Ontwikkelingen H1 t/m H7

Marguerite groeit op met twee briljante wetenschappers als ouders. Ze hebben een apparaatje uitgevonden waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen en in steeds een andere versie van je eigen leven terechtkomt.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen H1 t/m H7

Bericht door Dave » 05 feb 2016, 22:16

Het concept is inderdaad erg goed uitgewerkt! Ik ben op dit moment alleen nog erg benieuwd wat het nut heeft van het reizen. Als de dimensies geen enkele invloed op elkaar hebben, dan weet ik niet wat Paul wil bereiken (anders dan te vluchten voor het een of ander). Maar ik neem aan dat ik snel verder moet lezen om het antwoord op die vraag te vinden :)

Zouden jullie denk je de trip wagen, in de wetenschap dat de nieuwe dimensie misschien wel 10x erger is dan de wereld waarvandaan je vertrekt?

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 06 feb 2016, 09:08

Als ik de garantie heb dat ik gewoon weer naar huis kan... :pup: :kat: :duim: leuke nieuwe smileys trouwens!

Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia » 07 feb 2016, 21:42

BIj mij schiet het niet echt op. Ik ben nu ergens halverwege hoofdstuk 6, maar ik zal mijn mening vast vertellen.

Er zit een giga vaart in het verhaal en dat is fijn. Snelle introductie van het concept en de background story. De flashbacks werken goed. Toch vind ik dat er danig veel herhaling in het verhaal zit. Misschien omdat ik het boek veel heb weggelegd en dus steeds over dingen kan nadenken en het dus wel snap als ik het boek weer oppak. Daarnaast heb ik er moeite mee dat M. (ik begin gewon niet aan het spellen ;) ) de hele tijd zo'n romcom rond die jongens maakt terwijl ze tegelijkertijd door zoveel verdriet wordt geplaagd. Ik vind het op momenten erg moeilijk om haar oprecht te vinden. Misschien is dit ook wel heel erg tienermeisjes achtig. Constant die twijfel of iemand haar leuk vind, maar ik weet niet hoe gepast ik het vind tegenover de achtergrond van het drama.

Een aantal zinnen lopen voor mij niet geheel vloeiend en ik begreep absoluut niet hoe M. het appartement van haar tante zo snel vond + dat die maar twee deuren had en ze dus automatisch in haar slaapkamer terecht kwam. Eenzelfde situatie was er al eerder toen Theo al een ticket had geboekt naar Londen voordat hij wist dat Paul daar in de buurt zou zijn. Stel Paul was in Amerika geweest dan was het logischer geweest dat M. een ticket daarheen had geboekt. Maar goed details etc.

Ik denk dat het boek goed te begrijpen is voor een groot publiek, omdat de moeilijke aspecten van het concept makkelijk worden uitgelegd en er niet echt toedoen om het verhaal te volgen. Ik begrijp nog niet goed waarom het verhaal mij nog niet meteen pakt, misschien omdat ik te weinig tijd heb om echt door te lezen. Ik denk ook dat het boek dat ik hiervoor las wat invloed heeft, want dat was erg diepgaand en ik zoek hier nog naar de ingewikkeldere lijnen.
To the stars who listen and the dreams that are answered

Carina's boekenkast
Pixie
Pixie

Bericht door Carina's boekenkast » 09 feb 2016, 16:46

Ik vloog letterlijk door de eerste hoofdstukken heen. Ik had de eerst twee al gelezen voor ik in de trein stapte afgelopen vrijdag en toen ik uit de trein stapte was ik geloof ik al bij hoofdstuk 15 :shock: :oops: Ging dus allemaal erg snel.

Wat ik in het begin heel prettig vind is dat rondom de dimensies alles goed wordt uitgelegd. Ik denk dat anders het verhaal niet te volgen was geweest.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 11 feb 2016, 22:18

Het uitleggen vond ik inderdaad erg prettig. Niet te lastig, maar wel uitgebreid genoeg zodat je niet met teveel vragen bleef zitten. Dit tijdreizen heeft de schrijfster goed uitgewerkt in haar hoofd :D

Deed me ook denken aan Cloud Atlas!

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 15 feb 2016, 14:14

Ik heb een hele tijd niets meer gelezen. En dan bedoel ik niet alleen uit dit boek, maar geen enkel boek, pocket of dik magazine. Heb me tijd met andere dingen gevuld, maar ga het toch echt weer oppakken!
Ben nu eindelijk door hoofdstuk 8 heen en hoop toch echt dat ik het nu bij ga houden.
Books read in 2020: 24
Books bought in 2020: 4
Donald Duck pockets collected in 2020: 9
Manga collected in 2020: 16

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 15 feb 2016, 20:21

BibiTotoLover schreef:Ik heb een hele tijd niets meer gelezen. En dan bedoel ik niet alleen uit dit boek, maar geen enkel boek, pocket of dik magazine. Heb me tijd met andere dingen gevuld, maar ga het toch echt weer oppakken!
Ben nu eindelijk door hoofdstuk 8 heen en hoop toch echt dat ik het nu bij ga houden.
Moed houden ;) , vanaf nu gaat het als een TGV

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 15 feb 2016, 20:31

Ik heb hem dit weekend uitgelezen! Woohoo :D

Succes BibiToto! Ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden.

Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive » 17 feb 2016, 08:29

Denisennn schreef:
Thyrze schreef:Ik moest in het begin, toen veel lastige dingen over het dimensie-reizen werden uitgelegd, goed mijn hoofd erbij houden. Ik vond het bovendien super interessant om te lezen. En het klinkt logisch (al heb ik niet heel veel verstand van dit soort zaken ;)).
Haha, dat vond ik ook! Ik dacht echt van: oké, dat zou kunnen werken :lol:
Ja ze brengt het wel op een manier dat je er zelf in gaat geloven. Betrapte me er zelf af en toe op dat je zit rond te kijken en dan denkt van hmmm.... ben jij wie je zegt dat je bent??
Dave schreef:Raaf, wat bedoel je precies met dat in het seizoen blijven? In mijn beleving ga je aar een andere dimensie in precies datzelfde punt in tijd. Dus is het dimensiereizen wel degelijk behoorlijk 'tijdsgebonden'.
Ja, zo zag ik het ook voor me. Je verspringt gewoon naar jouw versie op precies dezelfde tijd, maar de locatie is natuurlijk heel anders.[/quote]
Volgens mij is het ook zo uitgelegd in het boek. Tijd blijft hetzelfde alleen locatie kan verschillen.
“No two persons ever read the same book.”

Rey

Bericht door Rey » 20 feb 2016, 19:28

Hoofdstuk 1 begint veel belovend!
Kon dan ook niet wachten om verder te lezen.
Combinatie flashbacks en huidige situatie werkt prima. Jammer dat het verhaal zich naar mijn mening iets te veel concentreert op de puber gevoelens van M. Gaat ten koste van de spanningsopbouw. Maar wellicht blijkt hier nog een reden voor te zijn?
Ben benieuwd of en hoe de theorie van Paul mbt het noodlot wordt uitgewerkt. (Dat het niet uit maakt in welke dimensie je bent, bepaalde patronen zijn overal terug te vinden).

Plaats reactie