Marvel Cinematic Universe

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Marvel Cinematic Universe

Bericht door Dave » 30 okt 2014, 12:29

We hebben een mooi superheldenfilms onderwerp, maar ik vond het wel leuk aparte topics aan te maken voor de filmseries die Disney (Marvel) en Warner Bros (DC) nu uitbrengen :)

Dit is wat er tot nu toe uitgebracht en aangekondigd is:

Phase 1
Iron Man 1 - Recensie
The Incredible Hulk - Recensie
Iron Man 2 - Recensie
Thor - Recensie
Captain America: The First Avenger - Recensie
The Avengers - Recensie

Phase 2
Iron Man 3
Thor 2: The Dark World - Recensie
Captain America 2: Winter Soldier
Guardians of the Galaxy
23 april 2015: Avengers: Age of Ultron

Phase 3
6 augustus 2015: Ant-Man
6 mei 2016: Captain America: Civil War
4 november 2016: Doctor Strange
5 mei 2017: Guardians of the Galaxy 2
28 juli 2017: Thor: Ragnarok
3 november 2017: Black Panther
4 mei 2018: Avengers: Infinity War - Part I
6 juli 2018: Captain Marvel
2 november 2018: Inhumans
3 mei 2019: Avengers: Infinity War - Part II

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Marvel Cinematic Universe

Bericht door Dave » 30 okt 2014, 12:38

De structuur van de Phases van de Marvel films vind ik erg goed uitgewerkt.. Hoewel de nieuwe Avengers (Age of Ultron) er nog aan moet komen, zijn de de volgende Avengers films ook al aangekondigd. Aan het eind van Phase komen er 2 films met de subtitel: Infinity War.

Bekijk deze korte teaser./aankondiging van MArvel: http://io9.com/watch-the-avengers-infin ... 1652189067

Wat eigenlijk al langzaam duidelijk werd in de afgelopen films, is nu dus helemaal zekerheid geworden: In die laatste twee films nemen de Avengers het op tegen Thanos, die zijn tijd momenteel goed gebruikt om de Infinity Gems te verzamelen voor zijn Infinity Gauntlet, een machtig wapen. Deze zagen we al in de eerste Thor...

De Tesseract/Cosmic Cube uit Captain America en The Avengers was een van die gems, de Aether van Thor 2 eveneens en de staf van Loki uit The Avengers (die ook weer terugkwam aan het eind van Captain America 2) ook. In Guardians kwamen we de vierde tegen.

Wat vinden jullie van het filmpje? Ik krijg enorm veel zin in deze storyline, maar ik vind het gek dat ze het nu al naar buiten brengen op deze manier. De volgende Avengers duurt nog een half jaar, en dan moeten we nog veel langer wachten tot we deze films kunnen gaan zien!

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 30 okt 2014, 12:41

Strak plan! Maak er meteen ook een voor Sony (Spider-Man) en Fox (X-Men en Fantastic 4) hun universums. Eerstgenoemde zou makkelijk moeten zijn, aangezien ze zelf nog geen idee hebben wat ze aan het doen zijn cq. moeten gaan doen. En die van Fox is lastiger, omdat ze Fantastic 4 niet linken aan X-Men, waardoor je twee losse franchises hebt bij dezelfde maatschappij.

Wel geinig om te zien dat Phase 1 eigenlijk pas echt begon vanaf de Hulk film en Phase 2 dus eenzelfde hoeveelheid films gebruikt om op te bouwen naar een team-up film, maar dat ze bij Phase 3 echte helemaal los gaan! En terecht! :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 30 okt 2014, 12:57

Ga ik doen!

Heb je deze Special Look van Avengers Age of Ultron al gezien:

http://www.imdb.com/video/imdb/vi1664986905/

Supermooie scene waarin de helden 'gezellig' samenzijn, waarin je de onderlinge banden goed kunt zien. Echt fantastisch werk weer :D

En wat anderen opmerkten: Zie hoe Captain America de hamer van Thor wel degelijk iets kon bewegen (en hoe Thor daarop reageert). Wie weet een vooruitblik op iets wat komen gaat, waarin Captain America op een gegeven moment in hoge nood 'worthy' genoeg is =om de hamer van Thor te gebruiken.. Er zullen de komende tijd Avengers uit beeld verdwijnen,omdat er werd verteld dat aan het einde ook nieuwe/andere leden in de Avengers komen. Wat betekent dit voor Thor in zijn film Ragnarok??

Of is die 'andere samenstelling van The Avengers eerder een vooruitblik op Captain America 3, waarin een verhaallijn centraal zal komen te staan waarin superhelden tegenover elkaar komen te staan (iig Iron Man tegenover Captain America). Spannende tijden :D

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 30 okt 2014, 13:15

Ik wil die filmpjes eigenlijk helemaal niet kijken, maar ik kan mezelf gewoon niet inhouden. :D

Geweldig. We kunnen blijven speculeren tot we een ons wegen, maar zeker weten doen we alles pas als de films eindelijk uit zijn. Hier mijn verwachtingen: Ik verwacht zelf dat juist Captain America het loodje gaat leggen, aangezien het contract van Chris Evans op een einde schijnt te lopen en hij wil stoppen met acteren. Ik heb wat geruchten gelezen dat Bucky Barnes de Winter Soldier de opvolger wordt van Steve Rogers. Thor gaat denk ik nog wel even mee, aangezien hij toch een God is. Of anders komt hij na Ragnarok tot de conclusie dat hij zich niet langer bezig gaat/kan houden met Aardse zaken.

Verder verwacht ik dat Iron Man in de vorm van Tony Stark ook een keer het loodje gaat leggen en dat War Machine de nieuwe Iron Man wordt. Ik denk sowieso dat Ant-Man/Scott Lang een soort van de nieuwe Tony Stark wordt. Beide acteurs zijn lekker sarcastisch grappig/lollig en beide personages zijn wetenschappers (toch? Of is alleen Hank Pym de wetenschapper en Scott Lang slechts iemand die het Ant-Man pak krijgt "overhandigd", maar zelf verder niet bijster intelligent is?). Wellicht dat er eindelijk ook eens een aantal S.H.I.E.L.D. leden naar het hiernamaals vertrekken. Dat zou niet onlogisch zijn, aangezien deze mensen niets in te brengen hebben in een gevecht tegen een macht als Thanos.

Hoe dan ook; zeer spannende en zeer leuke tijden. :mrgreen: :ugeek:
Aan het lezen:
Gelezen:

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 30 okt 2014, 14:03

Hier een link naar de website van Filmtotaal.nl over Phase 3 (om de een of andere reden zonder Ant-Man...)
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=39531

Als je bovenstaande lijst bekijkt dan wordt het plan erg ambitieus... We krijgen met Capt. America 3, Dr. Strange, Guardians 2, Thor 3 en Black Panther dus een hele opbouw naar Avengers: Infinity War I. Na het eerste deel van die film krijgen we een solofilm voor Captain Marvel en voor de Inhumans om vervolgens de afsluitende Avengers: Infinity War II te zien te krijgen. Ik ben dan vooral heel erg benieuwd naar de gebeurtenissen tussen beide Infinity War films... En Kevin Feige zegt het volgende over de Phase 3 plannen en vanaf wanneer ze dit al van plan waren: ”Vanaf het moment dat Nick Fury het huis van Tony Stark in liep en hem vertelde dat hij deel is van een breder universum.” (dat was in Iron Man)
Schijnbaar liggen de plannen dus al even klaar. En iedereen weet dat een goede planning het halve werk is. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 11 dec 2014, 10:41

Benedict Cumberbatch is (al even geleden) officieel de nieuwe Dr. Strange.. Wat vinden jullie daarvan? Hij schijnt zelfs al een cameo te krijgen in de nieuwe Avengers of de nieuwe Captain America..

Ik heb hem alleen nog als stem van Smaug gehoord, maar op het internet schijnt hij aanbeden te worden :P

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 11 dec 2014, 11:57

Ik ken hem als Sherlock in de BBC serie, als Khan uit Star Trek 2, ik heb hem verder gezien in 12 Years a Slave, Tinker Tailor Soldier Spy, Amazing Grace en August: Osage County. Ik heb hem dus iets vaker echt bezig gezien en niet alleen als stemacteur. :)

Ik vind hem een allerminst onaardige acteur. In alle bovenstaande films speelde hij een iets andere rol en in allemaal wist hij me te overtuigen, maar het is wel een opvallende verschijning en het is lastig om hem niet als Cumberbatch te zien. Hopelijk weet hij te overtuigen. Ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in.
Aan het lezen:
Gelezen:

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 08 jan 2015, 11:46

Er is een teaser vrijgegeven voor Ant-Man, de meeste zullen 'm al gezien hebben, maar hier istie dan!!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xInh3VhAWs8[/youtube]

We horen het standaard epische Marvel muziekje op de achtergrond en krijgen een sfeerindruk. Niet veel meer dan dat. Er worden twee grapjes gemaakt die bij mij niet helemaal lekker doorkomen.
Daarnaast klinkt het personage ook niet bepaald geweldig. We hebben het over een gewone man die kan krimpen tot het formaat van een mier... Volgens mij behoudt hij nog wel zijn gewone mensen kracht, maar meer is het niet. Het klinkt niet perse als iets groots en episch. Ik verwacht dan ook een film die het lekker klein houdt en niet erg actievol zal worden.

Ik ben benieuwd, maar sta niet perse te springen van ongeduld. Ik kijk veeeel meer uit naar diens voorganger Avengers: Age of Ultron en diens opvolger Captain America: Civil War. Beide lijken me zó geweldig!!

Wat vinden jullie?
Aan het lezen:
Gelezen:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 08 jan 2015, 22:56

Nog een beetje twijfelachtig inderdaad, maar dat heb ik met deze superheld vanaf het begin gehad. Sommige superhelden zijn te vergezocht en dit is op het eerste gezicht ook zo.. Maar daar is het verhaal schijnbaar ook wel een beetje op aangepast. Zo is er in dit verhaal ook niet echt een wereldbedreigende slechterik met eigen powers (dacht ik), zoals we wel gezien hebben in enkele andere Marvel films.

Toch kijk ik hier miet enorm naar uit, maar ik moet zeggen dat ik dat ook niet heb met sommige andere 'nieuwe' franchises, zoals black panther. Dr. Strange daarentegen :D

Plaats reactie