De Elfenstenen van Shannara - TV-serie

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
TimdeKW
Trol
Trol

Re: De Elfenstenen van Shannara - TV-serie

Bericht door TimdeKW » 05 jul 2016, 15:12

Die ga ik dan maar eens op laten nemen door mijn Horizon box. Mits ik het niet vergeet tegen die tijd. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 21 sep 2016, 20:39

Ik kijk momenteel op net 5 vind het wel een leuke serie.
Alleen nu gaat net 5 er in sneltrein vaart doorheen :(
Vanavond 3 afleveringen en volgende week 4 :evil:
Sommige mensen moeten de volgende dag werken!

Dragongirl_7
Pixie
Pixie

Bericht door Dragongirl_7 » 22 sep 2016, 21:01

Ahhh ik kijk die serie ook!! :D
Echt super leuk, het verhaal, de sfeer... Maar inderdaad wel stom dat er zo veel afleveringen achter elkaar komen. Ik kan het dan wel opnemen, maar ik heb het nu al voor elkaar gekregen achter te lopen :3

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 25 sep 2016, 12:51

Ik volg de serie ook. Neem de afleveringen op, maar heb de eerste 4 al gekeken. Ik moet bekennen dat de serie alles is geworden waar ik bang voor was...
De elfen komen op mij helemaal niet over als elfen. Het zijn gewoon eendimensionale pubers met veel te (veel) menselijke emoties, gedragingen en gedachtengangen.
De hele serie voelt aan als een typische MTV soapserie, maar dan met wat magische elementen en een best mooie wereld. Erg jammer, want de trailer zag er veelbelovend uit.
Spoiler: Toon
Ik vond het ook maar raar dat het gevecht tussen de furie en Allanon opeens weg werd geknipt op het moment dat ze ook echt gingen vechten. In plaats daarvan zie je Allanon op de grond vallen en is de furie opeens dood.
Ik vraag me wel serieus af hoe trouw de verfilming is t.o.v. de boeken. Want dit is niet iets wat ik wil lezen en ik heb de gehele Shannara reeks al klaar staan om gelezen te worden. :D
Aan het lezen:
Gelezen:

Dragongirl_7
Pixie
Pixie

Bericht door Dragongirl_7 » 25 sep 2016, 15:06

TimdeKW schreef: Ik vraag me wel serieus af hoe trouw de verfilming is t.o.v. de boeken. Want dit is niet iets wat ik wil lezen en ik heb de gehele Shannara reeks al klaar staan om gelezen te worden. :D
9 van de 10 keer zijn de boeken echt veel beter dan de film of de serie, dus daar zou ik me niet te druk om maken ;)

Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije » 25 sep 2016, 16:39

Ik loop nu iets van twee afleveringen achter (neem ze ook op, want 3 of 4 afleveringen achter elkaar is echt niet leuk), maar ik ben enthousiast! Eindelijk weer eens een leuke, spannende en vaak ook grappige fantasyserie zonder al dat seksistische en depressieve gedoe :P De wereld is mooi, de acteurs zijn ook wel goed gecast, geloof ik. Ik kan het nog niet vergelijken met het boek, want ik ben eerst het eerste deel aan het lezen, maar het maakt me wel erg nieuwsgierig naar de volgende boeken! Wel jammer dat dit eerste seizoen zo kort is!

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 25 sep 2016, 20:55

Ik ben dus de enige die minder enthousiast is? :)
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is allemaal wel vermakelijk, maar er had m.i. zoveel meer ingezeten.
Ik ga de serie zeker wel verder kijken. Ik hoop dat het uiteindelijk beter gaat worden.
Aan het lezen:
Gelezen:

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 25 sep 2016, 21:52

Ik heb Het zwaard van Shannara gelezen deel 2 De elfenstenen van Shannara ben ik ooit aan begonnen maar ik kwam er niet doorheen.

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 27 sep 2016, 10:10

TimdeKW schreef:Ik ben dus de enige die minder enthousiast is? :)
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is allemaal wel vermakelijk, maar er had m.i. zoveel meer ingezeten.
Ik ga de serie zeker wel verder kijken. Ik hoop dat het uiteindelijk beter gaat worden.
Ik vond er ook niet veel aan, de trailer en intro waren jammer genoeg de beste stukken.
Ik ga wss wel naar de volgende seizoenen kijken, gewoon omdat het Shannara is. De boeken zijn trouwens beter, zeker aan te raden om te lezen ;)

Rianne
Feniks
Feniks

Bericht door Rianne » 28 sep 2016, 13:27

Ikzelf heb de boeken niet gelezen (shame on me) en dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat ik de tv-serie op zich wel leuk vind. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, haha, maar ik hoor inderdaad wel meer dat de tv-serie helemaal de boeken loslaat. Wel jammer, het kan echt; kijk maar naar Game of Thrones en wat voor'n succes dat is (al zijn die nu verder dan de boeken :lol: ) Ze konden zoveel meer fans krijgen als ze de boeken hadden gevolgd... Zonde.

Plaats reactie