Ontwikkelingen H15 t/m H21

Marguerite groeit op met twee briljante wetenschappers als ouders. Ze hebben een apparaatje uitgevonden waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen en in steeds een andere versie van je eigen leven terechtkomt.
Plaats reactie
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Ontwikkelingen H15 t/m H21

Bericht door Dave »

We zijn al over de helft, wat vind je er tot nu toe van?
Denisennn
Magiër
Magiër

Re: Ontwikkelingen H15 t/m H21

Bericht door Denisennn »

Wauw het wordt alsmaar spannender!
Spoiler: Toon
Ook erg emotioneel toen Paul dus dood ging :cry: . Russische Paul dan. Ik ben heel benieuwd wat er nu met de 'echte' Paul gebeurd is.
Hoe zit het eigenlijk met 'spoilers'? Ik neem aan dat iedereen die in dit topic komt, al zover is, toch? Of moeten we het toch een beetje geheimzinnig houden? Vandaar dat ik heb even zo gedaan heb.

Ook leuk dat ze nu naar een dimensie reizen die erg veel op die van hun lijkt, maar dat er toch subtiele verschillen zijn. Dan krijg je heel erg dat 'wat als' gevoel, en ga je dat betrekken op je eigen leven :mrgreen: ik dan in ieder geval. Wat als ik toch dit gedaan had in plaats van dat... hoeveel gevolgen zou dat dan hebben. Echt heel interessant, al die dimensies, en ook leuk dat Gray zoveel verschillende aan bod laat komen!

Theo is terug, maar hij vertrouwt Paul nog steeds niet... ik begin toch Theo ergens van de verdenken. Paul is zo anti-Triad Corporation maar Theo loopt er zelfs stage... verdacht hoor :?

EN woooow wat eindigt hoofdstuk 21 SPANNEND! :mrgreen:
Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive »

Ga er ook vanuit dat als je in het topic komt je daadwerkelijk zover bent in het boek :p

Inderdaad wat een geweldig einde van hoofdstuk 21. Het geeft ineens een totaal andere wending aan het verhaal. Ergens zat het er natuurlijk wel een beetje in.
Het idee van de dimensies doorkruisen gaat wel een beetje in je hoofd zitten. Moet bekennen dat ik af en toe nu wel stiekem om mij heen kijk met de gedachte "wat als".

Ik blijf er echter wel bij dat de voorspelbaarheid in dit boek vrij hoog is. Na eerst van futuristische wereld naar een erg achterlopende wereld (voorspelbare stap) zijn we nu in een zelfde soort wereld gekomen als waar we vandaan komen, op een paar kleine details na. Ook dit zag je aankomen. Neemt niet weg dat het wel een leuk boek is!

Theo vind ik inderdaad ook steeds meer verdacht worden. Ben benieuwd wat het laatste deel van het boek ons gaat brengen!
“No two persons ever read the same book.”
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Wat me eigenlijk het meeste intrigeerde was om te weten te komen hoe de "geleende" personages zich gedragen, zich voelen eens de bezoekers weg zijn. We kunnen veronderstellen dat ze wel bepaalde herinneringen hebben maar ik heb wel medelijden met de Russische versie van Marguerite die achterblijft met een begrafenis en héél veel onbeantwoorde vragen.
Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn »

raaf schreef:Wat me eigenlijk het meeste intrigeerde was om te weten te komen hoe de "geleende" personages zich gedragen, zich voelen eens de bezoekers weg zijn. We kunnen veronderstellen dat ze wel bepaalde herinneringen hebben maar ik heb wel medelijden met de Russische versie van Marguerite die achterblijft met een begrafenis en héél veel onbeantwoorde vragen.
Aan het eind van het boek kom je hier min of meer achter, denk ik? Ik weet niet hoe ver je inmiddels bent, maar ik denk dat ik het nu wel uitgevogeld heb 8-)
Thyrze
Pixie
Pixie

Bericht door Thyrze »

Oke ik heb echt net H21 uitgelezen: WHAT JUST HAPPENED?! Enorme plottwist. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet denken, ben heel beniewd naar het verdere verloop van het verhaal!

Ik snap verder nog steeds Marguerites zwak voor Theo niet. Ik vind hem maar een beetje creepy, alsof hij iets slechts in de zin heeft. Ben heel benieuwd of ik daar gelijk in ga krijgen!

Needless to say dat ik helemaal in het verhaal zit en iedere pagina weer ongeduldig om aan het slaan ben. Ik vind het echt een geweldig boek!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ben nu bij hoofdstuk 25 beland, dus ook hier kan ik gaan posten :D

Paul ging dood :cry: Dat was wel even een dompertje, want ik was op dit punt helemaal Pro Paul.. Het verliep nu ook allemaal wel erg snel op het einde van dit Russische avontuur.
raaf schreef:Wat me eigenlijk het meeste intrigeerde was om te weten te komen hoe de "geleende" personages zich gedragen, zich voelen eens de bezoekers weg zijn.

Inderdaad! Ze laat de personages aldaar wel achter met hele nieuwe inzichten en ik ben benieuwd of de Russische Marguerita zich er nou wel of niet iets van kan herinneren..

En mijn gevoel klopte inderdaad, die Conley zit er dus toch achter! Zijn bedrijf heeft grote belangen in het verhaal en die komen nu toch uit. :duim:

Wat ik me hier ergens begon af te vragen was hoe het springen naar een dimensie nou precies werkt. De Vuurvogels staan zo afgesteld dat ze elkaar volgen (of worden zo afgesteld door de drager), maar hoe maakt de eerste de afweging? Is het puur een wilde gok, elke keer weer? Want dan lijkt het me een kansloos verhaal, met al die oneindige dimensies. Er zijn dimensies die wat dichter bij de onze liggen, maar het was niet altijd zo dat je naar de meest dichtstbijzijnde sprong.. Kan iemand me dit vertellen, ik heb hier waarschijnlijk helemaal overheen gelezen.

Ik ga vanavond snel weer verder, dus hopelijk morgen de eindconclusie :kat:
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover »

Ik ben onderhand bij hoofstuk 22 beland en ben het helemaal met jullie eens wat betreft Paul & Theo. Ik ben benieuwd hoe Marguerite Theo uberhaupt moet vertellen dat Wyatt Conley de schurk is, wanneer Theo hem totaal vertrouwt en zelfs met hem samen werkt.
Ik vraag me ook wel een beetje af wat er precies gebeurd zou zijn, als ze wel Lab 11 binnen zou zijn gegaan.

Ook zou ik willen weten of de Russische Marguerite zich enigszins kan herinneren wat er tussen haar en Paul gebeurd is..

Maar het leest nog steeds lekker weg, dus ga hem er gauw weer bijpakken. :duim:
Books read in 2021: 2
Books bought in 2021:
Manga collected in 2021: 2
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Over Rusland had ik het al in het vorige topic gehad. Ik vind de Russische personages ontzettend sterk uitgewerkt. Ik zit nog wel erg met de consequenties voor de achtergelaten alternatieven.

Wanneer M dan weer in vergelijkbaar eigen leven komt, stort het verhaal weer in naar mijn idee. Theo is er weer en het geheen en weer met gevoelens begint meteen weer. Vind dit echt verschrikkelijk overdreven. Het is net zoals in de eerste hoofdstukken dat ik denk dat je in een periode van rouw niet zo bezig bent met wat je voor een ander voelt. De scène in Triad is geweldig. Nu wordt je echt getriggerd naar de achtergrond van dit alles
To the stars who listen and the dreams that are answered
Plaats reactie