Deel 2 Hoofdstuk 25 t/m 28

Deze gespierde wraakroman leest als een Tarantino-film: een vermakelijke mix van avontuur en komedie, afgewisseld met duistere momenten, scherpzinnige dialogen en explosieve scènes.
Plaats reactie
angela
Minotaurus
Minotaurus

Deel 2 Hoofdstuk 25 t/m 28

Bericht door angela » 14 mei 2016, 10:53

Bespreek hier alles wat er gebeurt in deel 2 van hoofdstuk 25 tot en met hoofdstuk 28.

Joke
Feniks
Feniks

Re: Deel 2 Hoofdstuk 25 t/m 28

Bericht door Joke » 22 mei 2016, 10:20

Wat een vreselijk stuk vreten is die Grisling! Hij werkte dus duidelijk met de Keten samen om dat ritueel uit te kunnen voeren en een nieuwe Poort te kunnen creëren. Maar waarom hij Maroto per se mee moest nemen door de Poort en hem op dat klif achterliet, geen idee. Het lijkt alsof hij al vaker zo'n verhalen heeft opgehangen over Maroto.
Aan het einde van hoofdstuk 28 zijn er eigenlijk nog altijd een hoop losse eindjes, vind ik. De slag is wel gewonnen, maar de oorlog lijkt eigenlijk nog maar pas begonnen. Aan de ene kant vind ik het jammer dat de grootvader van Sullen dood is, maar als er geen slachtoffers vielen dan zou het allemaal toch wat ongeloofwaardiger overkomen.

dion14
Pixie
Pixie

Bericht door dion14 » 27 mei 2016, 18:10

Ik vond het een leuke plottwist dat grisling voor de keten blijkt te werken en heeft meegewerkt aan het ritueel ik begrijp ook niet waarom hij maroto heeft meegenomen door de poort ik vond het wel een goed einde van het eerste deel want ik heb online gelezen dat het een trilogie gaat worden ben dus ook zeer benieuwd naar de volgende boeken
Aan het lezen:vele goede Engels fantasy boeken en fanfiction
Gelezen: Haast alle boeken van Raymond E Feist en nog vele andere schrijvers

chantalvl
Pixie
Pixie

Bericht door chantalvl » 06 jun 2016, 13:34

Toch wel een onverwacht plot.
En dat slobbertong toch meewerkte met Kosia.

Moet voor laatste onderdeel even alles laten bezinken!

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 08 jun 2016, 16:21

Het heengaan van grootvader vond ik toch wel jammer vooral ook de manier waarop.
En dat het hondje van van Puffelen nu ineens een demon blijkt te zijn vind ik ook nogal ongeloofwaardig overkomen. Eerder van: dit komt nu even goed uit.
En de uitwerking van de slag de tegenstander word kannibalistisch en gaat dan in rook op, ik had meer een heldhaftige strijd verwacht waarin de minderheid toch wint door een slimme list. Of desnoods verliest en dan terug komt voor wraak. Ik vond dit maar een makkelijke uitweg waarin er eigenlijk niemand wint.

Plaats reactie