Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Re: Welke fantasyfilm/-serie heb je het laatst gekeken?

Bericht door Muninn »

Ik heb me door alle Twilight films heen geforceerd. Deels omdat ik nieuwschierig was waar alle 'fuss' om was en deels omdat ik entertainment value kan halen uit het "watching the train-wreck in action" concept - en deels omdat ik benieuwd was wat het precies is dat het zulke slechte films/verhalen maakt zodat ik daar wat van kan leren als storyteller.

Dus ik heb ze met m'n film analyse pet opgekeken (zo'n pet krijg je vanzelf als je een film-gerelateerde studie doet) en man man man. Even los van de worldbuilding (hoe .... appart... de vampiren e.d. zijn in haar universe) en los van alle creepy factors (100+ year old guy being into highschool chicks, Jacob imprinting on a baby, and Edward just being generally creepy, and many many more), los van de verschrikkelijke acteer prestaties en de belabberde cinomatografie en lachwekkende sfx, ik snap helemaal waarom de film een success is bij een bepaalde doelgroep. Ik ben helaas niet de doelgroep vrees ik, maar ik vond het een interessante ervaring :P.

Dieptepunt van de films warel toch wel de breaking dawn films (with the creepy CGI baby being the point of absolute zero). New moon was ook verschrikkelijk :P.
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

Hansel & Gretel (Witch Hunters) op DVD bekeken en deze film was inderdaad een genot om naar te kijken.
Zeer onderhoudende film met humor en veel actie. :)
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik ben gestopt nadat ik boek 3 gelezen had. En wat de films betreft ben ik volgens mij ook gestopt bij film 3. Ik vond het eerste boek op zich nog wel vermakelijk, maar wel wat langdradig, de film was echter vele malen slechter. Verder kon ik gewoon totaal geen plezier beleven aan de boeken noch de films. Er gebeuren zoveel bizarre dingen in de reeks (in de boeken nog meer en erger), wat de Twilight serie voor mij gewoon te ongeloofwaardig maakt. Ik wil de laatste twee films ooit nog eens kijken om te zien hoe erg het is, want wat ik gehoord en gezien heb in de trailers is echt heel slecht!
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Anaïd Haen
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Anaïd Haen »

Games of Thrones
Organisator Fantastels
Winnaar UA 2010
Fladder
jeroenmies
Pixie
Pixie

Bericht door jeroenmies »

Lekkere week geweest:
Eergisteren naar Percy Jackson. Leuke jeugdfilm, maar ook geschikt voor volwassen.
En gisteren naar Elysium geweest. Ook een hele leuke film.

Als je moet kiezen dan zou ik Elysium adviseren.
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

Gisterenavond naar Pacific Rim geweest.
Een vermakelijke film door de vele (grafische) actie scene's, maar dat is het dan ook wel.

Ik geef deze film dan ook een 7-.
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

The twilight saga: Breaking dawn part 1+2 :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik leef met je mee Yvonne... Ik leef met je mee... :(

Nee hoor, gekheid! Ik heb de films zelf nog niet gezien, maar ik heb er wel veel slechte dingen over gehoord. :)
Aan het lezen:
Gelezen:
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Part 1 lijkt wel een verfilmd boekje uit de boeketreeks. (als die serie nog bestaat) Er zit wel wat actie in, maar dat is heel weinig. Romantische tienermeisjes zullen deze film wel heel leuk vinden, denk ik. ;)

Part 2 is een stuk beter en vond ik toch leuk om te zien. De spanning valt wat tegen helaas. Het einde is open, er kan dus nog een vervolg komen. :lol:

Dus Tim, wie weet valt het voor jou ook mee. (part 1 krijgt van mij een 6 (vanwege de actie en special effects) en part 2 krijgt van mij een 7, alhoewel ik toch echt twijfelde over een 8) :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb de eerste drie boeken gelezen en de eerste drie films gezien, maar ik vond het allemaal maar niks. En naar wat ik van de laatste twee films gehoord heb zal ik ze geen zak aan vinden. Ik sluit echter niet uit dat ik ooit de Twilight box voor weinig geld in de uitverkoop aanschaf, maar ik heb er geen haast mee. :)
Aan het lezen:
Gelezen:
Plaats reactie