Eerste indruk

Deze gespierde wraakroman leest als een Tarantino-film: een vermakelijke mix van avontuur en komedie, afgewisseld met duistere momenten, scherpzinnige dialogen en explosieve scènes.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Eerste indruk

Bericht door angela » 06 mei 2016, 20:30

Wat is jullie eerste indruk van het boek?

angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Eerste indruk

Bericht door angela » 06 mei 2016, 21:09

Ik vind het wel een mooi boek om te zien net dat beetje bling in de kaft.
Wel een flink dik boek! 685 blz.

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 07 mei 2016, 10:54

Een super mooi omslag. De bovenkant ziet eruit als oud perkament en ik vind het heel gaaf gedaan dat je bovenop het onderste rode gedeelte, geïllustreerde soldaten ziet die oorlog voeren. Cover is dus zeker zeer gedetailleerd, dat is altijd een pluspunt voor mij. Nog een tof snufje is natuurlijk de map aan de binnenkant van het boek. Zeer lovende reviews op de achterkant van het boek. En door de rechter-binnenflap kwam ik erachter dat Alex Marshall eigenlijk een pseudoniem is van een gelauwerde auteur. Dat wist ik niet eens van tevoren. :lol:
Ik kijk er naar uit om het boek te gaan lezen! :D
Books read in 2019: 34
Books bought in 2019: 4
Donald Duck pockets collected in 2019: 22
Manga collected in 2019: 73

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 07 mei 2016, 22:27

De naam van de auteur schijnt Jesse Bullington te zijn hij heeft inderdaad nog wat meer geschreven maar ik heb nog nooit van hem gehoord.

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 09 mei 2016, 12:00

angela schreef:De naam van de auteur schijnt Jesse Bullington te zijn hij heeft inderdaad nog wat meer geschreven maar ik heb nog nooit van hem gehoord.
Ow, ik heb ook nog nooit van hem gehoord. Vind ik eigenlijk wel fijn, want dan ga ik zonder vooroordelen aan het boek beginnen. ;)

dion14
Pixie
Pixie

Bericht door dion14 » 09 mei 2016, 12:08

Mooi boek lekkere dikke pil lijkt me een goed boek
Aan het lezen:vele goede Engels fantasy boeken en fanfiction
Gelezen: Haast alle boeken van Raymond E Feist en nog vele andere schrijvers

chantalvl
Pixie
Pixie

Bericht door chantalvl » 10 mei 2016, 09:11

Erg mooie kaft, en als ik de Quotes mag geloven, belooft het heel wat.
Wat ik leuk vindt dat ze de kaart ook voor en achter op de kaft hebben gebruikt.

Heb ook nog niks van Alex Marshall of zijn synoniem Jesse Bullington gelezen, maar als dat zo was maak dat me meestal ook niet uit.

Ben erg benieuwd aan de kleine stukjes die ik net even heb gelezen denk ik dat ik me wel zal vermaken met dit boek.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 10 mei 2016, 22:12

Ik vond de cover ook enorm sterk! Prachtige illustratie, goed gebonden. Ik ben erg benieuwd in hoeverre het Tarantino sfeertje doorkomt in het verhaal, ik vind dat altijd wel goede films.. Ik vind verwijzingen naar andere schrijvers of boeken altijd een beetje dubbel, je schept verwachtingen terwijl elk boek gewoon op zichzelf moet staan. Hier is het ietsje anders, omdat niet een ander boek, maar een filmregisseur wordt genoemd, maar desalniettemin ga je het dan vergelijken en tegen elkaar afmeten..

Ik ben enorm fan van epische fantasy, dus ik verheug me erop! Men zegt: "Dit is epische fantasy zoals je die nog nooit hebt gelezen.", dus ik ben benieuwd of dat enigszins klopt :D

Hoe vinden jullie het als uitgevers hun boeken vergelijken op deze manier met andere auteurs/boeken/series?

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 10 mei 2016, 23:21

Dave schreef:Hoe vinden jullie het als uitgevers hun boeken vergelijken op deze manier met andere auteurs/boeken/series?
Ik vind het nooit een fijn idee wanneer ze dat doen. Naar mijn idee schept dat toch meteen een bepaald beeld en heb ik de neiging om meteen vooroordelen te trekken over een boek of auteur. En dat vind ik erg jammer, aangezien ik het regelmatig oneens ben geweest met Quotes. Ik kijk toch het liefst naar een boek als een frisse start met een compleet nieuw verhaal, en een nieuwe wereld.
Dus wat ik meestal probeer te doen, is me niet al teveel aantrekken van dat soort Quotes als; "Voor liefhebbers van Harry Potter & Game of Thrones..."

chantalvl
Pixie
Pixie

Bericht door chantalvl » 11 mei 2016, 09:40

Ik laat me ook niet leiden door de. Quotes die erop staan want wat iemand anders een goed boek vindt wil niet zeggen dat jij dezelfde smaak hebt!

Plaats reactie