Grimm

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Raven
Hobbit
Hobbit

Grimm

Bericht door Raven » 14 jun 2013, 19:55

De fantasy serie Grimm is in Amerika een redelijk groot succes. Er is een 3e seizoen van besteld en gemiddeld kijken er 5,4 miljoen mensen elke week in Amerika naar deze show.
Om een of andere rede heeft RTL 5, die de serie gekocht had, Grimm laten vallen na de 2e aflevering van seizoen 2. Zonder enige mededeling van de buis gehaald.

Maar goed xD

Wat vinden jullie van deze serie?

Yvonne
Magiër
Magiër

Re: Grimm

Bericht door Yvonne » 14 jun 2013, 20:11

Joh, dat doet RTL anders nooit hoor, uhum. De zoveelste serie al dus. :shock: Ik vond Grimm teveel een detective/politiewerk serie. De fantasyeffecten waren leuk, maar werden voor mij te weinig uitgediept. Ik ben niet zo'n misdaadoplossingen kijker (meer) dus ben ik na een aflevering of 6 ermee gestopt.

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 14 jun 2013, 22:41

Ik zou zeggen; kijk vooral door. In seizoen 2 is het politiewerk eigenlijk best wel op de achtergrond gekomen en speelt het Grimm en Wesen zijn een veel grotere rol.
Probeer die andere afleveringen ook nog even van seizoen 1. Ik weet zeker dat seizoen 2 je wel veel beter zal bevallen :)

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 19 nov 2014, 15:02

Wachten op de postbode is vervelend. Vandaag komt seizoen 3 uit. En ik krijg hem vandaag binnen. Duurt alleen zo lang dat wachten...

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 19 nov 2014, 15:08

Ja, op de dagen dat je met smart ergens op zit te wachten komt de postbode vaak later dan normaal. :)

Ik zit zelf al weken te wachten op een blu-ray, maar hij komt maar niet binnen... :(
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 20 nov 2014, 10:51

We zijn een dag verder sinds mijn laatste post en er zijn twee dingen gebeurd...

1: off-topic: ik heb eindelijk mijn blu-ray binnen. Blijkbaar moest ik het gewoon even hardop uitspreken en hij zou arriveren, na zeker 15 dagen verzendtijd...

2: on-topic: ik was gister toe aan een nieuwe serie. Ik had geen tijd meer voor een film (het was al te laat) en ik had even geen zin om verder te gaan met Boardwalk Empire. Na een tijdje door "mijn lijst" in Netflix te scrollen heb ik besloten aan Grimm te beginnen. Ik heb de eerste twee afleveringen gezien en op zich waren ze wel vermakelijk. De CGI is niet om aan te zien! CGI is waarschijnlijk goedkoper dan visagie/maskers, maar het is een doodsteek als het er niet uitziet... Erg zonde. Ik kan o.b.v. de eerste twee afleveringen nog niet heel veel zeggen over het verhaal. Aflevering 2 leek namelijk heel veel op de pilotaflevering, iets wat je wel vaker ziet. Ik hou jullie op de hoogte. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 20 nov 2014, 23:18

De CGI is in het begin inderdaad erg slecht, maar na mate de seizoenen vorderen wordt het steeds beter. In het begin moet je natuurlijk ook alles uitvogelen :)

Ik ben nu al bij disc 5 van seizoen 3, dus episode 17. Erg goed en zeer vermakelijk seizoen!

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 28 nov 2014, 10:28

Ik heb er ondertussen 7 afleveringen opzitten en mijn mening is ongewijzigd.
Op zich wel vermakelijk, maar de stramien is nogal vast.

Er gaat iemand dood, Grimm dude komt erbij met partner. Partner gaat onderzoek doen naar iets terwijl Grimm dude al weet hoe het zit, maar laat zijn partner toch voor Jan Lul zijn onderzoek voortzetten.
Grimm dude gaat naar wolf dude voor hulp. Wolf dude zit niet op Grimm dude te wachten, maar helpt hem toch... Einde verhaal.

De CGI blijft tenenkrommend slecht!!! Ik kijk wel verder, maar ik heb nog steeds het gevoel dat er leukere series zijn die ik nog niet gezien heb en dat ik dus eigenlijk mijn tijd aan het verdoen ben. Hetzelfde gevoel had ik bij andere series ook. Doordat sommige series kwalitatief geweldig zijn (True Detective, Game of Thrones, Breaking Bad, etc.) vallen series die voorheen wellicht top waren geweest nu enorm tegen.
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 28 nov 2014, 20:31

TimdeKW schreef:Ik heb er ondertussen 7 afleveringen opzitten en mijn mening is ongewijzigd.
Op zich wel vermakelijk, maar de stramien is nogal vast.

Er gaat iemand dood, Grimm dude komt erbij met partner. Partner gaat onderzoek doen naar iets terwijl Grimm dude al weet hoe het zit, maar laat zijn partner toch voor Jan Lul zijn onderzoek voortzetten.
Grimm dude gaat naar wolf dude voor hulp. Wolf dude zit niet op Grimm dude te wachten, maar helpt hem toch... Einde verhaal.

De CGI blijft tenenkrommend slecht!!! Ik kijk wel verder, maar ik heb nog steeds het gevoel dat er leukere series zijn die ik nog niet gezien heb en dat ik dus eigenlijk mijn tijd aan het verdoen ben. Hetzelfde gevoel had ik bij andere series ook. Doordat sommige series kwalitatief geweldig zijn (True Detective, Game of Thrones, Breaking Bad, etc.) vallen series die voorheen wellicht top waren geweest nu enorm tegen.
Heerlijke beschrijving van Grimm, Tim :)
Ik blijf er bij dat na seizoen 1 het toch beter gaat worden, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

zaza_1007

Bericht door zaza_1007 » 30 apr 2017, 17:22

Ik ben nu bij seizoen 3 aflevering 12. Ik kijk het op Netflix. In het begin was het echt heel erg spannend, en nu nog steeds. Sommige dingen zijn wel een beetje langdradig. Verder is het echt heel erg leuk. Zelfs nu ontdekt de hoofdpersoon nog nieuwe wesens.

Plaats reactie