Fantastisch Beasts and Where to Find Them

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Fantastisch Beasts and Where to Find Them

Bericht door Dave » 22 nov 2016, 22:58

(Ik zag dat hier nog geen topic over was :o )

Is hier iemand al naar dese film geweest? Ik heb hem afgelopen week gezien en had weer helemaal de Harry Potter vibe gekregen. Het is echt een aanrader voor mensen die weer iets uit die wereld willen zien, maar zeker ook gewoon voor reguliere (fantasy) filmliefhebbers.

De cast was erg goed, Eddy Redmayne als Newt is erg fijn :) De special effects waren echt van heel hoog niveau, uiteraard de beesten zelf, maar ook andere magische foefjes zagen er tof uit! En het verhaal was ook weer helemaal top. Veel humor, een duister randje, wat diepere boodschappen en leuke twists.

Ik vroeg me af, in hoeverre was Rowling nou ook alweer betrokken bij het schrijven van dit verhaal? Heeft zij het zelf gedaan, of meer als adviserende rol?

Marije
Griffioen
Griffioen

Re: Fantastisch Beasts and Where to Find Them

Bericht door Marije » 23 nov 2016, 12:41

Ik heb hem ook gezien! Ik vond hem echt geweldig! Van tevoren had ik het idee dat het twee kanten op zou kunnen gaan: een slap aftreksel van de Harry Potter-reeks of echt gewoon weer het oude vertrouwde. Nou, absoluut dat laatste! Ik ben ook echt super blij dat er nog meer Fantastic Beasts-films gaan komen!

Ik moet trouwens wel zeggen dat dit echt geen kinderfilm meer is! Waar Harry Potter echt begon als een reeks voor kinderen (ook nagesynchroniseerd en alles), zou ik hier geen kleine kinderen mee naartoe nemen...

Ik moet ook zeggen dat ik het 3D hier ook wel wat vond toevoegen. Normaal ben ik er nooit zo dol op, maar deze keer hadden ze toch een paar leuke trucjes met 3D :)

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 24 nov 2016, 20:59

Toen ik erachter kwam dat deze film in de handen was van Rowling, David Yates en David Heyman had ik er al veel vertrouwen in, en ik ben gelukkig niet teleurgesteld.
Vond hem echt top! Goed verhaal, levendige personages en prachtige vormgeving!
Ook de humor is weer spot on! Kijk erg uit naar de volgende 4 delen. :D

Ik dacht dat dit het eerste film script was dat J.K. Rowling had geschreven? Of heb ik het mis...?
Books read in 2019: 34
Books bought in 2019: 4
Donald Duck pockets collected in 2019: 22
Manga collected in 2019: 73

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 24 nov 2016, 23:15

Ik las dat de volgende (4!) films niet meer zozeer gaan over de fabeldieren en Newt, maar dat het meer langzaam opbouwt naar een eindstrijd tussen Grindelwald en Perkamentus. Newt zal een rol spelen, maar niet de hoofdrol.

Wat ik zo geweldig vind is dat er heerlijk wordt verder gebouwd op de wereld van Harry Potter. Ze blijven echt wel dicht bij het materiaal en ik kijk er ook echt naar uit om langzaam meer te weten te komen over deze periode. Ook de van Detta's (Lestrange) familie zal vast nog een rol spelen. En ook geeft het met terugwerkende kracht inzicht in de HP boeken. Terugdenkend aan Ariane, het zusje van Perkamentus die haar krachten probeerde te onderdrukken, maar die ook ongecontroleerd naar boven kwamen waardoor hun moeder dood ging: Zij was natuurlijk ook een obscurial! Was Grindelwald om die reden geïnteresseerd in de Perkamentus familie, of is hij hierdoor deze kracht op het spoor gekomen en daarna op zoek gegaan naar anderen? Vragen vragen, maar zo tof om er weer mee bezig te zijn :)
Spoiler: Toon
Voor deel 2 zal Credence Barebone overigens ook weer eenrol hebben, hij schijnt het overleefd te hebben! Op het einde van het gevecht zag je wel zo'n klein wolkje naar boven drijven, maar ik dacht dat die ook oploste. Blijkbaar niet..

Hadden jullie het einde overigens aan zien komen, met de onthulling van Depp? Ik helemaal niet, dacht dat hij pas in de volgende film zou komen en had Grindelwald ook helemaal niet verwacht. Supercool.
Wel nog twee jaar wachten op de volgende film.. :(

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 03 dec 2016, 20:37

Met me vriendin gisteren geweest. Weet niet waarom maar het blijft niet mijn ding. Heb boeken ook niet gelezen. Vond start van deze nieuwe reeks wel beter dan alle Harry Potter films. Het zag er overigens wel goed uit.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 03 feb 2018, 20:30

Al weer even geleden dat ik hem heb gezien maar heb dit topic gemist.
Ik vond het een mooie leuke film. En ik ben benieuwd naar de andere delen.
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als er ook boeken kwamen naar aanleiding van de films dus niet alleen een boek met de dieren erin maar ook met het verhaal.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 18 mar 2018, 11:43

Ik heb de pre-view van deel 2 al gezien ziet er goed uit alleen nog even wachten.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 16 okt 2018, 13:11

Ja, ziet er zeker mooi uit! Ik vond de onthulling van de herkomst van Nagini ook heel tof gedaan :)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 11 nov 2018, 21:45

Ik heb zojuist deel 1 opnieuw gekeken en heb reeds geboekt voor het vervolg. Aanstaande vrijdagmiddag in IMAX. Ik ben benieuwd!

Het niveau van de Harry Potter films zal het niet gaan halen, maar ik hoop op een kleine verbetering t.o.v. deel 1. Ik ben vooral benieuwd naar Jude Law als Dumbledore en of Johnny Depp een beetje weet te overtuigen als de grote badguy.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 13 nov 2018, 21:22

Ik wil eigenlijk gewoon boeken van deze films!

Plaats reactie