DC Cinematic Universe

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

DC Cinematic Universe

Bericht door Dave » 30 okt 2014, 12:42

We hebben een mooi superheldenfilms onderwerp, maar ik vond het wel leuk aparte topics aan te maken voor de filmseries die Disney (Marvel) en Warner Bros (DC) nu uitbrengen

Dit is er tot nu toe uitgebracht/aangekondigd:

- Man of Steel

- Batman v Superman: Dawn of Justice – 03/25/2016
- Suicide Squad – 08/05/2016
- Wonder Woman – 06/23/2017
- Justice League Part One – 11/17/2017
- The Flash – 03/23/2018
- Aquaman – 07/27/2018
- Shazam – 04/05/2019
- Justice League Part Two – 06/14/2019
- Cyborg – 04/03/2020
- Green Lantern – 06/19/2020

(Ik geloof dat de eerste Green Lantern niet wordt meegenomen in deze versie van de verhaallijn, ik weet niet in hoeverre de Batman films van Nolan worden meegerekend...)

TimdeKW
Trol
Trol

Re: DC Cinematic Universe

Bericht door TimdeKW » 30 okt 2014, 12:45

Green Lantern en de Nolan trilogie worden volledig genegeerd. Man of Steel is de allereerste film binnen deze franchise. Het is dus nog een jonge franchise, waarvan de eerste film wisselvallig is ontvangen. Het kan dus nog alle kanten opgaan wat het voor de makers waarschijnlijk extra spannend maakt hoe Batman v Superman wordt ontvangen door het publiek.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 30 okt 2014, 12:48

Volgend op het succes van Disney/Marvel willen Warner Bros/DC nu ook een graantje meepikken van het filmsucces van superhelden. Ze zetten nu ook een eigen wereld op waarin hun superhelden gezamenlijk leven...

Ik vond de Batmanfilms van Nolan echt supersterk, dus ik ben nu erg benieuwd naar hoe Batman vs Superman uitpakt. Ik zie het nu wel zitten om Ben Affleck als Batman te zien spelen.. Man of Steel vond ik niet zo boeiend, maar dat kwam o.a.. doordat het personage van Superman mij nooit zo aangesproken heeft. Ik ben wel erg benieuwd naar hoe ze de crossovers gaan aanpakken. Hoe komen de helden met elkaar in contact en hoe natuurlijk gaat dat?

Verder ben ik vooral erg benieuwd naar de Shazam film. Het lijkt mij een interessant personage. Ik heb de animatiefilm Justice League: War gezien en die was eigenlijk best goed. Daar kwamen de personages soms wat abrupt in beeld, maar desondanks was de synergie goed!

EDIT: Ah, thanks voor de info Tim :)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 30 okt 2014, 13:26

Die Justice League animatiefilms zijn een serie films, waarin de personages eerder al eens zijn geïntroduceerd. Ik heb er een aantal van gezien en vond ze allemaal wel vermakelijk.

Ik vond Man of Steel verrassend goed eigenlijk. De fantasy/sci-fi elementen waren een aangename verrassing. De hoeveelheid destructie was m.i. niet te voorkomen als je een aantal van zulke krachtige wezens tegenover elkaar zet. Het camerawerk daarentegen stoorde me wel heel erg. En op een gegeven moment werden de vele omvallende gebouwen ook wel eentonig. Ik ben verder erg te spreken over Henry Cavill als Superman. Maar ik heb wel een beetje hetzelfde als jou. Ik vind Superman ook geen heel interessant personage. Hij is te onverwoestbaar. Praktisch onsterfelijk. Of misschien is hij zelfs wel onsterfelijk. Dat haalt de spanning nogal uit het verhaal.

Ik ben altijd wel een fan geweest van Ben Affleck en vind hem helemaal zo'n slechte acteur nog niet. Ik zie hem wel een goede Batman vertolken. Ik moest wel even aan het idee wennen, maar ik heb er ondertussen wel vertrouwen in. Ik vind Shazam heel erg kinderachtig. Hopelijk weten ze bij veel van hun personages het kinderachtige er een beetje uit te filteren, want anders kan ik de films niet serieus nemen. Iets wat DC/WB wel van plan is. Weinig humor, erg serieus, dus dan zit ik niet op een jochie te wachten die keihard "Shazam" roept en in een gespierde hunk veranderd. En zo zijn er nog wel een paar van die twijfelachtige personages, zoals Wonder Woman met haar onzichtbare auto (serieus?!) en een lasso of thruth... Lame!

Ik ga alle DC films een eerlijke kans geven, maar vooralsnog spreken ze me niet heel erg aan. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 11 dec 2014, 10:47

Hebben jullie dit al gelezen:

Syfy channel (ja, die van kwaliteitsfilms als Shark Tornado) gaat een serie maken rond de oorsprong van Superman. Niet een soort Smalville, maar nog eerder dan dat: over de planeet Krypton in de tijd van de grootvader van Superman..

http://io9.com/syfys-working-on-david-s ... 1668616386

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 11 dec 2014, 12:01

Ik heb ooit weleens gelezen dat er plannen waren zoiets wellicht te gaan doen, maar ik wist niet dat de plannen al concreet waren en ik schrik ervan dat Syfy channel het op mag gaan pakken. Mijn interesse is meteen gekelderd. Jammer dat die superhelden series allemaal zo tegenvallen!
Aan het lezen:
Gelezen:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 13 jul 2015, 16:09

De nieuwe trailer van Batman vs Superman is er, met de eerste beelden van Superwoman :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0WWzgGyAH6Y[/youtube]

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 13 jul 2015, 17:13

Wonder Woman ;)

De trailer ziet er interessant uit. Mijn interesse is gewekt. Ik heb nog niet voor de volle 100% een idee wat er staat te gebeuren (behalve de onvermijdelijke clash tussen Bats en Suups). Prima trailer dus. Ik heb er zin in!!! :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 13 jul 2015, 23:03

Oeps, ik zat nog in mijn hoofd met Superman denk ik..

Het blijft trouwens maar regenen met trailers vanaf Comic Con.. Ditmaal de Suicide Squad trailer:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PLLQK9la6Go[/youtube]

Weer een heel andere kijk op de Joker

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 03 dec 2015, 21:17

DOOOOOOOOOOMSDAY!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fis-9Zqu2Ro[/youtube]

Ik heb het idee dat dit wel zo'n beetje de film is :P Batman is boos op Supes, ze vechten, Doomsday komt ertussen, Wonderwoman verschijnt en ze vechten tegen Doomsday --> Best Friends Forever! :mrgreen:

Plaats reactie