Hoofdstuk 1 t/m 4

Deze gespierde wraakroman leest als een Tarantino-film: een vermakelijke mix van avontuur en komedie, afgewisseld met duistere momenten, scherpzinnige dialogen en explosieve scènes.
Plaats reactie
angela
Minotaurus
Minotaurus

Hoofdstuk 1 t/m 4

Bericht door angela » 06 mei 2016, 20:51

Bespreek hier alles wat er gebeurt van hoofdstuk 1 tot en met hoofdstuk 4.

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Re: Hoofdstuk 1 t/m 4

Bericht door BibiTotoLover » 09 mei 2016, 16:41

Ik heb zojuist hoofdstuk 1 tot en met 4 gelezen. Het leest naar mijn idee erg vlot. Ik hou er nu al van dat er veel verschillende personages in voorkomen, die allemaal verschillende verhaallijnen hebben, die aan het eind samen één groot verhaal vormen. Ik kan nog geen oordeel over het verhaal zélf geven, daarvoor is het nog te vroeg. Verheug me er wel al op om nog meer te gaan lezen. :duim:
Books read in 2019: 23
Books bought in 2019: 4
Donald Duck pockets collected in 2019: 15
Manga collected in 2019: 54

dion14
Pixie
Pixie

Bericht door dion14 » 09 mei 2016, 19:16

Ik heb ze net gelezen ik ben het met bibitovenaar eens ben zeer benieuwd naar de rest van het verhaal
Aan het lezen:de elfen serie van bernhard hennen en daarna nog heel wat andere series
Gelezen: Haast alle boeken van Raymond E Feist en nog vele andere schrijvers

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 09 mei 2016, 22:43

dion14 schreef:Ik heb ze net gelezen ik ben het met bibitovenaar eens ben zeer benieuwd naar de rest van het verhaal
Hahaha, ik vind het wel leuk wat je van me username maakt. :lol:
Books read in 2019: 23
Books bought in 2019: 4
Donald Duck pockets collected in 2019: 15
Manga collected in 2019: 54

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 10 mei 2016, 21:49

Ik moet nog beginnen ik heb gewacht tot iedereen het boek had en was tijdens het wachten aan iets anders begonnen dat boek is bijna uit dus ik verwacht morgen met lezen te beginnen.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 11 mei 2016, 21:39

Aaah.. de toon is gezet: pompoenen die duister tot leven komen, arrogante edelen die op hun bek krijgen, krijgspriesters die van een klif gekieperd worden, heerlijk absurd.
Ik heb trouwens al direct sympathie voor "het oude kranige dametje"; zeker na hoofdstuk 5 !

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 13 mei 2016, 20:41

De eerste hoofdstukken lazen wel vlot, af en toe een zin die wat korter had gemogen.
Je valt wel midden in het leven van verschillende karakters .
Ik heb namen waarmee ik moeite heb om ze te onthouden wie ook al weer wie is omdat je eigenlijk nog maar weinig tot geen kennis hebt van de karakters en de wereld waarin het verhaal zich afspeelt.
Ook het gedeelte van de hondendemon had wel wat duidelijker mogen zijn.

Ik vond het stukje van de koeienstal wel grappig.

Joke
Feniks
Feniks

Bericht door Joke » 14 mei 2016, 15:56

Het begin is inderdaad heel vlot te lezen en je krijgt in het eerste hoofdstuk al een hoop informatie over bepaalde structuren van het rijk. Al vond ik het wel een beetje moeilijk om de juiste plekken op de kaart terug te vinden omdat je in die vier hoofdstukken ineens drie verschillende plaatsen voorgeschoteld krijgt.

Deze hoofdstukken zijn voor mij een soort inleiding waar je inderdaad uit kan afleiden dat er veel personages in het boek voor zullen komen. Of het personage uit hoofdstuk 2 echt belangrijk is, weet ik nog niet omdat het stukje zo kort was terwijl het vierde hoofdstuk al een pak langer was. De link tussen de personages volgt waarschijnlijk nog verder in het verhaal. Ik denk wel dat het oude dametje veel belangrijker is dan die arrogante heer Hjortt, zeker omdat ze zich zo kranig weert tegen de indringers.

Ik kijk er wel naar uit om te ontdekken hoe de puzzel juist in elkaar zal passen.

chantalvl
Pixie
Pixie

Bericht door chantalvl » 18 mei 2016, 13:03

Eindelijk een begin kunnen maken met dit boek.
Moet zeggen dat het lekker leest. En dat ik erg benieuwd ben over hoe de puzzel stukjes in elkaar gaan passen.
Ben benieuwd naar de rollen die Sullen en de burgemeester gaan spelen.

Plaats reactie