Game of Thrones (TV serie)

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Game of Thrones (TV serie)

Bericht door Dave » 20 apr 2011, 14:25

HBO heeft een TV-serie gemaakt rondom het eerste boek van Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. De cast is indrukwekkend (onder andere Sean Bean als Eddard Stark) en Martin heeft zelf ook meegewerkt om de serie zo veel mogelijk trouwe te laten zijn aan het boek. ALs deze serie een succes wordt, zal ook de het tweede boek worden aangepakt.

Een paar dagen geleden is de eerste aflevering uitgezonden in Amerika en de kritieken waren, voorzover ik heb gelezen, lovend. Een sterk verhaal, ontzettend mooie omgevingen en gedetailleerde kostuums e.d. en een getalenteerde cast.

Hopelijk gaat de serie ook snel uitgezonden worden in Nederland, want ik kan nu al niet wachten! Ik heb de boeken allemaal met plezier gelezen en zit ook al een tijdje uit te kijken naar A Dance of Dragons :)

Yarrid
Magiër
Magiër

Re: Game of Thrones (TV serie)

Bericht door Yarrid » 21 apr 2011, 11:51

Ik ben er ook zeer benieuwd naar! En anders ga het me niet beletten om de serie via youtube of andere kanalen te bekijken :)

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 16 mei 2011, 23:22

Net de eerste aflevering gekeken. Ik ben echt onder de indruk!

Ik heb al een hele tijd geleden de boeken gelezen, maar ik krijg steeds weer momenten van herkenning als bepaalde personages geïntroduceerd worden. Heft heeft gewoon precies de juiste toon en de hele setting is ontzettend mooi gemaakt. Alles is tot in de details uitgewerkt, echt heel goed. Ik heb al zin in episode 2 :)

Yarrid
Magiër
Magiër

Bericht door Yarrid » 17 mei 2011, 07:26

Hopelijk wordt ie in de Nederlanden ook uitgezonden. :)

whitecat
Goblin
Goblin

Bericht door whitecat » 12 nov 2011, 00:03

Ik heb alle afleveringen tot nu toe gezien. Wat een prachtige serie! Ik vind het fijn dat het echt trouw blijft aan het oorspronkelijke verhaal en de karakters, en het dus ook niet schuwt om de de seks/geweldsscènes boekgetrouw te laten verlopen. Volgens mij is dit op dergelijk niveau voor een Amerikaanse productie zeldzaam. Echt een aanrader!

Oh, en Dave, A dance with dragons is echt de moeite waard hoor! ;)

nobje
Pixie
Pixie

Bericht door nobje » 27 jan 2012, 14:22

Je schijnt hem ook al te kunnen bestellen op DVD
bij Bol.com
En ik zag ook al een verwijzing naar het 2e seizoen...

Lena Headey & Jack Gleeson

Dvd | 5 disks

Gelimiteerde verpakking exclusief verkrijgbaar bij Bol.com!

Geïnspireerd op de sage van de succesvolle fantasieboeken 'Een Lied van IJs en Vuur' van George R.R. Martin,

Afbeelding

Beschrijving

Gelimiteerde verpakking exclusief verkrijgbaar bij Bol.com!

Geïnspireerd op de sage van de succesvolle fantasieboeken 'Een Lied van IJs en Vuur' van George R.R. Martin, speelt deze nieuwe HBO dramaserie zich af in een fantasiewereld waar zomers jaren kunnen duren en winters zelfs een heel leven lang.

Dwars door de intrigerende aarden van het zuiden, de wilde gronden van het oosten, het bevroren noorden en tot aan de oude Muur die het rijk beschermt tegen het mysterieuze obscure van hierboven, vechten de machtige families van het Zeven Koninkrijken om de Troon van Westeros te veroveren. Het is een verhaal van bedrog en verraad, van adelheid en eer, van overwinningen en triomf.

In Game of Thrones is het winnen of sterven.

Trailers & screenshots (1)

Klik hier om de trailers en/of screenshots te bekijken

Nou ja en dan kan je nog van alles aan klikken
aan voor filmpjes en zo...
Ziet er goed uit...

Yarrid
Magiër
Magiër

Bericht door Yarrid » 27 jan 2012, 18:46

Ziet er goed uit, die ga ik denk ik kopen ^^

EDIT: is het ook al bekend wanneer hij echt uitkomt? Want je kunt hem voorlopig enkel reserveren.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 27 jan 2012, 19:13

Vermoedelijk in maart, want dan wordt de box ook in de USA gereleased.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Aquila
Feniks
Feniks

Bericht door Aquila » 27 jan 2012, 23:30

Ik heb de serie nog niet gezien. Waarschijnlijk ga ik dat ook pas doen als ik zeker weet dat de makers doorgaan tot het bittere eind. Er zijn al teveel fantasy/science fictionseries gecanceled :shock:
Zit er veel Daenerys in de serie? Zij is cool en zo een beetje de enige reden dat ik na het eerste boek verderging met de serie :D

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 28 jan 2012, 00:37

Aquila schreef:Zit er veel Daenerys in de serie? Zij is cool en zo een beetje de enige reden dat ik na het eerste boek verderging met de serie :D
En hoe :mrgreen: Haar scènes zijn zo'n beetje de reden waarom het voor 18+ is :D

Plaats reactie