Stemmen Boek #1

Ons nieuwe experiment: Lees samen met mede-forumleden een fantasyboek en discussieer mee!

Welk boek zullen we als eerste gezamenlijk gaan lezen?

Het Drakenpad - Daniel Hanover Klik
3
10%
Elantris - Brandon Sanderson Klik
7
24%
Smaragd - John Stephens
1
3%
Het geheim van de witte wolvin - Henri Loevenbruck Klik
5
17%
Reckless / achter de spiegel - Cornelia Funke
1
3%
De Hobbit - JRR Tolkien Klik
3
10%
De Naam van de Wind - Patrick Rothfuss Klik
7
24%
Tuinen van de Maan - Steven Erikson Klik
2
7%

Totaal aantal stemmen: 29

TimdeKW
Trol
Trol

Re: Stemmen Boek #1

Bericht door TimdeKW »

De meeste mensen liggen om 01:18 (tijd dat Davejuh zijn bericht plaatste) al te slapen en zullen derhalve niet snel op een bericht reageren... :)
Zo zijn er hier een heleboel mensen die overdag aan het werk zijn en die kunnen dus ook niet reageren op een bericht. Ik ben toevallig gezegend met een kantoorbaan, waar ik af en toe stiekem Fantasy Wereld bezoek. Maar niet iedereen is zo gelukkig.

Bovendien heeft nog praktisch niemand het boek in huis. Bij een leesclub praat je over eenzelfde boek, welke iedereen aan het lezen is. Vooralsnog zijn wij de enige twee die het boek aan het lezen zijn en valt er voor de rest dus weinig te zeggen.

Ik bewonder je enthousiasme en ik vind het jammer dat je je spontaniteit verliest, maar ik wil je toch vragen een beetje geduld op te brengen, want ik ben ervan overtuigd dat zodra iedereen eenmaal aan het lezen is, er genoeg te praten valt. Maar probeer wel rekening te houden met het feit dat niet iedereen ieder moment beschikt over internet en derhalve zal het op veel momenten vrij stil blijven op het forum. Hopelijk komt daar op den duur wel verandering in, wanneer er meer mensen zich aanmelden voor het forum en de leesclubs.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Het is pas onze eerste opzet voor een leesclub en veel van de mensen die meedoen (iig nog Davejuh, Connie, Merel, Marije en misschien Angela) hebben het boek nog niet in huis. Ik weet zeker als dat het geval is, er ook wat meer respons komt.

Edit: Ah, Tim was me voor. Ik sluit me daar inderdaad bij aan :)
Ysteege
Pixie
Pixie

Bericht door Ysteege »

s' Avonds wordt er ook niet gereageerd bij mij. Ik vraag ook niet om "snelle aandacht"
Ik was al een beetje bevreesd dat mijn verzoek zo werd geïnterpreteerd.
En ik ben niet achterlijk dat ik niet begrijp dat mensen werken.
Ook ik werk "thuiswerk" tenminste als dat hier als werken wordt gezien.

Ik vraag dus NIET om snelle aandacht. Ik vind het normaal dat net als bij andere forums je aansluiting en reacties en soms een advies krijgt.

De reacties worden s'avonds namelijk wel onder elkaar gegeven van de vaste ploeg.
Buiten dat heb ik mijn verbazing en uitleg over "geen reacties" ook bij het algemene onderwerp van het forum gezet en NIET bij de leesclub opdracht 1 t/m 20.
YvonS
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hey, dan ben ik inderdaad bang dat ik je niet helemaal heb begrepen. Wat vond je dan precies jammer?

Hoewel het uiteraard altijd actiever kan, vind ik dat er toch redelijk wat berichten geplaatst worden in het forum en volgens mij wordt er niemand genegeerd. Uiteraard sta ik altijd open voor ideeën om het forum nog wat drukbezochter te maken, want hoe meer mensen hoe beter :D
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Ik reageer zelf nog niet echt vaak op dit forum, omdat ik het boek nog steeds niet in bezit heb :cry: Daarbij spaar ik het vaak ook even op tot ik tijd heb. Dan zie ik wel dat iemand wat gepost heeft, maar antwoord ik een paar dagen later pas. Of ik schrijf even kort een reactie en besteed er later wat meer aandacht aan (wat wel vaak inhoudt dat ik dingen vergeet, helaas). Ik denk dat het bij de meeste mensen zo gaat.

Ik hoop dat Elantris snel aankomt in mijn bibliotheek!
davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh »

jammer tim het duimen heeft niet geholpen :( volgens de site van DHL ligt het pakje nogsteeds in hun sorteer centrum :(

Maar om even op deze discussie te reageren, Ik denk dat ik wel snap wat ysteege bedoeld. ( sorry weet je echte naam niet :oops: )

Ysteege zegt namelijk dit : Eindelijk zie ik dat er op een bericht van daveju een reactie komt. Ik begon me al eenzaam tevoelen. Ik schrijf toch aardig wat maar krijg van deze fantasy wereld forum nooit respons.

Ik gaf aan dat ik nog zat te wachten op mijn boek en dat ik hem graag voor het weekend zou hebben. Tim post daarna dat hij voor me gaat duimen. Dat is dus een rechtstreekse reactie op mijn post. En ik denk dat hij dat bedoeld met dat er eindelijk een reactie komt op een bericht van mij.

Wat je namelijk heel vaak ziet op forums en vooral op grote forums is dat je als nieuw of als niet zo vaak bezoekend lid wel een reactie of iets kan posten maar dat daar zelde een echte reactie op komt.

Als ik bijvoorbeeld op een forum post " het word morgen lekker weer en ik denk dat ik ga zwemmen". dan heb je grote kans dat iemand anders post " Ik ga lekker in de tuin liggen. " Dat is dan wellis waar een reactie maar niet echt persoonlijk en dan krijg je een soort van geforceerd gevoel. Tevens gooi je met dat antwoord eigenlijk de hele discussie / gesprek op slot. Want wat kan je daar nog voor antwoord op geven? Als iemand anders echter zou posten van "goh wat leuk davejuh waar ga je zwemmen dan? ik zelf heb geen zin om te zwemmen ik denk dat ik in de achtertuin ga liggen." Dan is dat dus een echte reactie en dan word het een soort van spontaan en leuk gesprek. Hetzelfde geld ook voor discussies.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg en dat ik het goed begrepen heb wat ysteege bedoelde. Als dat niet zo is moet je het zeggen hoor ;)
Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse skölir frá raurthr.
Ysteege
Pixie
Pixie

Bericht door Ysteege »

davejuh schreef:jammer tim het duimen heeft niet geholpen :( volgens de site van DHL ligt het pakje nogsteeds in hun sorteer centrum :(

Maar om even op deze discussie te reageren, Ik denk dat ik wel snap wat ysteege bedoeld. ( sorry weet je echte naam niet :oops: )

Ysteege zegt namelijk dit : Eindelijk zie ik dat er op een bericht van daveju een reactie komt. Ik begon me al eenzaam tevoelen. Ik schrijf toch aardig wat maar krijg van deze fantasy wereld forum nooit respons.

Ik gaf aan dat ik nog zat te wachten op mijn boek en dat ik hem graag voor het weekend zou hebben. Tim post daarna dat hij voor me gaat duimen. Dat is dus een rechtstreekse reactie op mijn post. En ik denk dat hij dat bedoeld met dat er eindelijk een reactie komt op een bericht van mij.

Wat je namelijk heel vaak ziet op forums en vooral op grote forums is dat je als nieuw of als niet zo vaak bezoekend lid wel een reactie of iets kan posten maar dat daar zelde een echte reactie op komt.

Als ik bijvoorbeeld op een forum post " het word morgen lekker weer en ik denk dat ik ga zwemmen". dan heb je grote kans dat iemand anders post " Ik ga lekker in de tuin liggen. " Dat is dan wellis waar een reactie maar niet echt persoonlijk en dan krijg je een soort van geforceerd gevoel. Tevens gooi je met dat antwoord eigenlijk de hele discussie / gesprek op slot. Want wat kan je daar nog voor antwoord op geven? Als iemand anders echter zou posten van "goh wat leuk davejuh waar ga je zwemmen dan? ik zelf heb geen zin om te zwemmen ik denk dat ik in de achtertuin ga liggen." Dan is dat dus een echte reactie en dan word het een soort van spontaan en leuk gesprek. Hetzelfde geld ook voor discussies.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg en dat ik het goed begrepen heb wat ysteege bedoelde. Als dat niet zo is moet je het zeggen hoor ;)
Davejuh, dank je wel voor je aanvulling. Precies zo bedoel ik het.
Maar ik heb nu wel reacties en voel me niet meer genegeerd.

Jammer dat je het boek nog niet hebt, het wordt na hoofdstuk 3 toch wel interessant.
Mijn boek is ook nog onderweg, maar ik heb het bij de bibliotheek kunnen lenen. Alleen het stinkt muf -:(
Ik hoop dat de boeken gauw bezorgd worden bij ons.

Mijn naam is Yvonne -:) en de oudste van het forum ?
YvonS
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Aha. Dan heb ik het inderdaad niet goed begrepen. Maar is dat hier op het forum vaak het geval dan? Voor mijn gevoel reageer ik altijd wel rechtstreeks op iemand z'n reactie. Ik zal er eens op letten.

Ik verkoop ook weleens het e.e.a. via bol.com en verzond tot voor kort ook met DHL. Dat is wel een stuk goedkoper dan via PostNL, maar de kopers moeten wel meer geduld hebben. Mijn ervaring is dat wanneer het eenmaal in hun sorteercentrum ligt je het pakket wel binnen een dag binnen hebt. Hopelijk krijg je het vandaag nog!
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hoi Yvonne en Dave, ik begrijp nu wat er bedoeld werd! Bedankt en ik ga er ook een beetje op letten. Het was inderdaad nooit de bedoeling iemand te negeren.

Irritant trouwens, dt zo'n bestelling toch zo lang duurt! Wel fijn dat je hem kon volgen, het is iets prettiger om te weten dat het in ieder geval wel in handen is van DHL, dan weet je in ieder geval zeker dat hij wel verzonden is..

Zo, en nu ga ik lezen in Elantris, zodat ik weer verder kan praten in de leesclub :D
Connie
Dwerg
Dwerg

Bericht door Connie »

:| helaas mijn boek is er ook nog niet, ik hoop dat het er snel is .
Plaats reactie