Algemeen Babbeltopic

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Yvonne
Magiër
Magiër

Re: Algemeen Babbeltopic

Bericht door Yvonne » 23 jul 2014, 11:15

3x raden wat ik nu ga doen. :P Lekker in mijn koele badje zitten lezen. Laterrrr... :mrgreen: ;)

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 25 jul 2014, 21:20

Zo, ik ben weer terug van een heerlijk midweekje Center Parcs. Lekker gezwommen met mijn vriendin en zoontje, naar de dierentuin geweest en stukjes gefietst (voor het eerst met Owyn in een fietszitje). Klinkt lekker burgerlijk, maar ik heb ervan genoten :D

Rianne
Feniks
Feniks

Bericht door Rianne » 25 jul 2014, 21:53

Geen betere vakantie dan lekker rustig aan doen en doen wat je leuk vindt, Dave ;)

Helaas duurt mijn vakantie nog even... Pas eind augustus ga ik een midweekje naar Texel :D Super veel zin in, ben er nog nooit geweest!

Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne » 26 jul 2014, 00:57

Wat is er mis met burgerlijk? :shock: Als je doet waar je blij van wordt en jouw gezin met jou, dan is dat het beste wat er is. :D

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 16 sep 2014, 12:10

Ik ben weer terug!! Ik was een kleine twee weken naar Orlando USA. :mrgreen: :mrgreen:

Wat een prachtige omgeving! Heerlijk weer, onwijs relaxte levensstijl, autorijden in Amerika is zo anders, zo fijn! Zelfs ik vond het leuk (ik ben niet zo van het autorijden, ben het altijd zo zat, maar daar niet). Wat maar goed was ook, want de huurauto (Jeep) stond op mijn naam, dus ik heb iedere dag heen en weer gereden. :)

De attractieparken waren geweldig! Ik was nog nooit in een Disney park geweest, dus dit was de eerste keer. We zijn alleen naar het Magic Kingdom gedeelte geweest (schijnbaar praktisch identiek aan de Franse versie). Deze viel me wel een beetje tegen. Alles maakte een nogal gedateerde en erg brave indruk. Aquatica is een heerlijk en erg groot waterpark, dat was een topdag! Busch Gardens een combinatie tussen dierentuin en pretpark (achtbanen, wild water baan, etc.) wat mij betreft een ijzersterke combi. Ben je het aapjes kijken zat, dan ga je even in een attractie. Wederom een topdag! Seaworld was niet zo mijn ding. Ik heb al teveel documentaires gezien om daar van te kunnen genieten, maar de rest van het gezelschap wou er graag heen, uiteindelijk liepen zij daar ook met gemengde gevoelens. Ook in dit park een aantal onwijs gave attracties. Het laatste park was Universal Studios!! Oh Yeah!! Als filmfanaat keek ik hier het meest naar uit en het heeft niet teleurgesteld (behalve de zeer verouderde attracties van Men in Black, E.T. en Twister). Het park bestaat qua attracties voor 75% uit simulators, maar wat waren die gaaf! Vooral die van Spider-Man en Harry Potter waren onwijs gaaf en enorm indrukwekkend. (Die van Transformers was overduidelijk door regisseur Michael Bay geschreven en geregisseerd...) :mrgreen:

Naast de parken hebben we wat geshopt (de dames dan) en die bleven maar in de verbazing vallen hoe goedkoop alles daar is, vooral vergeleken met de Nederlandse prijzen voor dezelfde producten (meestal wel 4x zo goedkoop in USA). We gaan absoluut nog eens terug naar Amerika, maar wat mij betreft dan een paar weken langer, want ik was het nog lang niet zat en zit me nu al sinds zaterdag weer dood te ergeren aan mijn landgenoten, vooral in het verkeer!!! :roll:

Ik ga eens even kijken wat ik allemaal gemist heb. Aan het aantal door mij nog ongelezen berichten te zien volgens mij genoeg. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

oli4
Pixie
Pixie

Bericht door oli4 » 16 sep 2014, 14:21

Heerlijk reisverhaal! Ik ben officieel jaloers!

We hebben ook even op het punt gestaan om rond te trekken door Amerika, maar nog voordat we onze tickets hadden gekocht, vonden we ons droomhuis en hebben dan maar het geld daaraan besteed. We hebben dus redelijk wat research gedaan oa over Orlando en ik kan me zo voorstellen waar je over schrijft.

Ik ben eigenlijk dubbel jaloers dan! :P

Wat bedoel je eigenlijk met die simulators van Universal Studios? 4D film? Of zoiets als een levensechte flight simulator, maar dan met een bezemsteel?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 17 sep 2014, 13:30

Hey Tim, klinkt als een heerlijke vakantie! En Universal Studios wil ik ook nog wel eens heen. Ben je dan nou ook naar The Wizarding World of Harry Potter gegaan, of is dat weer een ander park?

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 22 sep 2014, 11:43

In deze simulators zit je in een soort bankje of "auto", ligt eraan welke simulator het betreft. In de attracties van Spider-Man en Transformers zit je als het ware in een soort auto met een man zes. Bij Harry Potter zit je in een vier persoons bankje. Vervolgens volgt deze "auto" of het bankje een rails net als een achtbaan ongeveer, alleen niet constant erg snel. Het beweegt veel op en neer en heen en weer. Je beweegt als het ware van het ene mega grote scherm naar het volgende. Op elk van die schermen zie je dan iets gebeuren in 3D wat de indruk wekt alsof je er middenin zit. Dit is allemaal erg mooi gemaakt en zeer indrukwekkend.

The Wizarding World of Harry Potter is onderdeel van beide parken van Universal. Dit park bestaat namelijk uit 2 delen, Universal Studios Orlando en Universal's Islands of Adventure. Bij de een vind je Hogwarts en vanaf daar kan je met de echte Harry Potter trein naar het andere park en kom je aan op het station in Londen. Niet ver daarvandaan vind je dan Diagon Alley. Het ziet er allemaal ongelooflijk prachtig mooi en realistisch uit. Erg jammer dat het zo heet is terwijl er overal "sneeuw" ligt. :mrgreen:
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 03 okt 2014, 21:40

Woei, weekend! Iemand nog leuke/speciale plannen? Ik niet per se, ga altijd een uurtje tennissen op de zaterdagmorgen en verder kijk ik wel of we nog iets leuks gaan doen. Mijn vriendin zit nu op ~39 weken zwangerschap, dus echt actief gaan we het sowieso niet maken ;)

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 04 okt 2014, 21:12

Klinkt goed Tim! Ik ben zelf ook 2 keer in Orlando geweest (heb een tijd in Miami gewerkt, en heb familie wonen daar :D). Disney is voor mij heel lang geleden (ik denk dat ik 16 ofzo was), maar ik kan me herinneren dat MGM studio's en Epcot center mijn favourite parken waren. Ben je daar toevallig ook geweest?

Plaats reactie