Netflix

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Raven
Hobbit
Hobbit

Netflix

Bericht door Raven » 25 mar 2014, 01:30

Niet helemaal zeker of het hier past, maar aangezien het een sub fora over series is, waarom niet :)

Wat vinden jullie van netflix? Gebruiken jullie het of vindt je het niks aan?
Er zijn een boel fantasy en SF series te vinden op netflix, helemaal geweldig :)

Ik ben al sinds het begin in NL een trouwe fan van netflix.
Vind het soms alleen wel jammer dat je zolang moet wachten op bepaalde seizoenen, maar dat heeft te maken met licentie rechten :)

TimdeKW
Trol
Trol

Re: Netflix

Bericht door TimdeKW » 25 mar 2014, 09:14

Ik ben eveneens een gebruiker van zo'n beetje het eerste uur. Ik vind het aanbod series ook geweldig! Qua films iets minder, maar dat ligt aan mij, want ik heb zo'n 80% van de voor mij interessante titels op DVD of Blu-ray staan. Hoe meer titels van 2013 ze gaan toevoegen hoe minder dit voorkomt, want ik heb de laatste tijd eigenlijk nauwelijks nog DVD's gekocht. :)

Wat de nieuwe seizoenen betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik heb namelijk van de series op Netflix o.a. Fringe, The Vampire Diaries en How I Met Your Mother op DVD staan t/m het seizoen dat op Netflix stond. Gelukkig is daar nu eindelijk een nieuw seizoen van Fringe bijgekomen, dus dat scheelt me weer een paar tientjes, omdat ik de DVD nu niet hoef te kopen. :)

Ondanks dat ik enorm blij ben met Netflix (en ook HBO On Demand) heb ik gemengde gevoelens, want ik mis het gevoel dat mijn DVD's nu nog iets waard zijn. Als ik een beetje door Netflix aan het scrollen ben en ik zie een film die ik op DVD heb staan en ik heb zin om die film te kijken dan ga ik uiteraard niet de DVD pakken. Maar ik wil de DVD's ook niet wegdoen, want Netflix heeft een wisselend aanbod en als ik nu films weg doe en Netflix verwijderd die titels ooit dan zit ik zonder...

Ik hou op http://www.whatiwatch.net al enkele jaren bij wat ik allemaal kijk en het valt me op dat ik dit jaar veel meer films en series via on demand heb gekeken, dan op DVD wat voor mij aantoont dat ik dit nieuwe medium met beide armen heb omarmd. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 25 mar 2014, 09:29

Ik ben sinds kort hevig aan het twijfelen of ik ook een abonnement wil. Ze hebben (zo goed als) alle series die ik zou willen kijken, de recentste films en het is helemaal niet zo heel duur volgens mij..

Het probleem is dat ik gewoon niet zo vaak in de gelegenheid ben om er echt goed voor te gaan zitten, ik ben al blij dat ik op zondagavond SHIELD kan volgen :D

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 25 mar 2014, 09:33

Nog een reden om Netflix te nemen is dat alle toekomstige Marvel series op Netflix zullen verschijnen, net als dat ze de TV premiere krijgen van alle toekomstige Marvel films. Heel veel Marvel plezier, voor weinig geld!
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 26 mar 2014, 00:14

TimdeKW schreef:Nog een reden om Netflix te nemen is dat alle toekomstige Marvel series op Netflix zullen verschijnen, net als dat ze de TV premiere krijgen van alle toekomstige Marvel films. Heel veel Marvel plezier, voor weinig geld!

Ze zijn bezig met 3 verschillende series, toch!?
Netflix is extreem goed bezig met eigen series, al hun eigen series worden enorm goed ontvangen.

Op de site www.filmflix.nl kun je zien wat er dagelijks geüpload wordt op netflix.
Gister bijvoorbeeld seizoen 2 van Homeland, seizoen 1-3 van Midsomer murders (vind mijn moeder helemaal geweldig) en 4 seizoenen van de Britse serie Skins.
Binnenkort komen daar nog the vampire diaries bij in april (seizoen 4) en seizoen 5 pas helaas in 2015.
Dexter komt er nog bij, heb ook nog iets gelezen ergens over Merlin... Dus nog genoeg voor de komende tijd :)

Ik heb ook de afgelopen weken Fringe gekeken, heb alle 5 de seizoenen achter elkaar gekeken, heerlijke SF serie. Kijkt heerlijk weg. Jammer dat in Nederland de serie Eureka nog niet beschikbaar is, die is zooo goed.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 26 mar 2014, 13:59

Ik heb besloten even het een en ander af te kijken, want ik was op een gegeven moment 8 verschillende series tegelijk aan het kijken. :)

Ik heb momenteel alleen Arrow seizoen 1 (Netflix), Buffy the Vampire Slayer seizoen 6 (DVD) en Agents of S.H.I.E.L.D. (TV) nog lopen, waarvan laatstgenoemde niet sneller gaat dan hoe het gaat. Ik sta te popelen om verder te gaan met Fringe en dat van Vampire Diaries vind ik goed nieuws! Waar haal je die info precies vandaan?
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 28 mar 2014, 00:33

Www.flixfilms.nl is een site waar de allernieuwste releases opstaan (per dag) en op www.netflix-Nederland.nl staat wat er verwacht kan worden.

Veel plezier met Fringe en The vampire diaries!
Tip: kijk Grimm, door de exclusieve deal die netflix sloot met NBC is deze ook te zien op de Nederlandse netflix. Op de Amerikaanse niet :)
Doordat er 2 seizoenen opstaan kun je alles snel kijken, heel fijn en goed voor de verhaallijn. Hoop dat seizoen 3 snel komt, aangezien rtl5 het niet meer uitzend.

(Hoop dat Dave het niet erg vind dat ik de links plaats.)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 28 mar 2014, 09:24

Ik vind het niet erg en mijn mening telt het meest hier dus.... :P

Bedankt voor die Ntflix-Nederland link! Ik heb hier in het verleden al eens naar gezocht, maar kon het toen nergens vinden. Er komen wederom een paar interessante series bij, waaronder seizoen 2 van American Horror Story (vanaf vandaag beschikbaar!) en wellicht dat ik The Walking Dead weer op ga pakken, misschien dat het vanaf seizoen 2 beter wordt (ik vond seizoen 1 meh)? Fringe is geweldig! Ik ga heel graag verder met deze serie, net als met Vampire Diaries, wel jammer dat er steeds een jaar tussen zit, voordat er nieuwe seizoenen worden toegevoegd.

Alles wat ik nog wil zien staat in "mijn lijst" op Netflix en die lijst is al aanzienlijk. Zo staat Grimm er ook op. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 22 sep 2014, 23:46

Ze hebben nu onder andere falling skies en warehouse 13 online gezet, vooral die laatste is echt ontzettend goed.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 23 sep 2014, 10:03

Ik zag ze voorbijkomen. Ik heb goede dingen gehoord over Warehouse 13. :)
Falling Skies heb ik ooit eens een stukje op TV gekeken. Ik was er niet meteen van ondersteboven, maar dat kwam wellicht ook omdat ik het verhaal niet kon volgen (ik viel immers midden in een aflevering ergens midden in een seizoen binnen).

Ik ben sowieso erg te spreken over de laatste toevoegingen aan series. Penny Dreadful is echt geweldig. Deadwood stond al op mijn verlanglijstje. Taken schijnt een goede miniserie te zijn. Bates Motel lijkt me erg goed. Zo ook The Americans en Ray Donovan. Teen Wolf en Elementary zien er ook wel interessant uit. Etc. etc. etc.
Aan het lezen:
Gelezen:

Plaats reactie