Ontwikkelingen H22 t/m H27

Marguerite groeit op met twee briljante wetenschappers als ouders. Ze hebben een apparaatje uitgevonden waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen en in steeds een andere versie van je eigen leven terechtkomt.
Plaats reactie
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Ontwikkelingen H22 t/m H27

Bericht door Dave » 21 jan 2016, 21:47

Bespreek hier alles wat er gebeurt tot en met het laatste hoofdstuk. Wat vond je nu van het boek? Was het einde wat jou betreft goed afgerond? Ben je nog verrast, of juist niet? Zijn al je vragen beantwoord? Had je graag een ander einde gezien?

Rive
Feniks
Feniks

Re: Ontwikkelingen H22 t/m H27

Bericht door Rive » 29 jan 2016, 18:57

Eindelijk! Het is uiteindelijk toch nog gelukt. Ik ben verrast! Die Theo, wie had dat aan zien komen?!
Wat een geweldig einde.

Hoe dit opgebouwd is met Henry die dus nog gewoon leeft en Theo die bad-ass is,, of toch niet :P
Ben echt benieuwd hoe het in deel 2 verder gaat.

Alle vragen zijn nog niet beantwoord, er zitten gelukkig nog genoeg open eindjes aan.
“No two persons ever read the same book.”

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 01 feb 2016, 11:24

Ja, Theo jonge! Ik begon het al wel te vermoeden. Dat er iets niet in de haak was met hem was me al wel duidelijk, maar de manier waarop het uiteindelijk in elkaar zit vond ik dan wel weer verrassend :o

Het laatste hoofdstuk had er van mij niet zo nodig bij gehoeven. Ik bedoel, wel leuk dat ze weer bij elkaar zijn en zo, maar dat tussen Paul en Marguerite... ja... dat vond zelf ík een beetje klef en zoetsappig :lol: doe mij dan maar een dikke cliffhanger. Wel is het eerste boek zo mooi afgerond, maar is er zoals Rive al zei nog genoeg opengelaten om over te speculeren.

Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive » 01 feb 2016, 15:19

Het laatste hoofdstuk was inderdaad overbodig.
Dat kleffe gedoe daar ben ik niet zo van.
“No two persons ever read the same book.”

Thyrze
Pixie
Pixie

Bericht door Thyrze » 08 feb 2016, 21:08

HA! Ik wist het wel! Theo, Theo, Theo... Ik vond de laatste vijf hoofdstukken echt geweldig! Spannend en met plottwists die ik echt niet zag aankomen. Hoewel ik dit boek aan het begin een 'wel leuk' stempel zou geven, heeft het boek er inmiddels een fan bij!

Ik vind het zelf wel prettig dat je dit boek met een tevreden gevoel kan dichtslaan (ik vond het laatste "kleffe" hoofdstuk niet vervelend), maar dat je tegelijkertijd nieuwsgierig blijft naar wat er nu gaat komen. Ben erg benieuwd naar deel 2!

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 15 feb 2016, 21:35

Dichtgeslagen dit weekend!

Mooie twist inderdaad, ik had zeker niet verwacht dat haar vader nog zou leven.. Wel zag ik langzaam gebeuren dat Conley en Theo iets bekokstoofd hadden. Achteraf waren de hints er wel! Leuk gevonden ook met die 'drugs' om je bewustzijn erbij te laten blijven.

En het is natuurlijk erg handig dat je door die bewustzijnsreizen na zoveel sprongen toch gewoon weer met een 'schone' lei kan eindigen. Zoals Theo uiteindelijk gewoon weer zonder problemen in het verhaal kan worden geschreven en er op de thuisdimensie eigenlijk alles weer helemaal goed is.

Nog steeds ben ik er niet helemaal achter hoe men kan reizen naar een specifieke dimensie die ze dan zelf willen. Of is het toch een willekeurig gebeuren? Want dat is toch eigenlijk vrij kansloos met die oneindige mogelijke dimensies? Heb ik toch iets gemist?

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 18 feb 2016, 14:53

Zojuist uitgelezen, en ik ben blij dat ik dit boek in mijn boekenkast mag hebben staan. :D
Ik vond het een zeer goed verhaal, soms iets voorspelbaar, maar toch ook zeer verrassend. Het was interessant en spannend genoeg om te blijven lezen. Bleef me toch weer na elk hoofdstuk afvragen hoe het verder zou gaan.
Ik ben dus zeer benieuwd naar het tweede deel die waarschijnlijk in Augustus gaat verschijnen..

Mijn eindoordeel;
:ster: :ster: :ster: :ster: :leegster:
Zeer goed boek, en zou ik zeker weten niet erg vinden om nog een keer te herlezen. :duim:
Books read in 2020: 24
Books bought in 2020: 4
Donald Duck pockets collected in 2020: 9
Manga collected in 2020: 16

Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia » 21 feb 2016, 07:49

Dat Theo de spion was, was uiteindelijk best logisch hoewel ik het niet meteen had bedacht. Goede twist, maar niet 1 waar ik mensen allemaal lyrisch over zie zijn. Hetzelfde geldt voor de toch niet dode vader.

De truc om van Conley af te komen was nogal voorspelbaar en onorigineel. Het werkte maar zoals meer voorspelbare elementen in het boek vond ik dit een mindere scène om te lezen.

Dan ook de verwarring bij de gevoelens van M naar Paul. Ik vind dit erg mooi hoe je ziet dat een ziel hetzelfde kan zijn maar dat gebeurtenissen en specifieke trekjes van een persoon toch een invloed blijven. Ik vond de verwoording van de verwarring alleen gemaakt. Het wordt erg kinderlijk neergezet, terwijl dit een serieus ingewikkeld resultaat is van vermengde levens.

Dan vond ik de samenkomst van Theo en Paul ook heel mooi. Hoe het laat zien dat personen in andere omgevingen en andere kennis zich anders ontwikkelen. Dat is heel fascinerend. De vergevingskracht en broederschap tussen de twee vind ik erg mooi.
To the stars who listen and the dreams that are answered

Plaats reactie