Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Corwin
Goblin
Goblin

Re: Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Bericht door Corwin »

heb Winter Soldier ondertussen ook gezien.

inderdaad veel beter dan de eerste Captain America.
altijd leuk om de Black Widow in actie te zien. ;)

enige minpunt vond ik dat de rol van de Falcon nogal kunstmatig aan het verhaal werd toegevoegd.
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Rianne
Feniks
Feniks

Bericht door Rianne »

Captain America 2 heb ik laatst ook gezien :D Erg leuke film, de eerste vond ik ook wel oké - geen hoogvlieger zoals de meeste blijkbaar vinden :P

Thor 1 & 2 heb ik ook pas gezien, The Avengers, Iron Man, Captain America 1... Eigenlijk het hele riedeltje van Marvel hahaha. Ik ben wel heel benieuwd naar de tweede Avengers film, wanneer komt die uit? Dit jaar toch, dacht ik...? (Opgezocht: eind april 2015, dat is al snel!! :D )
Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven »

Zojuist de eerste film van captain America gekeken, staat online hier in Duitsland op netflix. Heerlijk.
Had deel 2 al in Nederland gezien.

Volgende film word the Hulk
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Oh jee, de Eric Bana versie of de Edward Norton versie? :geek:
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik vind beide versies overigens prima. :)

Ik weet dat de hele wereld de eerste Hulk film verafschuwd, maar ik heb me er meerdere keren prima mee vermaakt. Geen van beide zijn het crème-de-la-crème van de superheldenfilms, maar kijken prima weg.

Ik heb gister Brazil (1985) van Terry Gilliam op DVD gekeken. Dit was mijn eerste kennismaking met deze uiterst vermakelijke, maar zeer vage film. Nu weet ik dat Gilliam voornamelijk erg vage films maakt, dus ik had al iets vaags verwacht. Erg leuke film! Ik heb recentelijk ook de twee eerste Monty Python films gekeken. Heerlijke onzin! :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

Amazing Spiderman 2 (met Electro).
ik was niet onder de indruk. :(

heb eigenlijk nooit begrepen waarom ze na de 3 films van Spiderman van 10 (?) jaar geleden, het nodig
vonden om die opnieuw vanonder het stof te halen.
voor mij zijn dit 5 films van hetzelfde niveau en zeer gelijklopende verhaallijnen ... en dus eigenlijk 4 teveel.
heb hem wel uitgekeken, maar voornamelijk omdat mijn vrouw ernaast zat en ik dus niet de Walking Dead serie 3 kon verder kijken, want zombies vind ze maar niks. :mrgreen:

heb ook de (reality show) "how to survive a Zombie Apocalyps" op BBC opgenomen, maar moet het nog bekijken. ben er wel zeer benieuwd naar wat ze daar van gemaakt hebben. 8-)
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

In januari de laatste Hobbit film in de bioscoop gezien. Deze week ga ik naar Jupiter Ascending of Seventh son, is moeilijk kiezen. :roll:
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ze schijnen beide niet zo geweldig te zijn. Helaas!

Wat The Amazing Spider-Man 2 betreft; die heb ik ook recentelijk nog eens gekeken. Blijft een vermakelijke film. Helaas veel onbeantwoorde vragen die door de deal met Marvel waarschijnlijk nooit beantwoord gaan worden. Daarnaast nogal cartoonesk, wat niet past in de style van de eerste film. Desondanks nog steeds vermakelijker dan de Raimi trilogie.
Aan het lezen:
Gelezen:
Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn »

Ik wil ook naar Seventh Son :) waarschijnlijk over 2 weken.

Gisteravond Cool Runnings gekeken omdat mijn vriend die nog nooit gezien had :lol:
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik ben gister heel spontaan en onverwachts naar The Seventh Son geweest. Ik heb de laatste weken/maanden nauwelijks tijd gehad voor de bioscoop, dus deze kans heb ik met beide handen aangegrepen!
Dan nu even kort over de film:
Om het maar alvast gezegd te hebben, ik heb me vermaakt. Helaas niet heel veel meer dan dat. Het verhaal komt naar ik het me kan herinneren (ik heb alleen het eerste boek gelezen) niet heel erg overeen met de boeken, maar aangezien ik het eerste boek niet veel aan vond vind ik dat geen probleem.
Ben Barnes, wie we kennen als Prince Caspian uit de Narnia films speelt zijn rol prima. Jeff Bridges als Master Gregory speelt nogal over-the-top en overtuigd daardoor niet altijd even goed, maar kon ermee door. Julianne Moore speelt haar rol als Mother Malkin niet heel erg bijzonder, maar wel overtuigend. Verder veel prima invullingen van de bijrollen.
Ik vond het een leuk filmpje om een keer gezien te hebben en ik zal 'm over vele jaren ongetwijfeld nog wel een keer opzetten. Wat mij betreft kan de film zich scharen bij de grote groep fantasyfilms die wel vermakelijk, maar niet geweldig zijn, zoals o.a. de Narnia films, Eragon, The Golden Compass, e.d.
Ik geef 'm mede dankzij de mooie aankleding en de entertainmentwaarde een 7/10
Ik vond het 3D overigens soms best irritant! Beeld was vaak wazig. Wederom minpunten voor 3D!
Aan het lezen:
Gelezen:
Plaats reactie