[TK] Fantasyboeken van de Boekenburcht

Ben je op zoek naar een bepaald (fantasy)boek? Of wil je juist boeken verkopen? Dan ben je bij de FantasyWereld Bazaar aan het goede adres!
Boekenburcht.nl
Pixie
Pixie
Contacteer:

[TK] Fantasyboeken van de Boekenburcht

Bericht door Boekenburcht.nl »

Hallo Fantasy Fans!
Ik ben recentelijk op deze website & het bijbehorende forum terecht gekomen en het leek me een goed idee om hier een topic te openen voor "De Boekenburcht".

Ik zal mezelf eerst maar eens even voorstellen: Ik heet Maaike, ben geboren en getogen in Den Haag, en natuurlijk grote fantasy fan. Als kind las ik alles wat los en vastzat (vooral sprookjes boeken natuurlijk) en kwam ik wekelijks bij de bibliotheek m'n stapel boeken verversen.

Toen ik als puber een keer lukraak "De Eerste Wet van de Magie" van Terry Goodkind leende was ik direct verkocht. De opvolgende (al uitgegeven) delen van de serie waren al snel uitgelezen en toen was het "op" en moest ik gaan wachten tot er een nieuw deel zou verschijnen :cry: Daarna ontdekte ik de boeken van Hobb & Martin en was ik definitief verslaafd geraakt aan het genre en las ik eigenlijk niets anders meer. Die 3 auteurs zijn ook gelijk m'n top 3 geworden/gebleven en ik kwam er al snel achter dat de boeken bij herlezen net zo leuk, of misschien zelfs leuker zijn. Conlusie: ik wilde ze niet meer lenen uit de bieb, maar zelf hebben!

Ik had als puber natuurlijk niet zo veel te besteden en gaf m'n geld liever uit aan uitgaan, dan aan dure, nieuwe boeken. Dus begon het "grote struinen" :lol:. Op rommelmarkten, bij kringloopwinkels, in de Slegte etc. ging ik op zoek naar tweedehands fantasy boeken. Zodoende kwam ik weer in aanraking met andere auteurs en raakte m'n kasten al snel overvol. Niet alle series vond ik even leuk, of het herlezen waard, dus besloot ik wat boeken te verkopen via marktplaats om zo ruimte te creëren voor wat nieuws.

Dat verkopen via internet werkte zo goed dat ik tijdens het struinen ook boeken (die ik al had) begon mee te nemen, om met een beetje winst weer te verkopen en zo m'n eigen verzameling te bekostigen. En het struinen/inkopen & verkopen via internet vond ik zo ontzettend leuk om te doen, dat het langzaam maar zeker groeide tot ik besloot het wat serieuzer aan te pakken. Ik wilde een eigen website & daar hoort dan natuurlijk een naam bij: De Boekenburcht.

Ik ben nu al een paar jaartjes bezig met het runnen van m'n webwinkeltje, vind het nog steeds ontzettend leuk om te doen en het allermooiste is nog dat ik nu altijd wat (nieuws) te lezen in huis heb, haha!

Ik zal hier voortaan een lijstje plaatsen met de titels die nieuw aan de website zijn toegevoegd, je kunt je ook aanmelden voor de mailinglist of m'n pagina op facebook "liken" om de nieuwe toevoegingen te ontvangen.

Kijk voor het complete aanbod even op http://www.boekenburcht.nl

Veel leesplezier!
Maaike
Boekenburcht.nl
Pixie
Pixie
Contacteer:

Re: [TK] Fantasyboeken van de Boekenburcht

Bij deze de eerste "nieuwe toevoegingen"!

27 - 03 - 2012
Allerlei Legenden (11 verhalen o.a. Pratchett, Goodkind, Card, Feist, Martin, McCaffrey)
Allerlei Het Groot Drakenboek (11 verhalen o.a. McCaffrey, Maryson, Vance, ex bieb)
Douglas Adams The Hitchhiker's Guide tot the Galaxy (1e deel Hitchhiker's Guide tot the Galaxy)
Douglas Adams Grotendeels Ongevaarlijk (5e deel Transgalactisch Liftershandboek)
David Gemmell Drenai Tales, volume 1 (Legend, The King beyond the Gate, Waylander)
Terry Goodkind De Derde Wet van de Magie (3e deel Wetten van de Magie, ex bieb)
Terry Goodkind Ziel van het Vuur (5e deel Wetten van de Magie, ex bieb)
Robin Hobb Assassin's Apprentice, Royal Assassin, Assassin's Quest (1, 2, 3 Farseer, pockets)
Conn Iggulden The Gates of Rome (1e deel Emperor)
Conn Iggulden The Death of Kings (2e deel Emperor)
Robert Jordan De Komst van de Schaduw (4e deel Rad des Tijds, midsize)
Robert Jordan Heer van Chaos (6e deel Rad des Tijds, midsize)
Robert Jordan Een Kroon van Zwaarden (7e deel Rad des Tijds, midsize)
Stephen King Mobiel
Tanith Lee Ara (nederlandstalig)
Tanith Lee Het Geboortegraf (1e deel Geboortegraf trilogie)
Ursula LeGuin Aardzee (3 delen in één band, met losse landkaart)
C. S. Lewis The Lion, The Witch and the Wardrobe (1e deel Chronicles of Narnia)
C. S. Lewis Prince Caspian (2e deel Chronicles of Narnia, Engels)
Charles de Lint Onderwereld / Bovenwereld (wat vochtschade)
James Mallory De Oude Magie, Tovenaar des Konings, Het Einde van de Magie (1, 2, 3 Merlin, ex bieb)
W. J. Maryson Emaendor (2e deel Meestermagiër)
W. J. Maryson Vloch (3e deel Meestermagiër)
Julian May Diamanten Masker (2e deel Het Galactisch Bestel)
Julian May De Arm van Orion (2e deel Kronieken van Rampart)
Stephenie Meyer Twilight (1e deel, nederlandstalige paperback)
Garth Nix Lirael (2e deel Het Oude Koninkrijk, HC)
Garth Nix Abhorsen (3e deel Het Oude Koninkrijk, HC)
Terry Pratchett The Colour of Magic (1e deel The Discworld)
Terry Pratchett Monstruous Regiment (28e deel The Discworld)
J. K. Rowling Harry Potter & the Half-Blood Prince (6e deel, HC + omslag)
J. K. Rowling Harry Potter & the Half-Blood Prince (6e deel, ex bieb)
J. K. Rowling Harry Potter & the Deathly Hallows (7e deel, HC + omslag)
J. K. Rowling Harry Potter & the Deathly Hallows (7e deel, HC géén omslag!)
Mary Stewart De Kristallen Grot (1e deel Merlijn Trilogie)
J. R. R. Tolkien De Aanhangsels
J. R. R. Tolkien The Book of Lost Tales 1
J. R. R. Tolkien The Book of Lost Tales 2
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hallo Maaike, hartelijk welkom op het forum! Leuk om te lezen hoe zo'n hobby kan uitgroeien tot een mooie webwinkel. Zelf struin ik ook regelmatig de Slegte en andere tweedehandszaakjes af voor leuke, goedkope boeken.

Succes met de verkoop, er staan hele mooie boeken in je lijst op de website!
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Welkom Maaike,

Ik meen me te kunnen herinneren dat ik weleens mailcontact met je heb gehad, omdat ik op zoek was naar een boek van Tanith Lee. Dit is alweer een flinke tijd geleden, dus ik vergeef het je als je het je niet meer kan herinneren ;)

Ik koop zelf weleens een tweedehands boek, maar eigenlijk vooral wanneer ik er op braderieën per ongeluk tegenaan loop of via Marktplaats of Bol.com wanneer ik iets specifieks zoek. Boeken die nog vrij nieuw zijn en volop verkrijgbaar in de winkel, koop ik eigenlijk altijd nieuw. Toch zoek ik met enige regelmaat nog weleens naar een boek welke nergens meer te krijgen is. De eerstvolgende keer dat dit gebeurd, zal ik eerst aan jou denken! :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Boekenburcht.nl
Pixie
Pixie
Contacteer:

Dankjewel!

Tim, dat boek van Tanith Lee, heb ik je daar ook aan kunnen helpen? Volgens mij liep ik er toen nog geen week later tegenaan? Of misschien wat dat een ander "zoekertje". Ik kan me inderdaad niet altijd alle zoekers herinneren :oops:

Voor de andere forumlezers: Je kunt dus ook een zoekopdracht aan de Boekenburcht doorgeven. Die plaats ik op m'n website zodat de bezoekers van m'n site ook zien welke titels er gezocht worden. Als ik het boek zelf ergens tegenkom, dan neem ik even contact met je op (uiteraard ben je nooit verplicht tot aankoop!). Zie ik het boek te koop staan op marktplaats of bij de Slegte ofzo, dan mail ik je even om het door te geven. Twee zien meer dan één denk ik altijd maar!
Boekenburcht.nl
Pixie
Pixie
Contacteer:

Vandaag weer wat titels aan m'n site toegevoegd:

12 - 04 - 2012
Douglas Adams The Ultimate Hitchhiker's Guide to the Galaxy (paperback)
Douglas Adams Het Transgalactisch Liftershandboek (1e deel Transgalactisch Liftershandboek)
Douglas Adams Het Restaurant aan het Einde van het Heelal (2e deel Transgalactisch Liftershandboek)
Douglas Adams Tot Ziens en bedankt voor de Vis (4e deel Transgalactisch Liftershandboek)
(Douglas Adams) Eoin Colfer En dan nog iets (6e deel Douglas Adam's Transgalactisch Liftershandboek)
Brian Aldiss Helliconia Lente (1e deel Helliconia Trilogie)
Clive Barker Coldheart Canyon (nederlandstalig)
Marion Zimmer Bradley De Wereldbrekers
Terry Brooks Het Wenslied van Shannara (3e deel Shannara, HC)
Brian Buckley Erfgenaam van Bloed (2e deel De Goddeloze Wereld, HC)
James Clemens Het Boek der Poorten (4e deel Verboden en Verbannen, HC)
Eoin Colfer En dan nog iets (6e deel Douglas Adam's Transgalactisch Liftershandboek)
Eoin Colfer Artemis Fowl and the Arctic Incident (3e deel Artemis Fowl, lichte waterschade)
Michael Crichton Tijdlijn (ex bieb)
David Eddings De Voorspelling (1e deel Belgarion, ex bieb)
David Eddings De Magische Koningin (2e deel Belgarion, ex bieb)
R. E. Feist Magiër (1e deel De Oorlog van de Grote Scheuring)
Terry Goodkind Faith of the Fallen (6e deel The Sword of Truth, pocket, beschadigd)
Clay Griffith & Susan Griffith The Greyfriar (1e deel Vampire Empire)
Robin Hobb Renegade's Magic (3e deel The Soldier Son)
Stephen King De Scherpschutter (1e deel De Donkere Toren)
Stephen King Lisey's Verhaal (midsize)
George R. R. Martin Het Tanende Licht
Munin Nederlander Thulé: Over de Ringen van Macht en de Hobbits in Tolkien's "In de Ban van de Ring"
Naomi Novik Temeraire (1e deel Temeraire, HC + omslag)
Prophet & Prophet Lords of the Seven Rays (pocket, beschadigd)
Philip Pullman Het Noorderlicht (1e deel Het Gouden Kompas)
J. K. Rowling Harry Potter & de Orde van de Feniks (5e deel)
J. K. Rowling Harry Potter & the Deathly Hallows (7e deel, HC + omslag)
J. K. Rowling The Tales of Beedle the Bard (HC, vouwlijn in de kaft)
J. R. R. Tolkien In de Ban van de Ring (complete trilogie in één band)
J. R. R. Tolkien Boer Gilles van Ham
J. R. R. Tolkien The Lord of the Rings (complete trilogie in één band, midsize)
Terence H. White Arthur, Koning voor eens en Altijd (pocket)
Terence H. White The Book of Merlin
Roger Zelazny Prinsen van Amber (1e deel Amber, rug beschadigd)
Roger Zelazny De Weg naar Amber (2e deel Amber, rug beschadigd)
Roger Zelazny De Hand van Oberon (4e deel Amber)
Roger Zelazny Hoven van Chaos (5e deel Amber)
Roger Zelazny Kinderen van de Aarde
Boekenburcht.nl
Pixie
Pixie
Contacteer:

Ik heb laatst een leuke partij afgeschreven bibliotheek boeken binnen gekregen, het zijn (bijna) allemaal erg nette boeken, afgezien van het stempeltje op het schutblad natuurlijk. Ik heb al een deel op marktplaats gezet, de rest volgt zo snel mogelijk.

Een overzicht van m'n advertenties vind je hier: http://verkopers.marktplaats.nl/11170793

Ik heb op m'n facebook pagina een apart fotoalbum aangemaakt, met de foto's van de boeken uit deze partij. Misschien is dat wat overzichtelijker: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 886&type=3

De boeken zijn nog niet geprijsd, maar je kunt denk ik uit gaan van 4,50 tot maximaal 7,50 per stuk.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Jammer dat er vrij weinig complete series tussen zitten. Ik ben al een tijdje op zoek naar de trilogie De Oorlog der Zielen van Weis & Hickman. Dat is de enige trilogie die ik niet in mijn collectie heb. Maar dan ben ik ook nog eens zo'n zeikerd dat ik al die boeken het liefst in eenzelfde uitgave heb :)

Mocht je ooit de gehele trilogie in bezit krijgen dan gaan we aan de onderhandelingstafel zitten :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Boekenburcht.nl
Pixie
Pixie
Contacteer:

De "Oorlog der Zielen" is inderdaad niet makkelijk te vinden :)

Ik heb wel een aantal complete series uit de partij kunnen plukken, die zijn te vinden tussen de advertenties op marktplaats.

Op facebook heb ik een apart fotoalbum waar de (zo goed als) complete series in staan:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 886&type=3
Dragonguy
Pixie
Pixie

Bericht door Dragonguy »

Ziet er goed uit, ben benieuwd.
Plaats reactie