Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
renze
Pixie
Pixie

Re: Welke fantasyfilm/-serie heb je het laatst gekeken?

Bericht door renze » 03 sep 2014, 16:34

heb de serie from dusk till dawn (netflix) gezien, wat een geweldige serie met vampiers en demonen.
ik kijk nu de serie terra nova (ook netflix)
op t moment lees ik de hoge druïde van shannara - jarka ruus

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 22 sep 2014, 12:38

Godzilla :D
Books read in 2020: 24
Books bought in 2020: 4
Donald Duck pockets collected in 2020: 9
Manga collected in 2020: 16

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 22 sep 2014, 14:29

Een absolute Netflix Original aanrader: Penny Dreadful! Ik zeg niets, laat je verrassen. :)

Wat vond je van Godzilla (ik neem aan de nieuwste verfilming)?
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 30 sep 2014, 09:56

Ik heb gisteravond, naast Anchorman 2: The Legend Continues (was wel oké... Bij lange na niet zo leuk als de eerste), ook de nieuwste verfilming van Stephen King's boek Carrie (2013) gekeken.

Ik noem het bewust geen "remake", want ik ben van mening dat dat woord impliceert dat de film een nieuwe versie op basis van een eerder gemaakte film is en dat is de nieuwste Carrie absoluut niet! Ik heb al vaak genoeg gelezen dat men de nieuwste Carrie een kopie noemt van Brian de Palma's verfilming, maar dan met een over-the-top CGI einde. Ik ben het hier dus totaal niet mee eens!

Carrie (2013) is een zéér trouwe verfilming van het boek. Bepaalde elementen die niet in de verfilming uit 1976 zaten, zijn in de nieuwste herziening wel verfilmd. Op een aantal kleine plotwijzigingen (van voornamelijk overbodige gebeurtenissen uit het boek) en een modernisering (mobiele telefoons, internet), omdat het verhaal zich nu in 2013 afspeelt is deze film gelijk aan het boek. Zelfs bepaalde stukken dialoog kwamen me heel bekend voor (ik heb het boek enkele weken geleden gelezen).

Ik moet wel toegeven dat de eerste helft van de film, vooral vanwege het acteerwerk, weinig indruk maakte. Ik vind dan vooral Chloë Grace Moretz verkeerd gecast. Ze kon mij niet overtuigen als onzekere jonge meid. Dat ze niet spuuglelijk is, wat sommige mensen als een bezwaar zien, kon ik me niet aan ergeren, want in het boek is Carrie ook geen lelijke meid, alleen wat onverzorgd. Verder vond ik Ansel Elgort (bekend van Divergent en The Fault in Our Stars) ook niet erg bijzonder acteren.

Waar ik dan wel enorm van te spreken was is het einde, want die is precies zoals ik 'm had willen zien!
Spoiler: Toon
Zelfs de stenenregen, die in het boek véél eerder voorkwam had ik zelf ook op het einde van de film laten plaatsvinden
. Al met al vond ik de eerste verfilming wel iets beter, maar dat komt voornamelijk door de sfeer en de ijzersterke vertolking van Sissy Spacek. Het einde van de nieuwste verfilming is daarentegen wel vele malen beter en een aantal andere toevoegingen uit het boek waren ook meer dan welkom.
Aan het lezen:
Gelezen:

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 01 okt 2014, 22:12

Ja, Anchorman 2 had z'n momenten, maar heel briliant was hij niet. De outtakes/bloopers zijn erg grappig though. Aanrader!

Dit moment maakte de film goed wat mij betreft:

Afbeelding

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 02 okt 2014, 08:50

Dan heb ik dus de twee disc blu-ray gekocht, barstensvol extra's en dan kijk ik alleen de film... Dat doe ik nou altijd! Meestal pak ik de bloopers wel even mee, vooral bij komedies, maar ik heb daar dit keer niet aan gedacht. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Rianne
Feniks
Feniks

Bericht door Rianne » 06 okt 2014, 18:46

Once upon a time seizoen 3, ik blijf het een erg leuke serie vinden hihi :)

En gisteravond Jack the Giant Slayer, wel een vermakelijke film maar geen hoogvlieger ;)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 13 okt 2014, 15:20

Ik heb The Hobbit 1 (Special Extended Edition) en 2 afgelopen weekend weer eens gekeken. Beide prachtige films, zeer vermakelijk, maar ondertussen ook teleurstellend. Desalniettemin behoren ze nog steeds tot de top van de fantasyfilms. Ik heb de special extended edition van The Hobbit 2 wel alvast besteld (komt in november uit). Dan kan ik die nog even kijken, voordat deel 3 in de bios verschijnt en nadat ik deel 3 gezien heb ga ik The Lord of the Rings maar weer eens kijken. :)

Verder heb ik o.a. Star Trek: Into Darkness gekeken op blu-ray. Ik had 'm al in de bios gezien. Erg goede sci-fi film! Gemixte gevoelens over het feit dat regisseur J.J. Abrams is gestopt met de Star Trek reeks, want hij heeft een fan van mij gemaakt. Aan de andere kant zal hij ons nu een nieuwe Star Wars film voorschotelen. Ook leuk. :P
Aan het lezen:
Gelezen:

Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne » 15 okt 2014, 11:15

Dylan dog: Dead of night. Geen hoogvlieger, maar wel vermakelijk. :)
En nog een paar gouwe ouwe films uit de jaren 50-70 en een aantal Nederlandse films.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 19 okt 2014, 19:09

Godzilla.
Ik vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan.

Plaats reactie