Einde - Evaluatie

Marguerite groeit op met twee briljante wetenschappers als ouders. Ze hebben een apparaatje uitgevonden waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen en in steeds een andere versie van je eigen leven terechtkomt.
Plaats reactie
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Einde - Evaluatie

Bericht door Dave » 01 mar 2016, 22:26

Hoihoi!

Ik wilde eind deze week de gezamenlijke beoordelingen en onze waardering plaatsen als de Leesclub Recensie op FantasyWereld. Sowieso iedereen bedankt voor de bijdragen en inzichten!

Dit was weer de eerste Leesclub van dit jaar en ik vroeg me af wat jullie ervan vonden. Wat kan beter, hoe kunnen we er nog meer een interactief gebeuren van maken en met elkaar het boek discussiëren?

Zou het bijvoorbeeld beter zijn geen indeling te maken en iedereen zelf topics aan te laten maken over onderwerpen/gebeurtenissen, om wat meer verschillende topics en activiteit te krijgen? Ik hoor het graag!

Denisennn
Magiër
Magiër

Re: Einde - Evaluatie

Bericht door Denisennn » 02 mar 2016, 12:51

De verdeling vooraf is wel goed, maar misschien is het dan handiger om van tevoren te letten op een logische structuur. Nu was het bijvoorbeeld zo dat je middenin een 'verhaaldeel' eindigde bij de hoofdstukverdeling, als je begrijpt wat ik bedoel :mrgreen: .

Aan de ene kant zou het handig geweest om het zo te doen: 'Marguerite in Londen', 'Marguerite in Rusland', etc. Maar aan de andere kant denk ik dat dat ook wel eens spoilers kan veroorzaken :?

Handig dus om een boek te nemen dat al in delen verdeeld is :lol:

Waren er nu trouwens nog mensen die het boek wel ontvangen hebben, maar niet meegedaan hebben op het forum?

Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia » 02 mar 2016, 13:02

Ik had een gigantisch schuldgevoel omdat ik niet door het boek heen kwam en dus heel erg laat pas ging reageren. Bij mij zou daarbij een grotere verplichting helpen. Dus misschien strakker erop zitten dat iedereen meedoet.

Toen ik reageerde viel het me op dat er in een aantal topics eigenlijk niet is gereageerd en in andere wel. Ik weet dat bij sommige boeken leesclubvragen worden gesteld en dat zou misschien voor wat meer betrokkenheid zorgen? Dan wordt er misschien ook meer een discussie gecreeerd. Ik was laat met reageren dus vond het ietwat stom om dan nog op anderen te gaan reageren, maar vind dat dat wel wat meer had kunnen gebeuren.

Beetje hogere betrokkenheid creeeren zou dus tof zijn! Maar ik weet dat ik zelf ook laat was met meedoen.
To the stars who listen and the dreams that are answered

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 03 mar 2016, 20:20

Je weet natuurlijk nooit op voorhand hoe je een boek het beste indeelt als je hem nog niet gelezen hebt.
In dit boek heeft het me wat moeite gekost om de eerste 8 hoofdstukken te lezen. De resterende hoofdstukken heb ik in enkele uren uitgelezen waardoor ik al snel bij de eindconclusie kwam.
Zoals Denise als schreef kan een indeling volgens inhoudelijk onderwerp interessant zijn. Ik denk dan bijv. aan een bepaalde soort van magie die gebruikt wordt, een volk of een cultuur die je leert kennen, maar ook een relatie die zich ontwikkelt (zonder te vervallen in de ordinaire driehoeksverhoudingen met veel gezucht en gekreun :)). Dit laat je toe om "uit het boek te stappen" en je eigen mening eraan toe te voegen. Ik denk dat dit verrijkend kan zijn en veel meer stof tot discussie geeft.

Thyrze
Pixie
Pixie

Bericht door Thyrze » 04 mar 2016, 13:54

Ik vond de huidige indeling eigenlijk wel erg prettig! Hierbij stond ik gedurende het verhaal veel meer stil bij wat ik nou zojuist gelezen had en wat ik ervan vond. Ik heb hierdoor ook veel meer nagedacht over het boek en mijn mening erover.

Ik ben het wel met de andere reacties eens dat het nu wellicht iets té veel vrij gelaten werd. Hierdoor voelde ik enkel de druk van mezelf (omdat ik dat vind horen) om te reageren. Maar ik had het bij wijze van net zo goed niet kunnen doen. Iets meer verplichting zorgt denk ik voor een grotere betrokkenheid en daardoor voor een nog leukere leesclub!

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 07 mar 2016, 21:28

Ok, dus wat duidelijkere afspraken en wat meer druk erachter om daadwerkelijk goed mee te doen is wel gewenst..

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 08 mar 2016, 12:03

Wat ook nog kan, maar dat is niet zo handig om meer mensen naar het forum te 'lokken', is om een facebookgroep aan te maken voor de leesclub. Dan is het misschien wat makkelijker om te reageren, wat laagdrempeliger.

Zelf vind ik het prima op het forum, trouwens. Maar voor sommige mensen is wat meer verplichting misschien wel goed als stok achter de deur. Mag ook wel, je krijgt immers gratis een boek :)

Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive » 08 mar 2016, 13:35

Ja als je inderdaad een soort facebook groep maakt is het wel wat gemakkelijker reageren. Kunnen mensen ook wat makkelijker via telefoon reageren.
Maar of het daadwerkelijk mensen "lokt" weet ik niet.
Moet zeggen dat de verschillende topics wel redelijk gekozen waren, maar kan ook komen doordat ik het boek vrij vlot las en dan eens keek of ik al ergens kon reageren :P
“No two persons ever read the same book.”

Plaats reactie