Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Bericht door angela » 25 jul 2016, 14:13

Zaterdag Hercules gekeken.
Geen verkeerde film maar ik vond hem pas tegen het einde goed worden.

Zondag de tekenfilm Home gekeken.
Leuke film, je herkent meteen de stem van Sheldon (Jim Parsons)

En zondag ook de film The cobbler gezien met Adam Sandler
Niet mijn ding.

Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia » 25 jul 2016, 15:06

Ik heb vrijdag Star Trek beyond gekeken. Hij begon veelbelovend maar vond hem daarna weinig bijzonder. Hij was wel leuk, maar er hadden veel diepere motieven in kunnen zitten. Het was nu voornamelijk een actiefilm
To the stars who listen and the dreams that are answered

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 01 aug 2016, 20:25

Antman eindelijk gezien, ik vond het een leuke film.

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 22 aug 2016, 14:05

Lavinia schreef:Ik heb vrijdag Star Trek beyond gekeken. Hij begon veelbelovend maar vond hem daarna weinig bijzonder. Hij was wel leuk, maar er hadden veel diepere motieven in kunnen zitten. Het was nu voornamelijk een actiefilm
Toevallig, wij hebben gister Star Trek (de 'gewone') gekeken. Ik kende het alleen nog maar van naam, ik helemaal blij toen ik Chris Hemsworth zag, alleen was dat van korte duur :mrgreen:

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 22 aug 2016, 14:36

Eindelijk Deadpool gezien maar ik ben teleurgesteld, ik moet zeggen ik vond hem tegenvallen. Er zitten leuke grapjes in maar ook hele flauwe. Tevens vond ik er erg veel sex gerelateerde grapjes in zitten terwijl dit toch eigenlijk ook een film is die door jongeren word bekeken al zullen die ze niet allemaal snappen. Zelfs aan het einde bij de sub titels die geanimeerde eenhoorn ik vond het onnodig en deed voor mij af aan de film. De taxichauffeur vond ik dan wel weer leuk ook het gevecht op helicarrier uit avengers was dan weer een leuk detail.

Gods of Egypte ik denk dat je wat van de Egyptische goden af moet weten of sommige dingen in deze film te snappen of die daardoor in ieder geval duidelijker worden. In ieder geval voor mij geen toppertje al zitten er wel mooie elementen in.

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 23 aug 2016, 15:27

Lavinia schreef:Ik heb vrijdag Star Trek beyond gekeken. Hij begon veelbelovend maar vond hem daarna weinig bijzonder. Hij was wel leuk, maar er hadden veel diepere motieven in kunnen zitten. Het was nu voornamelijk een actiefilm
Ik heb hem zaterdag gezien, en had hetzelfde gevoel. Veel actie en mooi om naar te kijken, maar weinig diepgang en verhaal. Ik las dit ergens in een artikel, en kon mij hier volledig in vinden:
Spoiler: Toon
There’s a scene from Jason Reitman’s “Thank You For Smoking” that’s impossible to erase from your mind when watching “Star Trek Beyond,” the third entry in the rebooted film franchise.

Nick Naylor (Aaron Eckhart), a lobbyist for the tobacco industry, is pitching Jeff (Rob Lowe), a Hollywood super-agent who never sleeps, on bringing cigarettes back to the movies. Jeff envisions a science-fiction romance where Catherine Zeta-Jones and Brad Pitt light up in space — in between ravishing each other’s naked bodies, that is. Nick likes the idea, except for one problem: “Wouldn’t they blow up in an all-oxygen environment?” Jeff is prepared for this question. “It’s an easy fix,” he says. “One line of dialogue: ‘Thank god we invented the… whatever… device.”

“Star Trek Beyond” is a movie full of whatever devices, where an outdated ship that crash-landed on a hostile planet a century ago can be easily fixed up with a little TLC and an attack of killer bees is neutralized by blasting the Beastie Boys. The film’s own logic is so casually convoluted that, like Ellen Page in “Inception,” the characters have a way of narrating the action to the audience, just to make sure you’re following along. (You still may not be.)
Het grapje met de halsketting was een klein lichtpunt :)

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 30 aug 2016, 10:27

Ik heb de laatste tijd enkele films, maar vooral veel series verslonden, doordat ik elke dag zo'n 2,5 uur op de trein zit.

Gods of Egypt

Ik vond het een flauwe film, zelfs als je de film niet in zijn historische context probeert te plaatsen en het verstand gewoon op nul zet. Het feit dat de 3 oppergoden (Horus, Seth en Ra) gespeeld werden door blanke acteurs (Nikolaj Coster-Waldau, Gerard Butler en Geoffrey Rush) zat daar zeker voor iets tussen. Het viel mij op dat Coster-Waldau niet in de wieg gelegd is voor actiescènes, iets wat mij in Game of Thrones nog niet opgevallen was.

Van films onlangs ook nog Deadpool en Catwoman gezien. De eerste vond ik heel goed en grappig, de tweede was zo mogelijk nog slechter dan Gods of Egypt.

Dark Matter (seizoen 1)
The six-person crew of a derelict spaceship awakens from stasis in the farthest reaches of space. Their memories wiped clean, they have no recollection of who they are or how they got on board. The only clue to their identities is a cargo bay full of weaponry and a destination: a remote mining colony that is about to become a war zone. With no idea whose side they are on, they face a deadly decision. Will these amnesiacs turn their backs on history, or will their pasts catch up with them?
Aangename SF-serie, met een redelijk verrassend einde. Seizoen 2 is net begonnen, ik kijk zeker verder.

Game of Thrones (seizoen 6)

Opnieuw een zeer sterk seizoen, na 2 ietwat minder seizoenen, met meer aandacht voor o.a. Khaleesi en Bran. We krijgen ditmaal ook voor het eerst flashbacks, naar de periode van de opstand van Robert en Ned. Jammer genoeg ook het laatste seizoen met 10 afleveringen, en seizoen 7 staat pas gepland voor volgende zomer :cry:

Vikings (seizoen 2)

Spoilers voor seizoen 1
Spoiler: Toon
Seizoen twee volgt de lotgevallen van Ragnar, de strijdvaardige Viking die nu een gerespecteerd leider is geworden op het slagveld en ernaast. Maar meer macht betekent ook tal van dodelijke gevaren en dilemma’s. Terwijl hij zich schrap zet om de degens te kruisen met zijn eigen broer Rollo, is Ragnar verscheurd tussen zijn vrouw Lagertha en zijn minnares, prinses Aslaug. Zijn zoon Bjorn, intussen een jongeman en een woeste krijger, bevindt zich tussen twee vuren. Tussendoor valt Ragnar stoutmoedig het Engelse koninkrijk binnen, een gebied met immense schatten en een verraderlijke koning die de ultieme bedreiging kan vormen.
Bevestigt het sterke debuut van seizoen 1. Opnieuw schitterende vertolkingen van Ragnar en Floki.

Black Sails (seizoen 1)
The pirate adventure Black Sails centers on the tales of Captain Flint and his men and takes place twenty years prior to Robert Louis Stevenson’s classic “Treasure Island”. Flint, the most brilliant and most feared pirate captain of his day, takes on a fast-talking young addition to his crew who goes by the name John Silver. Threatened with extinction on all sides, they fight for the survival of New Providence Island, the most notorious criminal haven of its day – a debauched paradise teeming with pirates, prostitutes, thieves and fortune seekers, a place defined by both its enlightened ideals and its stunning brutality.
Een prequel op het boek Treasure Island van R.L. Stevenson. Onderhoudende serie, met een interessante cast. Ging soms wel wat vervelen, ik miste soms wat spanning in het verhaal. Desondanks ga ik de volgende seizoenen waarschijnlijk wel volgen (er staan er in totaal 4 gepland).

The Last Kingdom (seizoen 1)
England, 872. A Saxon man, raised by Danes, must choose a side and play his part in the birth of a nation, alongside the man who would become known as King Alfred the Great.
Een beetje gelijklopend met Vikings, speelt zich in dezelfde periode (misschien iets later), maar dan vooral gezien vanuit het standpunt van de Angelen en Saksen. Ik vond het minder goed dan Vikings, zeker op gebied van personages, maar toch een goede serie.

The 100 (seizoen 3)
Based on the books by Kass Morgan, this show takes place 100 years in the future, when the Earth has been abandoned due to radioactivity. The last surviving humans live on an ark orbiting the planet — but the ark won't last forever. So the repressive regime picks 100 expendable juvenile delinquents to send down to Earth to see if the planet is still habitable.
Deze serie wordt enkel beter en beter. Als je je door de eerste afleveringen van het eerste seizoen worstelt, word je zeker beloond voor de moeite. We leren in dit seizoen ook meer over de gebeurtenissen die leidden tot de wereld zoals ze nu is, wat ik altijd interessant vind.

11.22.63 (miniserie)
A teacher discovers a time portal that leads to October 21st, 1960 and goes on a quest to try and prevent the assassination of John F. Kennedy, which is complicated by the presence of Lee Harvey Oswald and the fact that he's falling in love with the past itself.
Aangename serie om te volgen, goed geacteerd, alleen jammer dat het einde nogal voorspelbaar was.

The Expanse (seizoen 1)
Two hundred years in the future, in a fully colonized solar system, police detective Josephus Miller is given the assignment to find a missing young woman, Julie Mao. Joining his task is James Holden, former first officer of an ice freighter who is involved in an incident caused by the tense relationship between Earth, Mars and the Belt. Far from their struggles in space, United Nations executive Chrisjen Avasarala works to prevent war between Earth and Mars. Soon the three find out that the missing woman is connected to a vast conspiracy that threatens all humanity.
Wordt omschreven als een space detective, wat al niet meteen mijn ding is. Ik vond er dan ook niet veel aan, het verhaal kon mij niet echt boeien.

Killjoys (seizoen 1)
Killjoys follows a fun-loving, hard living trio of interplanetary bounty hunters sworn to remain impartial as they chase deadly warrants throughout the Quad, a distant system on the brink of a bloody, multiplanetary class war.
Ik heb voorlopig enkel de eerste 4 afleveringen gezien, maar zowel het verhaal als de personages spreken niet meteen aan om door te kijken.

Sense8 (seizoen 1)
One gunshot, one death, one moment out of time that irrevocably links eight minds in disparate parts of the world, putting them in each other's lives, each other's secrets, and in terrible danger. Ordinary people suddenly reborn as "Sensates."
Het duurt even voor alle 8 personages voorgesteld zijn, maar dat stoorde mij niet. Het is een mooi verhaal over 8 totaal verschillende mensen die plots mentaal verbonden worden, met een vleugje mysterie. Ik kijk zeker naar het vervolg.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 30 aug 2016, 21:56

Gezien je Sense8 hebt gezien heb je vast Netflix. Heb je Stranger Things al bekeken? Dat vond ik echt een fantastische serie!

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 31 aug 2016, 08:20

Nee, ik heb geen Netflix, maar Stranger Things staat wel klaar om bekeken te worden ;)
Ben er wel een beetje voorzichtig mee, heb al veel gelezen dat het een serie is die meer vragen oproept dan antwoorden geeft, en daar heb ik het niet zo voor. Ben zo halverwege The Leftovers ook afgehaakt.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 31 aug 2016, 20:40

Ik heb enkele afleveringen van de serie Medium gezien.
Ik heb hiervan seizoen 1 en 2 een tijdje terug gekocht omdat ik dit toen hij op tv was een hele goede serie vond en hij is nog steeds goed!
Ik was eigenlijk bang dat hij na zoveel jaar tegen zou vallen.

Plaats reactie