Voorstel FantasyWereld Leesclub

Ons nieuwe experiment: Lees samen met mede-forumleden een fantasyboek en discussieer mee!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Voorstel FantasyWereld Leesclub

Bericht door Dave » 13 jul 2012, 10:42

Afbeelding

Hoi allemaal, er zijn een aantal mensen enthousiast geworden van het idee van een leesclub, dus dat is heel fijn! Het lijkt mij namelijk ook nog steeds heel leuk. Voordat we echt beginnen wil ik even wat meer duidelijkheid geven over wat nu precies het idee is. Ik heb een beetje gekeken naar andere leesclubs online en daar alle aspecten die me aanspraken van meegenomen.

Dit is mijn voorstel van de aanpak, maar uiteraard sta ik open voor andere voorstellen of verbeteringen!

1. Iedereen krijgt een week lang de tijd om 1 of 2 boeken voor te stellen als het boek dat we gezamenlijk gaan lezen. Dit moeten uiteraard boeken zijn die binnen ons genre vallen ;)

Ik denk dat ik hier verder geen restricties opleg. Ik zou zelf het liefst recente boeken lezen. Aan de andere kant zijn dat dan weer geen boeken die in de bieb liggen en dan moeten mensen speciaal hiervoor een boek aanschaffen die ze anders wellicht niet gekocht zouden hebben.. Dus we kunnen hier ook oude pareltjes gaan (her)ontdekken.. Ook liever geen boeken midden in een serie.

2. Ik verzamel de aangegeven boeken in een poll, waar een week (of iets langer) op gestemd kan worden. Het boek met de meeste stemmen wint. Democratie regeert :)

3. Ik maak hier een forumpje aan met per x hoofdstukken (ik deel het boek op in ca 5 delen) een topic. Hier kunnen mensen praten over het verhaal tot en met die hoofdstukken, zo weet je dat je geen spoilers zult zien. Als je de volgende paar hoofdstukken hebt gelezen kun je posten in het volgende topic (en uiteraard kun je blijven posten in eerdere topics, zorg er alleen voor dat je niks verklapt)

4. We zien vanzelf wanneer iedereen het boek bijna uitgelezen heeft en we uitgekletst zijn. En dan beginnen we weer aan een nieuwe ronde.

Connie
Dwerg
Dwerg

Re: Voorstel FantasyWereld Leesclub

Bericht door Connie » 16 jul 2012, 16:38

Leuk. Ga nadenken over boeken

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 18 jul 2012, 22:25

Leuk, ik doe mee.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 18 jul 2012, 22:41

Grappig, op facebook en twitter krijgen we ook respons van uitgevers die het een leuk idee vinden. We kregen zelfs een aanbod van iemand die een aantal van haar boeken ter beschikking wilde stellen voor ons clubje :)

Misschien als het aanslaat kunnen we daar eens over praten met uitgevrs, dat we ons gekozen boek voor onze leden tegen gereduceerd tarief kunnen aanbieden..

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 18 jul 2012, 23:10

Inderdaad een interessant idee en een leuk aanbod!
Op Crimezone.nl hebben ze ook leesclubjes en daar worden de boeken ook altijd gratis aangeboden aan de leden van deze clubjes. Al die boeken worden door de uitgevers verstrekt. Erg leuk als ze het bij ons ook willen doen. Als een boek aanslaat leidt dat vaak wel tot mond-tot-mond reclame.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Mariska
Pixie
Pixie

Bericht door Mariska » 28 nov 2012, 21:39

Zo... En gaat er een nieuw projectje beginnen binnenkort?
Ik heb over drie weken vakantie en weer alle tijd om dit keer mee te lezen!
Wat ga ik lezen......

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 28 nov 2012, 22:41

Het lijkt me nu inderdaad het ideale moment om aan een nieuw boek te beginnen. Er zijn best wat mensen vrij in de december maand. Ik sla sowieso over. Ik heb nog genoeg boeken liggen namelijk! :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 29 nov 2012, 19:05

Ik ben momenteel 50 tinten grijs aan het lezen maar er kan er altijd wel een bij.

Een tijdje terug werd er aangegeven dat er wel interesse was van een uitgever om boeken te sponseren, ik ben eigenlijk wel benieuwd hiernaar.
Wat willen zij promoten?

davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh » 29 nov 2012, 22:02

Misschien is het wel leuk om iets zwaarders met elkaar te gaan lezen zoals bijvoorbeeld de game of thrones serie :)?
Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse skölir frá raurthr.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 01 dec 2012, 17:36

Dat is meteen een flinke pil inderdaad. We zijn er wat langer mee bezig, dat dan weer wel. Dan houdt de discussie misschien wel weer langer levend. Het is een idee, maar ik ga even kijken of ik inderdaad wat bij uitgevers kan proberen voor een leesclub.

Plaats reactie