Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Even voorstellen

Bericht door angela » 12 nov 2017, 19:31

Beetje laat maar toch welkom ;)

rverhaegh

Bericht door rverhaegh » 09 jan 2018, 11:03

Mijn naam is Roy Verhaegh en woon in Noort-Limburg. Ik lees het liefst fantasy die meerdere boeken beslaat. Ik wil dan de hele serie in bezit hebben met dezelfde kaft. Voor mij geen e-reader, maar het echte werk.

Mijn eerste 'ontmoeting' met fantasy had ik op 14-jarige leeftijd toen ik "De Hobbit" las op vakantie. Daarna uiteraard alle delen van "In de band van de Ring" gelezen.

Jaren later werd ik lid van ECI (ja, die club bestaat nog steeds). Daar had je destijds de mogelijkheid om je in te schrijven op een boekenserie. Dan kreeg je automatisch iedere maand het volgende boek van een serie thuisgestuurd. Op deze manier ben ik opnieuw in aanraking gekomen met het Fantasy-genre. De eerste serie die ik zo heb gelezen was "Rad des Tijds" van Robert Jordan. Door tijdgebrek heeft het me echter jaren gekost om de serie helemaal uit te lezen, maar dat was het meer dan waard.

Daarna heb ik de boeke van "Het lied van Ijs en Vuur" gelezen.

Inmiddels heb ik ook de complete serie "Wetten van de Magie" en "Deverry" in mijn bezit. Met deze laatste serie ben ik momenteel bezig. De serie beslaat 15 boeken en ik ben momenteel bezig met boek 9. "De wetten van de Magie" staat nog onaangeroerd in mijn boekenkast te wachten. Toch ben ik alweer aan het rondkijken naar een nieuwe serie en hoop op deze site inspiratie op te doen. Als probeersel heb ik twee weken geleden deel 1 van de Schijfwereld-reeks gekocht, om te kijken of mij dit bevalt. Als dit inderdaad bevalt, zal ik ook deze serie uiteindelijk volledig aanschaffen.
Momenteel aan het lezen: Wetten van de magie 1 - Zwaard van de waarheid

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 09 jan 2018, 22:34

Hallo Roy, leuk dat je je hier hebt aangemeld! Altijd blij als er mensen zijn die Het Rad des Tijds ook de moeite waard vinden, ik ben er ook zeer aan verknocht :D

De Schijfwereld is erg grappig, ik heb er een heel aantal gelezen (maar lang niet allemaal). Fijne is dat je ze niet allemaal in volgorde hoeft te lezen, ze zijn vrij op zichzelf staand.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 12 jan 2018, 23:20

Welkom
De Deverry serie was niet mijn ding, Het rad vond ik wel goed.
Pratchett die vind je leuk of niet zijn boeken in een aparte klasse vind ik. Ik heb er meerdere delen van maar mijn serie is nog niet compleet er zitten er een paar tussen die wat minder zijn, mijn favoriete zijn met de heksen, de Ortjes of met de tovenaar Rinzwind. Ze zijn inderdaad los te lezen maar de verhaal lijnen van bepaalde karakters loopt wel door dus ik zou toch een bepaalde volgorde aanhouden.
De serie van David Gemmell is ook echt een aanrader alleen moeilijk verkrijgbaar.

davy

Bericht door davy » 17 jan 2018, 16:45

Hoi allemaal. Ik ben Davy, 34 jaar oud en ik ben zoals waarschijnlijk iedereen hier, een enorme fan van fantasy. Zoals velen ben ik eens begonnen met Lord of the Rings en Harry Potter (sorry, daar schaam ik me niet voor ;-)). De leukste boeken vind ik nog altijd de Wetten van de Magie van Terry Goodkind en het meeste van Feist.

Wat films en series betreft kijk ik ook van alles. Met name Game of Thrones is een grote favoriet, maar ik ben ook echt verknocht geweest aan Grimm en The Shannara Chronicles. Ook als het richting de sci-fi gaat kan het me nog enorm boeien, zoals Starwars of Dune.

Ik ga snel dit forum eens afstruinen naar interessante onderwerpen. Ik zag al een hoop leuks voorbij komen.

DamedeDragon
Pixie
Pixie

Bericht door DamedeDragon » 23 jan 2018, 16:28

Hallo allen, weer een fantasyliefhebster heeft zich aangemeld :)

Boeken, films, spulletjes, festivals. beetje steekwoorden denk ik

Ik ben Elrike, een heiden uit het koude noorden, en vandaag is het koud hier, niet altijd gelukkig.
Ik hou van fantasy, duh... Heb een zoon die ook een film of tv serie wel kan waarderen, gister nog samen opnieuw aan GoT begonnen(wat moet je anders als het volgende seizoen nog tot 2019 duurt)
Ik ben daarnaast de trotse eigenaresse van een massagepraktijk in Leeuwarden en een jaar geleden ben ik ernaast ook een webwinkel begonnen.
Eerst spiritueel, want het moet wel een linkje hebben met mijn massagepraktijk, maar ja als je zelf een Heiden bent en van fantasy houdt en een heleboel groothandels een kijkje in kan nemen komt er toch ook wat hekserige, heidense en fantasy spulletjes de winkel in.
Nou ben ik niet lid om meteen reclame ervoor te maken geworden maar vooral omdat ik gewoon een lekker ouderwets forum begon te missen waar wat gelijkgestemden zitten. Alles lijkt wel naar facebook vertrokken te zijn en de hele tijd die blauwe achtergrond hoef ik ook niet altijd te zien.
Dus bij deze aangemeld! :orc:
www.elvegeluk.nl omdat hier ook leuke fantasyspulletjes te koop zijn :)

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 24 jan 2018, 22:24

Hallo beide, hartstikke welkom hier!

Leuk dat jullie je aangemeld hebben, hopelijk kunnen jullie hier helemaal je ei kwijt :) En uiteraard ben ik ook altijd benieuwd naar jullie oordeel over de site en of jullie nog verbeterpunten zien!

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 27 jan 2018, 17:48

Welkom op het forum.

DamedeDragon
Pixie
Pixie

Bericht door DamedeDragon » 28 jan 2018, 01:05

Leuke site, kom er nog niet helemaal aan toe, aan het doorspitten en heb het idee dat het erg rustig is.

Maar daar heeft "elk" forum wel last van denk ik sinds feestboek en de verzadiging van teveel fora?
www.elvegeluk.nl omdat hier ook leuke fantasyspulletjes te koop zijn :)

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 28 jan 2018, 22:47

Zeker weten! Het is al een tijdje wat rustiger hier, als ik voor mezelf spreek ben ik helaas enorm druk waardoor ik niet echt regelmatig kan langskomen om te kletsen. Dat geldt volgens mij voor wat meer redactieleden, wat het voor bezoekers misschien ook niet echt uitnodigt om te reageren.

Het is voor nu even niet anders, wellicht wordt het vanzelf weer wat actiever hier :)

Plaats reactie