Leesboek #1: Elantris, van Brandon Sanderson

Elantris, stad van magie, werd bewoond door onsterfelijke halfgoden. Tot de magie verdween en Elantris langzaam afbrokkelde, en de bewoners vervielen tot waanzin...
davejuh
Magiër
Magiër

Re: Leesboek #1: Elantris, van Brandon Sanderson

Bericht door davejuh » 16 aug 2012, 11:44

Is het wel een thrilogy? Want op zijn NL wiki pagina staat dat het 4 boeken zijn?
Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse skölir frá raurthr.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 16 aug 2012, 12:02

Dat vierde boek is een kort verhaal (nou ja, kort... Voor Sandersons doen blijkbaar kort) dat in dezelfde wereld speelt. Maar de drie boeken uit de trilogie vormen een afgerond verhaal.

Overigens schijnt dat kortere verhaal ooit nog een vervolg te krijgen met een nieuw kort verhaal.

davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh » 16 aug 2012, 17:52

ahh ok nu snap ik hem :) ik zal vanavond eens even gaan lezen waar die trilogie eigenlijk over gaat. ik las vanmorgen wel even vlug dat die serie best wel bekend is maar ik had te weinig tijd om even te lezen waar het over gaat.
Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse skölir frá raurthr.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 16 aug 2012, 21:45

Dave schreef:Toevallig, ik kwam er gisteren achter dat Luitingh Fantasy nu ook de Mistborn-trilogie van Brandon Sanderson vertaald gaat uitgeven. In november komt al het eerste deel (zie ook nieuwsbericht op onze homepage).

Deze trilogie is door recensenten geprezen om zijn levendige wereld, interessante verhaallijn en goede personages. Ik ben dus erg benieuwd :)
Ik heb die serie toevallig op de EFF in mijn handen gehad maar toch weer terug gelegd omdat ik eerst Elantris wou lezen.

Plaats reactie