Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Rianne
Feniks
Feniks

Re: Even voorstellen

Bericht door Rianne »

Dawny schreef:Ik vond de boeken van Paolini ook heerlijk. Al moet ik zeggen dat ik de laatste beduidend minder vond.
Ja, de laatste was wel wat minder. Ik vond het alsnog een goed boek, maar niet net zo goed als de andere delen. Wel was ik blij toen die eindelijk werd uitgegeven, wat hebben we er lang op moeten wachten!
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Welkom!
De verboden en verbannen serie van J. Clemmens is erg goed, maar ook De drakentroon serie van Tad Williams is echt een aanrader!
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Hallo nieuwe leden die ik nog niet een warm onthaal gegeven had ^_^. Bij deze!
Dragonguy
Pixie
Pixie

Bericht door Dragonguy »

Ik neem na een vrij lange tijd ook weer 'ns een kijkje. De website zelf bekijk ik wel regelmatig (de recensies) etc, maar het forum niet. Had simpelweg geen tijd en zin in om dit forum te bezoeken.
Dus laat ik me eens opnieuw voorstellen.

Mijn naam is Dimitri, ik ben inmiddels 13 jaar oud en woon in Middelburg. (De hoofdstad van Zeeland)
In de tijden toen ik actief was op dit forum hield ik vooral van Fantasy, maar dat is in de tussentijd wel een beetje veranderd. Ik houd nog steeds veel van Fantasy, maar een ander genre heeft ook een weg naar me gevonden: horror. Dit komt vooral door games, ik speel zelf regelmatig horrorgames. Desalniettemin heb ik nog nauwelijks horror gelezen, maar dit wil ik wel gaan doen. Heb al H.P. Lovecraft geprobeerd (door de games) maar het Engels is wat te moeilijk voor me, omdat het vrij oud is en daardoor veel moeilijke woorden bevat. En Nederlandse verhalen van hem zijn erg moeilijk te verkrijgen.

Leuk om weer eens terug te zijn.
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Leuk om te horen. Welke horror games speel je zoal dan? Misschien moest je eens een Stephen King novel proberen :D, die zijn wel makkelijk te krijgen.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Welkom terug Dimitri!!! :) Waar zat je nou?!

Bij mij begon de liefde ook voor voornamelijk epische fantasy (en blijkbaar ook Urban, ook al wist ik destijds nog niet dat Harry Potter onder dit subgenre viel). Ondertussen lees ik vanalles; Science Fiction, Dystopische fantasy, Horror, Thrillers, Mythologische fantasy, Magisch Realisme, Sword & Sorcery en zelfs zo nu en dan een "gewone" roman. Je wordt wat ouder en wilt wat meer diversiteit. :)

Wat horror betreft kan je natuurlijk ook Hex proberen van Thomas Olde Heuvelt. Verder heb ik zelf heel veel van Stephen King, maar ook Clive Barker staan. Laatstgenoemde is een stuk ziekelijker (bloederiger, gewelddadiger, demonischer), terwijl King vooral meer van de innerlijke spanning is (uitzonderingen daargelaten, want ook King heeft zo zijn monsterlijke boeken). :)
Daarnaast kan je de boeken van Joe Hill proberen. Vooral zijn laatste boek NOS4A2 (Nosferatu) schijnt erg goed te zijn.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Eydis
Hobbit
Hobbit

Bericht door Eydis »

Ah, Lovecraft! Behoort zeker thuis in mijn persoonlijke top 3 van favoriete schrijvers. Je kan proberen zijn werk in vertaling te lezen, maar daar is geloof ik niet heel veel van te vinden. Het werk van Edgar Allan Poe is ook erg mooi (hoewel dat meer klassieke horror is dan Lovecraft's bovennatuurlijke) en dat is een stuk makkelijker te vinden in het Nederlands!

Ik hoop dat je er wat aan hebt :) En welkom terug!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Dragonguy schreef:Leuk om weer eens terug te zijn.
Leuk om je weer terug te zien Dragonguy :D

Als je wat duistere fantasy wilt lezen kun je ook eens kijken in het assortiment van het oude WB Fantasy. Het Wonderkind van G.L. Andrea bijvoorbeeld. Of de boeken van Darren Shane en Anthony Horowitz, horror voor de jeugd..
Dragonguy
Pixie
Pixie

Bericht door Dragonguy »

Heel erg bedankt iedereen.
Ik kan zeker HEX eens proberen, iets van Stephen King en iets van Edgar Allan Poe. Het Wonderkind spreekt me ook wel aan, alleen ik weet niet of het de moeite waard is omdat het derde boek toch niet vertaald gaat worden.
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Van Lovecraft heb ik 3 verhalenbundels met de titels;

-Het gefluister in de duisternis (en 5 andere verhalen)
-Heksensabbat (en 5 andere verhalen)
-Het huis in de nevel (en 6 andere verhalen)

Dan heb ik nog 3 boeken van deze schrijver;

-De bergen van de waanzin
-De droomwereld van Kadath
-De zaak van Charles Dexter Ward

En in mijn verhalenbundel Fata Morgana (door E.L. de Marigny en Jaime Martijn) staat het verhaal De katten van Ulthar.

Het is lang geleden dat ik deze verhalen heb gelezen. Ik kan me geen verhaal herinneren, jammer genoeg. Maar ja ik ben dan ook niet een echte horror-fan. :mrgreen:
Plaats reactie