The flash

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Plaats reactie
angela
Minotaurus
Minotaurus

The flash

Bericht door angela » 03 jul 2017, 22:32

The Flash is een Amerikaanse superheldenserie, ontwikkeld door Greg Berlanti, Andrew Kreisberg en Geoff Johns. De serie is gebaseerd op het personage Flash van DC Comics. Het is de tweede live-action tv-serie rondom dit personage.
De serie is een spin-off van de tv-serie Arrow, en speelt zich dan ook af in hetzelfde fictieve universum als die serie. Het personage Barry Allen maakte zijn debuut in seizoen 2 van Arrow, in het tweeluik "The Scientist", waarin ook te zien is hoe hij zijn superkrachten krijgt.

TimdeKW
Trol
Trol

Re: The flash

Bericht door TimdeKW » 04 jul 2017, 08:45

Ik moet eerst seizoen 3 van Arrow oppakken, voordat ik hieraan kan beginnen. "Helaas" zijn er zoveel series die ik veel beter vind dan Arrow, dus het kan nog even duren. Van wat ik van Flash gezien heb op tv weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ziet we allemaal nogal soapy en cartoonesk uit.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 04 jul 2017, 14:42

Ik vond Arrow in het begin wel leuk later een stuk minder.
Ik ben wel begonnen aan The flash maar heb nog niet alle afleveringen van seizoen 1 gezien vind het geen slechte serie maar ook niet echt een goede.

PeterV72
Feniks
Feniks

Bericht door PeterV72 » 04 jul 2017, 14:45

Ik sta ver achter bij het bekijken van al deze series! Mss komende winter eens een inhaalbeweging doen! :D
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 25 jul 2017, 23:31

Trailer voor het nieuwe seizoen is er.. Spoilers voor iedereen die nog niet bij is ;)

https://www.youtube.com/watch?v=vCIcgA_x_xc

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 25 mei 2018, 04:46

Seizoen 4 was een top seizoen. The Flash is op dit moment met Legends of Tomorrow zeker de betere superhelden serie op the CW channel. Arrow vervalt steeds in het zelfde riedeltje en is daarom nauwelijks nog het kijken waard, maar vanwege de jaarlijkse cross-over tussen Arrow, the Flash, Supergirl en Legends (afgelopen seizoen was echt episch met minimaal 20 verschillende helden) blijf ik het toch kijken. Netflix heeft de rechten om de series wekelijks uit te zenden.

Volgend seizoen (alle series zijn vernieuwd) zal er tijdens de crossover met de 4 series een zaak worden opgelost in Gotham, waardoor Batgirl haar opwachting maakt (Batman mag niet in een tv-serie geportretteerd worden...)

The Flash heeft in seizoen 4 een hele sterke vijand, ik ga niet te veel verklappen natuurlijk, maar er komen een boel nieuwe Meta-Humans bij die een voor een hun krachten op een geheimzinnige manier ook weer kwijt raken.
De balans tussen de persoonlijke verhalen en de verhalen over the Flash is ook weer erg goed opgemaakt. Seizoen 4 is zeker een aanrader op Netflix (zeker nu hij sinds deze week in zijn geheel er op staat!)

(Mocht je het ook willen proberen; ze hebben nu ook de serie Black Lightning een nieuwe superheld van DC, maar deze zit (nog) niet in het zelfde universum als de andere tv series)

Plaats reactie