Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
TimdeKW
Trol
Trol

Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Bericht door TimdeKW » 02 mar 2012, 10:57

Ik heb bij de aanschaf van het eerste boek uit de Sookie Stackhouse/True Blood serie een DVD ontvangen waar de eerste 2 afleveringen van de serie opstaan. Ik heb de eerste aflevering 2 dagen geleden gekeken en ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Het is een HBO productie en dat betekent vaak, een zeer sterke cast, goeie regie, functioneel bloot, en een prettige kijkervaring. In principe was dat allemaal aanwezig in de eerste aflevering, maar het verhaal pakte me nog niet echt. Misschien brengt aflevering twee daar verandering in.

Gister heb ik de laatste 4 afleveringen van Heroes seizoen 3 gekeken. Een serie die erg sterk begon met seizoen 1 en daarna, mede door de schrijversstaking, een zeer slecht seizoen 2 afleverde. Seizoen 3 is al iets beter, maar nog steeds op heel veel punten teleurstellend. Matige dialogen, onlogische karakterontwikkelingen, plotgaten, onverklaarbare toevalligheden. Toch blijft het ondanks dit alles nog wel enigszins vermakelijk door de actie en de zo nu en dan toch wel mooie beelden en interessante personages.

En welke fantasyfilms en series hebben jullie voor het laatst gekeken?
Laatst gewijzigd door TimdeKW op 28 okt 2014, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

liza
Pixie
Pixie

Re: Welke fantasyfilm/-serie heb je het laatst gekeken?

Bericht door liza » 02 mar 2012, 11:20

Ik heb laatst Twilight gezien :).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6N36J_khSKE[/youtube]

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 02 mar 2012, 11:25

En wat vond je ervan?

Een onderbouwing is meer dan welkom. Misschien overtuig je een ander om een film te gaan kijken of juist niet... :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 04 mar 2012, 21:55

Ik heb gisteren Chronicles of Riddick gezien. Ik vond Pitch Black altijd erg goed en ook Chronicles heb ik altijd vermakelijk gevonden.

Vin Diesel is gewoon perfect voor deze rol en hij speelt het erg overtuigend.. Ook al is het verhaal vooral in Chronicles wel een beetje dun, is de setting en de wereld die ze hebben uitgedacht wel erg goed. Lekkere actie om zonder al teveel nadenken naar te kijken :D

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 05 mar 2012, 12:47

Dan zal je wel blij zijn met het feit dat Vin Diesel momenteel bezig is aan het derde deel in de reeks? :)

Ik vind Pitch Black ook een erg goeie film en het vervolg gewoon een simpele, maar zeer vermakelijke film.

Ik heb gister de derde aflevering van Vampire Diaries gekeken. Tot nu toe vind ik het allemaal wat zoetsappig. Een beetje een Twilight-achtig iets, maar ik heb gelezen dat het uiteindelijk meer wordt dan dat. Ik blijf dus nog even hoop houden. Zou zonde van mijn geld zijn als het niets meer wordt dan dit.
Aan het lezen:
Gelezen:

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 05 mar 2012, 16:27

Zojuist afleveringen 4 en 5 van Vampire Diaries gekeken en het wordt inderdaad eindelijk wat interessanter. De romantiek is iets minder prominent aanwezig en in plaats daarvan krijgen we iets meer mystiek en mysterie. Misschien ga ik dit toch nog heel erg vermakelijk vinden.
Aan het lezen:
Gelezen:

liza
Pixie
Pixie

Bericht door liza » 06 mar 2012, 12:29

TimdeKW schreef:En wat vond je ervan?

Een onderbouwing is meer dan welkom. Misschien overtuig je een ander om een film te gaan kijken of juist niet... :)
Ik hou zo af en toe wel van een zoetsappige film, het is geen oscar winnende filmreeks maar ik kijk ook graag op z´n tijd naar zo´n soort van feelgood lovestories :)...ik blijf natuurlijk wel een vrouw hè ;)!

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 11 mar 2012, 20:56

In dat geval kan je The Vampire Diaries ook vast wel waarderen Liza. Het begint allemaal Twilight-achtig zoetsappig, maar wordt gaandeweg steeds diverser, spannender en iets minder zoetsappig. Ik was na 4 afleveringen eindelijk overtuigd en nu, na 14 afleveringen, ben ik lichtelijk verslaafd aan de serie :)

Ik heb afgelopen week de laatste verfilming van The Three Musketeers gekeken. Het is het eeuwenoude welbekende verhaal, maar dan in een Steampunk jasje. Het zit absoluut vol met fantasie elementen. Al met al is het een leuke film om een keer gekeken te hebben, maar meer ook niet.
Aan het lezen:
Gelezen:

Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije » 12 mar 2012, 17:00

Ik heb The Three Musketeers laatst ook gezien. Voor de tweede keer alweer. Heb hem gekocht op dvd. Ik vind hem zelf erg leuk :) Ik vind Logan Lerman en Orlando Bloom ook erg leuke acteurs ;) Al speelt Orlando Bloom wel een verschrikkelijke rol...

Ik ben laatst ook naar de film John Carter geweest. Op zich heb ik het niet zo op sci-fi, maar dit was zeker een vermakelijke film :)

Darkwizza
Pixie
Pixie

Bericht door Darkwizza » 12 mar 2012, 22:20

John carter is de laatste film dat ik heb gezien :D

Plaats reactie