Eindoordeel

Marguerite groeit op met twee briljante wetenschappers als ouders. Ze hebben een apparaatje uitgevonden waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen en in steeds een andere versie van je eigen leven terechtkomt.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Eindoordeel

Bericht door angela » 16 feb 2016, 19:11

Even iets anders dan het boek, ik deed deze ronde niet mee maar ik lees wel mee en wat mij opvalt is dat sommige mensen nu niet echt actief deel nemen aan de bespreking, mensen die volgens mij wel het boek hebben ontvangen?
Ik vind dit erg jammer gebeurd hier nog iets mee?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 16 feb 2016, 21:47

Jazeker Angela! Dat is inderdaad jammer. We gaan elke Leesclubronde even evalueren wat wel en niet goed ging. Het is jammer dat sommigen wat minder actief zijn (of zelfs niet), deze mensen mail ik dan (en heb ik ook gemaild) om te vragen of ze toch mee willen doen.

Ik wil nog even bespreken met de redactieleden hoe we hiermee omgaan, maar degenen die niet hebben meegedaan, ondanks dat ze een boek hebben gekregen, zullen in volgende rondes uiteraard uitgesloten worden van deelname.

EDIT: Overigens waren er ook twee mensen die nooit meer een adres hebben laten weten, dus die uiteindelijk ook niet meer het boek hebben ontvangen.

Carina's boekenkast
Pixie
Pixie

Bericht door Carina's boekenkast » 17 feb 2016, 19:08

Ik vond heel lastig om nu nog over hoofdstukken te hebben omdat ik hem dus in 1 ruk heb uitgelezen haha nadat ik eerste hoofdstukken hier had behandeld :fluit: was zomaar ineens uit.. :oops:

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 17 feb 2016, 20:13

Dave schreef:Jazeker Angela! Dat is inderdaad jammer. We gaan elke Leesclubronde even evalueren wat wel en niet goed ging. Het is jammer dat sommigen wat minder actief zijn (of zelfs niet), deze mensen mail ik dan (en heb ik ook gemaild) om te vragen of ze toch mee willen doen.

Ik wil nog even bespreken met de redactieleden hoe we hiermee omgaan, maar degenen die niet hebben meegedaan, ondanks dat ze een boek hebben gekregen, zullen in volgende rondes uiteraard uitgesloten worden van deelname.

EDIT: Overigens waren er ook twee mensen die nooit meer een adres hebben laten weten, dus die uiteindelijk ook niet meer het boek hebben ontvangen.
Zijn dan waarschijnlijk die 2 personen die ik bedoelde.
Na hun aanmelding heb ik aangenomen dat ze het boek hadden gehad en verder niet meer hadden gereageerd. Wat erg jammer is natuurlijk van het mooie aanbod van Lavinia.

Boeklovers
Pixie
Pixie

Bericht door Boeklovers » 17 feb 2016, 21:41

Ik ben niet gewoon om met tussentijdse hoofdstukken mijn mening te geven omdat je dan een beetje uit je leesflow raakt, dus ik hoop dat het geen probleem is dat ik de andere punten niet aanvul.
Zoals de quote op de achterflap zegt: "een geweldige mix van avontuur, sci-fi en romantiek", dit geeft het boek in één enkele zin volledig weer.
Het was voor mij een beetje aanpassen omdat ik normaal het thrillergenre lees, maar een young adult als deze lees ik ook met plezier. Alleen het wisselen tussen dimensies had soms mijn volledige aandacht nodig.
Alle personages worden zeer goed uitgewerkt en je wordt volledig in het verhaal meegesleurd. De emoties spatten van het papier af, de aktiescènes overrompelen je en je waant je zelf in het avontuur.
Zeer aangenaam boek dat ik met plezier gelezen heb en waarvan titel 2 reeds op mijn lijst staat.
:ster: :ster: :ster: :ster: :leegster:

Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia » 21 feb 2016, 07:56

Nog een paar losse opmerkingrn hier en zal dan later vandaag de recensie schrijven.

Ik denk dat de waarde van het boek in het concept ligt en niet in de uitwerking. Ik kwam echt slecht door de eerste hoofdstukken heen en dat kwam echt door de constante terugblikken, uitleggen en emotioneel romantisch drama van M waar het verdriet had moeten zijn.

De filosofie van het concept is intrigerend en de elementen van het verhaal die in gingen op de manipulatie, gevolgen en effecten op de alternatieve levens vond ik het beste. Niet de theoretische kant perse maar wel de emotionele gevolgen.

Verder vond ik het Russische deel geweldig omdat dit cultureel gezien goed was uitgewerkt. Dezr kant van het verhaal had diepgang, drama en daadwerkelijke niet egoïstische angst. Fascinerend en mooi.

Recensie volgt ;)
To the stars who listen and the dreams that are answered

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 21 feb 2016, 22:05

Laat ook vooral even weten wat jullie voor waardering geven, zodat ik er een gemiddelde van kan maken!

Even voor het overzicht:
Raaf: :ster: :ster: :ster: :halfster: :leegster:
Thyrze: ?
Rive: :ster: :ster: :ster: :halfster: :leegster:
Carina: :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Denise: :ster: :ster: :ster: :ster: :leegster:
Boeklovers: :ster: :ster: :ster: :ster: :leegster:
Lavinia: :ster: :ster: :ster: :ster: :leegster:
Dave: :ster: :ster: :ster: :ster: :leegster:
-------------------------------------------

Mijn recensie:
Mijn interesse in dit boek was door het gegeven van het dimensiereizen meteen gewekt. Zo'n concept kan heel interessant uitpakken, of juist compleet tegenvallen. Gelukkig heeft Claudia Gray in Duizend stukjes haar voorwerk goed gedaan en zit de uitwerking van het reizen door de dimensies goed en logisch in elkaar. Met de setting en personages kon door de verschillende dimensies ook lekker gespeeld worden en dat werd leuk gebruikt. Het verweven van de flashbacks om de lezer langzaam maar zeker van informatie te voorzien over de personages en de gebeurtenissen rondom de uitvinding van de Vuurvogel wordt ook goed ingezet. Het was op een gegeven moment wel voorspelbaar waar het heen ging, maar de schrijfster had desalniettemin nog een aantal verrassingen in petto. De uitkomst van dit eerste deel heeft behoorlijk wat implicaties en ik ben erg benieuwd naar wat er in deel 2 gaat gebeuren! Voor de YA doelgroep zal de liefdesperikelen van Marguerita beter aanslaan dan bij mij, ik vond zelf de driehoeksverhouding niet per se nodig om te gebruiken in de zoektocht van Marguerita. De grootste pré was de uitwerking van het dimensiereizen en dat zat erg goed in elkaar. Het brengt ook heel veel vragen op, die hopelijk in deel 2 worden beantwoord. Waardering: :ster: :ster: :ster: :ster: :leegster:

Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive » 22 feb 2016, 12:50

Eindoordeel:
:ster: :ster: :ster: :halfster: :leegster:
“No two persons ever read the same book.”

Denisennn
Magiër
Magiër