Netflix

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
TimdeKW
Trol
Trol

Re: Netflix

Bericht door TimdeKW » 09 jun 2015, 12:55

Eind goed, al goed. ;)
Blijft frustrerend die providers...

Iemand hier die Sense8 al geprobeerd heeft?
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 09 jun 2015, 15:07

Nee, nog niet, iets met scripties enzo...

En ik wil héél graag dat alle seizoenen van Friends online komen, want het is nu 'medio 2015' dus KOM MAAR OP. Mijn DVDs zijn versleten. I need it! :lol:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 11 jun 2015, 01:22

Is Sense8 aan te raden? Ik heb hem nog in mijn to watch list, maar dat heb ik met bijna alle netflix original series :)

Op dit moment nog aan het genieten van House of Cards seizoen 3, omdat dat seizoen in Duitsland niet beschikbaar was op netflix.
Ook kijk ik tussendoor de documentaires van Louie Theroux van de BBC2. Heel interessant.

En natuurlijk morgen seizoen 3 van Orange is the new black! Can't wait!

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 11 jun 2015, 09:47

Ik lees dus gemengde reacties. Het is van broer en zus Wachowksi en die hebben de laatste jaren maar weinig overtuigends gemaakt. Het concept klinkt erg goed en de trailer zag er m.i. ook erg goed uit. Als ik klaar ben met Game of Thrones opnieuw kijken (alleen seizoen 4 nog) dan ga ik Sense8 misschien kijken (of ik sluit toch weer een HBO abonnement af en ga eerst Game of Thrones seizoen 5, Black Sails seizoen 2, Boardwalk Empire seizoen 4 en 5, True Detective seizoen 2 en Outlander seizoen 1 kijken). :mrgreen:

Orange is the New Black!!!! Whoop Whoop!! Top serie. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 13 jun 2015, 01:31

Tim, heb je aan een maand HBO wel genoeg, jongen? ;) de laatste twee episodes waren echt episch :)

Ben nu bij episode 4 van Orange is the new black! Wat een seizoen, heerlijk!

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 21 jun 2015, 23:21

Leuk nieuwtje via fok.nl
Matt Smith bij het grote publiek bekend als de Doctor in Doctor Who, gaat een rol spelen in de nieuwe Netflix-serie The Crown.

De serie is gebaseerd op het toneelstuk The Audience uit 2013 van Peter Morgan, waarin Dame Helen Mirren de rol van de Britse Koningin Elizabeth II speelde. In tien afleveringen vertelt de serie over een reeks ontmoetingen tussen Britse premiers en de koningin, die plaatsvonden op 'twee van de beroemdste adressen in de wereld,' namelijk 10 Downing Street en Buckingham Palace.

Smith speelt in de serie de rol van Philip Mountbatten, Duke of Edinburgh. Hij wordt vergezeld van Claire Foy als Koning Elizabeth II en John Lithgow als Winston Churchill. De serie wordt geproduceerd door Morgan met Andy Harries, die samen werkten aan The Queen uit 2006, ook met Helen Mirren als de koningin, en verschijnt in 2016 op de streamingdienst.

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 23 jun 2015, 16:37

Dus nu ik weer in die Niederlande ben kan ik eens rustig met Netflix experimenteren. Helaas moet ik zeggen dat ik tot nu toe (de Netflix originals uitgezonderd) erg matig vind.

M'n vent en ik hebben alle films van onze to-watch list geprobeerd te vinden (en daar staat een beetje van alles op: docu's wat oudere films, bekende en minder bekende films, totaal zo'n 50 titels). Geen een van de films/docu's op onze lijst was available op Netflix.

We denken er wel aan om toch een abbo te nemen straks als we ons eigen huis hebben weer, omdat ik wel hoop dat ze hun library gaan uitbreiden in de toekomst.

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 23 jun 2015, 17:02

O, wat zonde!

Ik kan me er tot nu toe wel mee vermaken maar ik wil gewoon Friends xD

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 23 jun 2015, 17:23

Ik vind het aanbod films ook niet zo denderend, maar dat komt omdat ik nou eenmaal al heel veel gezien heb van wat er de laatste jaren is uitgekomen. Zo nu en dan hebben ze weleens een interessante titel die ik nog wil zien of al eerder gezien heb, maar best nog eens wil kijken. Ik vind Netflix vooral leuk vanwege de series. Er staan zoveel series op die ik nog wil zien. Ik hoef me jarenlang niet te vervelen.

En met al die aangekondigde Netflix Originals series en films die we de komende jaren kunnen verwachten heb ik goede hoop voor de toekomst. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 23 jun 2015, 19:07

Muninn schreef:Dus nu ik weer in die Niederlande ben kan ik eens rustig met Netflix experimenteren. Helaas moet ik zeggen dat ik tot nu toe (de Netflix originals uitgezonderd) erg matig vind.

M'n vent en ik hebben alle films van onze to-watch list geprobeerd te vinden (en daar staat een beetje van alles op: docu's wat oudere films, bekende en minder bekende films, totaal zo'n 50 titels). Geen een van de films/docu's op onze lijst was available op Netflix.

We denken er wel aan om toch een abbo te nemen straks als we ons eigen huis hebben weer, omdat ik wel hoop dat ze hun library gaan uitbreiden in de toekomst.
Dit is inderdaad jammer, maar jammer genoeg ligt dit aan de film industrie. Nog steeds vragen ze veel geld voor series, films of documentaires om deze te laten streamen.

Wanneer een film in de bios draait, moet deze daarnaar eerst binnen 6 maand op DVD uitgebracht worden, daarnaar wordt hij verkocht aan een TV zender en daarnaar pas mag hij worden doorverkocht voor streaming (om zo als nog geld te halen uit de verkoop van dvd en tv rechten) en waardoor je dan dus al bijna een jaar verder bent.
Videoland kan dit bijvoorbeeld wel uitzenden omdat ze de films verhuren, daardoor kun je ze daar al wel zien (tegen betaling) en nog niet op Netflix...

Toen Netflix in Nederland begon hadden ze een bibliotheek met 1,000 films/series/docu's. Op dit moment staan er 1,800 titels op. Het is enkel jammer dat bijv. Videoland nu heel hard probeert om films of series weg te kapen voor de neus van Netflix (bijv. Broadchurch.)
Je kunt ook een chat beginnen met een medewerker en door laten schemeren welke docu's of films jij bijvoorbeeld leuk zou vinden om te zien. Aan de hand daarvan kunnen ze ook proberen rechten te verkrijgen.

In Duitsland is het heel normaal dat TV zenders, wanneer ze een nieuwe serie of film aankopen, ze een clausule in het contract opnemen die er voor zorgt dat een streamingservice niet die film of serie ook kan aankopen, daar had je voor Netflix er was bijv. ook Maxdome een grote player in Duitsland.
Kan zijn dat dat ook in Nederland het geval is, maar dat weet ik niet zeker.

Zie hier een lijst van alle films/series/docu's die Netflix zelf heeft ontwikkeld of heeft aangekocht als Original.

Zie hier een lijst van films/series/docu's die op Netflix staan. Je kunt hier ook zoeken naar een bepaalde film, door de naam van de film/serie/docu in te typen bij 'Zoeken'

Plaats reactie