Ontwikkelingen H1 t/m H7

Marguerite groeit op met twee briljante wetenschappers als ouders. Ze hebben een apparaatje uitgevonden waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen en in steeds een andere versie van je eigen leven terechtkomt.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Ontwikkelingen H1 t/m H7

Bericht door Dave » 21 jan 2016, 21:45

Bespreek hier alles wat er gebeurt tot en met hoofdstuk zeven. Wat vind je van het verhaal tot nu toe? En van de personages? De schrijfstijl?

Rive
Feniks
Feniks

Re: Ontwikkelingen H1 t/m H7

Bericht door Rive » 26 jan 2016, 09:27

Zo eerste 7 hoofdstukken erop zitten.
Boek leest zeer vlot weg. Personages worden langzaam maar zeker uitgewerkt.
Leuke manier om dit te doen door middel van flashbacks.

Verhaal zelf spreekt me nog niet zo aan. Komt voornamelijk door het romantische gebeuren van Marguerite die verliefd is op zowel Paul als Theo.
“No two persons ever read the same book.”

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 26 jan 2016, 21:33

Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 6 aanbeland met een heftige ontknoping aan het eind van vijf.

Allereerst ben ik wel heel erg onder de indruk van het concept! Het is wel eens vaker gedaan/besproken natuurlijk, maar het voelt wel erg goed uitgewerkt. Het idee van elke keuze die een aparte laag dimensies toevoegt maakt de mogelijkheden eindeloos. Maar het is dan leuk om de beperkingen hierin ook te zien, zoals dat je alleen kan reizen naar die dimensies waar jij als persoon ook echt daadwerkelijk leeft.

De flashbacks geven een mooie inkijk in het leven van Marguerite, Theo en Paul. Het is duidelijk dat niet alles is zoals het lijkt met Paul en er lijkt wel een bepaald doel achter de moord te zitten. Het heeft vast te maken met Pauls notie van lotsbestemming dat op een gegeven moment besproken wordt. Ik denk dat dat nog wel een rol gaat spelen, wat denken jullie?

Ik vind tot nu toe de romantiek nog niet storend, het geeft nog een beetje evenwicht in het verdriet van Marguerite. Hopelijk gaat het niet teveel doorslaan :)

Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive » 28 jan 2016, 08:11

Het idee van de verschillende dimensies is wel erg gaaf moet ik zeggen! De soms zeer subtiele verschillen tussen de dimensies of juist de zeer grote verschillen zijn wel gaaf!
“No two persons ever read the same book.”

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 28 jan 2016, 10:58

Ik lees in de trein, en daar zit ik twee uur per dag in, dus ik ben al bij hoofdstuk 21 :shock: tijd om mijn bevindingen op te schrijven dus!

Het begin. Ik vind het fijn dat het boek meteen 'met de deur in huis valt'. Geen introductie, maar meteen de realiteit. Marguerite (ik moet echt even op de achterkant kijken hoe je dit schrijft :lol: ) is terechtgekomen in een andere dimensie met maar één missie. Paul Markov vermoorden Hij heeft namelijk de dood van haar vader op zijn geweten. Je bent als lezer overtuigt van haar gelijk, al heb je op de achterflap iets anders gelezen, namelijk dat Paul best wel eens onschuldig zou kunnen zijn. Marguerite zit echter vol haat, en dit komt heel goed over, vind ik.

De flashbacks vind ik heel goed werken. Zo is er geen overkill aan informatie, maar krijg je telkens een beetje meer achtergrond over Marguerite, haar ouders, hun uitvindingen en de rollen die Paul en Theo hierbij gespeeld hebben. De wetenschap is niet te ingewikkeld: het hoofdpersonage zegt immers dat ze er zelf ook niet zoveel vanaf weet, maar is wel gedetailleerd genoeg beschreven om plausibel te klinken.

Het Londen waar Marguerite (ik heb de naam inmiddels onder mijn ctrl v staan c\d) terechtkomt vind ik heel goed bedacht. Lekker futuristisch, heel kil, en de achtergrond van 'deze' Marguerite (ouders omgekomen, woont bij tante die eigenlijk niet van haar houdt) past daar goed bij. Ze houdt zich goed aan haar rol.

Theo is een echte flirt, en ik denk dat ik wel begrijp dat Marguerite gevoelens voor hem ontwikkeld heeft. Wel een beetje gek dat ze Theo en Paul ziet als een soort broers, maar dat ze ook een beetje verliefd op allebei is... Maar een pubermeisje met twee oudere, slimme, 'hotte' jongens om haar heen die blijkbaar ook wel eens wat laten doorschemeren... Ook niet helemaal onrealistisch. Theo krijgt ook nog eens een 'bad guy' imago omdat hij drugs gebruikt, wat blijkbaar aantrekkelijk is voor sommige dames :mrgreen:
Op dit moment had ik nog stille hoop dat het geen standaard driehoeksverhouding zou worden...

Het wordt echt heel spannend als Paul in beeld komt! Krijgen ze hem te pakken? Wat gaat hij doen?

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 28 jan 2016, 14:33

Ik ben zojuist bij hoofdstuk 8 beland en ik vind het erg vlot lezen. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat en het verhaal interesseert me gelukkig. Ik vind het erg fijn dat het een origineel verhaal is en me nergens anders aan doet denken ter vergelijking etc.
Ik kijk ernaar uit om verder te lezen. :mrgreen:
Books read in 2020: 24
Books bought in 2020: 4
Donald Duck pockets collected in 2020: 9
Manga collected in 2020: 16

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 30 jan 2016, 10:26

Ik heb de fout begaan om een echt goed boek (Het Eindeloze Concert en De Slangenmagiër van Greg Bear) gelezen te hebben voordat ik hieraan begonnen ben. Dat beïnvloedt zeker mijn "beleving" van dit boek.
Oke, Gray valt onmiddellijk met de deur in huis en heeft slechts enkele zinnen nodig om haar dimensies te beschrijven en direct het verhaal te starten. Wat ik niet goed begrijp is dat je wel tussen een oneindig aantal dimensies kunt stappen mits je bestaat in die dimensies - je pense, donc je suis - ongeacht het tijdsvak (tijdsongebonden), maar toch binnen hetzelfde seizoen moet blijven (tijdsgebonden).
Enfin, de rest van de hoofdstukken handelen maar over één ding: hoe bouw ik mijn verhaal op en gebruik ik flashbacks om zo snel mogelijk een driehoeksverhouding aan te kondigen. Belangrijke avonturen-elementen worden wat verdrukt. Alles is te vanzelfsprekend (denk maar aan de Vuurvogel en hoe "gemakkelijk" die kon gedupliceerd worden), welke rol speelt bijv. Triade ?
Spoiler: Toon
volgens mij de hoofdrol omdat de hint met het "defecte" toestel in het vet gedrukt stond
Waarschijnlijk komen ze later nog aan bod. Ik hoop het.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 30 jan 2016, 21:18

Ben nu ook hier voorbij en het is inderdaad vast niet voor niks dat de Triad wordt geïntroduceerd. Paul heeft volgens mij iets ontdekt of hem is iets overkomen dat zijn actie heeft veroorzaakt. En de Triad zal daar vast en zeker een grote rol in hebben gespeeld! Maar wat, dat is de vraag :D

Raaf, wat bedoel je precies met dat in het seizoen blijven? In mijn beleving ga je aar een andere dimensie in precies datzelfde punt in tijd. Dus is het dimensiereizen wel degelijk behoorlijk 'tijdsgebonden'.

Thyrze
Pixie
Pixie

Bericht door Thyrze » 03 feb 2016, 20:15

Woehoe, ook ik heb eindelijk de eerste zeven hoofdstukken gelezen.

Allereerst vind ik de schrijfstijl heel fijn. Het leest makkelijk weg. Ik vind Gray's schrijfstijl verder niet heel bijzonder mooi (al zou ik beïnvloed kunnen zijn doordat ik Muren van Verraad onlangs heb gelezen en ik de schrijfstijl in dat boek geweldig vond).

Het verbaasde me ergens dat je aan het begin van het boek direct in de actie komt. Ik kan alleen niet zo goed de vinger op het 'waarom' leggen. Ik merkte echter al snel dat ik het wel prettig vond. Ik moest in het begin, toen veel lastige dingen over het dimensie-reizen werden uitgelegd, goed mijn hoofd erbij houden. Ik vond het bovendien super interessant om te lezen. En het klinkt logisch (al heb ik niet heel veel verstand van dit soort zaken ;)).

Over de (op dit moment) twee hoofdpersonages heb ik eigenlijk niet heel veel te zeggen. Ik vind Marguerite wel leuk, maar niet heel bijzonder. van Theo krijg ik niet echt hoogte...

Ik vond de eerste dimensie reis echter een beetje tegenvallen. Ik vond het wel leuk, maar niet geweldig. Misschien dat ik moeite heb doordat ik zulke WAUW-verhalen hoor van anderen, maar ik had verwacht meer overdonderd te worden. De dimensie waarin ze belanden vond ik echter niet heel interessant. Het einde van hoofdstuk 7 daarentegen... eindelijk wat spannends! Bring it on :)

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 04 feb 2016, 14:01

Thyrze schreef:Ik moest in het begin, toen veel lastige dingen over het dimensie-reizen werden uitgelegd, goed mijn hoofd erbij houden. Ik vond het bovendien super interessant om te lezen. En het klinkt logisch (al heb ik niet heel veel verstand van dit soort zaken ;)).
Haha, dat vond ik ook! Ik dacht echt van: oké, dat zou kunnen werken :lol:
Dave schreef:Raaf, wat bedoel je precies met dat in het seizoen blijven? In mijn beleving ga je aar een andere dimensie in precies datzelfde punt in tijd. Dus is het dimensiereizen wel degelijk behoorlijk 'tijdsgebonden'.
Ja, zo zag ik het ook voor me. Je verspringt gewoon naar jouw versie op precies dezelfde tijd, maar de locatie is natuurlijk heel anders.

Plaats reactie