Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Koen
Pixie
Pixie

Re: Even voorstellen

Bericht door Koen »

Inderdaad de recensie van de 'Verborgen Universiteit'.

Ik zal eens kijken naar de boeken je opsomde. :D
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Welkom Koen!

Ik heb geen idee wat je allemaal al gelezen hebt, maar ik denk dat de boeken van Raymond E. Feist je ook wel kunnen bekoren. Deze vind ik persoonlijk een stuk beter dan die van Paolini en het geeft ook enigszins weer hoe origineel laatstgenoemde is geweest...
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
nobje
Pixie
Pixie

Bericht door nobje »

Mischien wel zo netjes om me even voor te stellen. Ik ben Maris en''
Ik ben een lees verslaafde...en met name fantasy of gerelateert aan...'jawel fantasy
Eerlijk is eerlijk ik moet ook dingen voor mijn werk lezen... maar we hebben het hier
over "heerlijk lezen !"

Verder vind ik het heerlijk om paard te rijden en met andere
dieren lekker aan de gang te zijn. We hebben een paar katten, honden
en 2 alpacca's en 2 geiten.. ook hebben we nog wat super coole brahma kippen
die we de meiden noemen... en natuurlijk wat paarden spul...
Helaas moet ik ook nog werken, maar anders zat ik zo driekwart van de dag
in een boek....
Maar gezien het thema van het forum zal ik daar gelukkig niet de enige in zijn...

nou groetjes :D
Yarrid
Magiër
Magiër

Bericht door Yarrid »

Welkom, Nobje :D

Wat zijn de namen van je huisdieren?
nobje
Pixie
Pixie

Bericht door nobje »

Yarrid schreef:Welkom, Nobje :D

Wat zijn de namen van je huisdieren?

Oeps ....
wil je dat echt weten ???
ehhhhhh.. paarden spul...
het grootste paard 1.76 schoudermaat is Nobje
dan de iets kleinere ongeveer 1,66 is Femke 's Vidone H
Dan de 2 nog iets kleinere zijn denk ik ongeveer 1.55 van schouder maat en
heten Sudar en Wadi wise guy.
En de allerkleinste tussen de 70 en 85 cm schoudermaat zijn, Krummel, Pluk en Uk....
(en we hebben de meeste gewoon als wij zijn "over exemplaren hoor... dus dat maakt het extra leuk).

De katten ook lekker origineel, van muis en vent en zus...
de Alpacca's zijn spook en meneer pastoor.... deze namen hebben ze helemaal zelf verdient :D
de katten hadden beter sloper 1 tot 3 kunnen heten.. maar dat doen we met de volgende generatie.
en onze hondjes heten Hertha en Eros van Lesbos (de laatste is zo een griekse asiel hond.. hij komt ook van het griekse eiland lesbos 8-)
O ja, ook nog 2 kleinere geiten Nubia (omdat ze een kruising is tussen een nubische en een gewone geit) en Kaatje dwerg geit keer ??????? En niet te vergeten... onze trots .. "de kippen kinderen" Kippen en geiten zijn ooit via een snoezelproject van mijn werk gekomen... en ze zijn zo leuk.. soms kom ik de keuken in en dan ligt de hond naast de mand en de kippen in de mand :D :D :D
(alleen jammer dat kippen het begrip zindelijk niet snappen :mrgreen: )

nu volgens mij heb ik ze zo gehad... grinnik..
heb je zelf ook dieren ?
Mijn partner en ik roepen altijd... niks meer erbij geen ruimte meer..
maar ja dan maakt er een de grote oversteek.. om het maar zo te zeggen en dan valt er
zo een gat... en tsja wat doe je dan als bv. een kennis of collega roept "weet je""...
grinnik
Dragonguy
Pixie
Pixie

Bericht door Dragonguy »

Mijn naam is Dimitri, ik ben 10 jaar oud. Ben best fantasierijk, en ik hou van lezen en zelf verhalen schrijven.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hallo Dimitri, leuk dat je je op het forum hebt aangemeld! Veel plezier hier en als je ons eens een stukje van een eigen verhaal wilt laten lezen, dan ben ik er nieuwsgierig ;)
Elise
Pixie
Pixie

Bericht door Elise »

En als nieuwste "lid"is het mijn beurt om me voor te stellen:

Elise, 31 jaar oud, leuke vent, kleine kinderen, carriere, hobby waar ze nooit tijd voor heeft/neemt en ik hou van heerlijk ontspannen met een boek in de trein, bed, bad of bank.

Vanaf mn 16e ben ik begonnen met voor de lol lezen (= niet meer verplicht door school) met de klassieker: Lord of The Rings. Na me 2x door de hele Tolkien bibliotheek gewerkt te hebben heb ik nog veeeeel meer gelezen. Robin Hobb, Raymond E. Feist, Anne Rice staan bovenin mijn top 10 lijstje.
Ik heb dan ook de tik om alle boeken/series zelf te kopen. Gelukkig leest mijn man ook veel Fantasy en kunnen we de financiële lasten samen dragen :D

Ik ben ook altijd erg geïnteresseerd geweest in Mythologie en (Fantasy) art (tijdens studie nog een werkstuk geschreven over de connectie tussen die twee) en wanneer ik de rust kan vinden wil ik me hier ook graag mee bezig houden. Brain Froud vind ik een grote inspiratie!
Sinds ik kleine kinderen heb en vaker prentenboeken voorlees, gaat hier ook een nieuwe fantasywereld voor me open. Voorlezen doe ik dan ook met veel plezier (geprobeerd Harry Potter voor te lezen, maar dat is niet te doen!).

Omdat ik boeken vaak opvreet ben ik regelmatig op zoek naar iets nieuws en na een paar miskopen (Karen Miller en deel 2 en 3 van stam van de Holebeer van Jane Auel :cry: ) wilde ik eerst wat op internet googlen. En toen stuitte ik op deze site en het leek me wel leuk ;) om mee te kletsen en nieuwe ideeën op te doen.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hoi Elise, hartelijk welkom op het forum! Leuk dat je ons zo gevonden hebt en hopelijk doe je hier nog leuke ideeën op.. :D

In de ban van de Ring was ook het boek dat mij in de fantasywereld trok en dat geïnteresseerd zijn in Mythologie herken ik ook wel. Ik heb hier ook een aantal hele mooie boeken staan met mythen en sagen uit verschillende culturen. Maar dat is eigenlijk ook een soort van fantasy natuurlijk..

Op de site recenseren we kinder fantasyboeken en volwassenen boeken, dus hopelijk kun je voor jezelf en je kinderen nog nieuwe boeken ontdekken!
davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh »

Had me eigen hier helemaal nog niet voorgesteld schoot me net pas te binnen ! Wel in het topic wat ik geopend had maar hier dus nog niet :oops:

Ik ben dus dave ben 26 en woon in amersfoort. Ik ben werkzaam voor securitas als beveiliger van kantoor panden en dergelijken. Ik ben via de boeken van harry potter en eragon echt verslaafd geraakt aan het lezen van fantasy. Het feit dat je je helemaal kan " verliezen " in een fantasy wereld pakt mij helemaal.
Mochten jullie nog iets willen weten vraag het gerust :)
Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse skölir frá raurthr.
Plaats reactie