel benieuwd of er nog meer personages naar voor zullen komen of niet. Hopelijk wacht hij nog even, want ik moest al even denken wie Sullen nu ook al weer was tegen de tijd dat ik bij hoofdstuk 8 kwam, ook al zaten er maar drie hoofdstukken tussen. Ik wel weten wat er nu juist met Ji-hyeon uit hoofdstuk 2 zal gebeuren, haar zijn we nog niet terug tegen gekomen.

Algemeen genomen zijn voor mij de voorbije 8 hoofdstukken de eerste bouwstenen van het verhaal, een soort inleiding, voordat het echt van start gaat. Toch heb ik niet het gevoel dat het traag vooruit gaat, maar ik hoop wel dat het verhaal niet te lang zo een inleidend gevoel blijft geven.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 15 mei 2016, 11:27

Ik heb ook al een paar keer op de kaart gekeken om te zien wie waar zat.

Joke
Feniks
Feniks

Bericht door Joke » 16 mei 2016, 15:04

Ja hé, dat vond ik af en toe echt nodig :)

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 16 mei 2016, 23:07

Eigenlijk is het meeste over deze hoofdstukken hierboven al gezegd: de vaart is er een beetje uit, mede doordat de verschillende figuren moeten geïntroduceerd worden. Ze had vijf trawanten, dus waarschijnlijk zullen er nog enkelen de revue passeren.
Ik vond de afsluiting van hoofdstuk 5 - waar Ziona haar dreigement aan heer Hjortt "duidelijk" maakt - echt subliem, lekker noir.
Ook ik gebruik geregeld de kaart om het verhaal te situeren. Bij de intro was ik dit vergeten te melden maar ik vind de kaart van een goede, gedetailleerde kwaliteit.

chantalvl
Pixie
Pixie

Bericht door chantalvl » 19 mei 2016, 16:01

Nu zijn er 2 hoofdlijnen en wat introducties die hebben plaatsgevonden. Vindt dat ook lastig. En jammer dat daardoor je uit het leesritme van het verhaal komt.

Maar goed blijft toch lekker lezen dus ga gauw verder.

Joke
Feniks
Feniks

Bericht door Joke » 19 mei 2016, 18:03

chantalvl schreef:Nu zijn er 2 hoofdlijnen en wat introducties die hebben plaatsgevonden. Vindt dat ook lastig. En jammer dat daardoor je uit het leesritme van het verhaal komt.

Maar goed blijft toch lekker lezen dus ga gauw verder.
Daar wen je wel aan, net omdat het toch nog lekker leest. :)

Plaats reactie