Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Killian McNeil
Pixie
Pixie

Re: Even voorstellen

Bericht door Killian McNeil » 28 mei 2012, 17:51

Dank je Davejuh :)

Wordt aan gewerkt, de rest is afwachten ;)

davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh » 28 mei 2012, 18:42

ik ben benieuwd ! ik zal je dagboek gaan volgen :) Had ook al even gekeken naar je site maar dat heb je mooi gedaan zeg !
Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse skölir frá raurthr.

Killian McNeil
Pixie
Pixie

Bericht door Killian McNeil » 28 mei 2012, 18:57

Dank je wel.

De laatste tijd alleen niet zoveel gepost op de Blog.
Moet ik nodig eens weer wat aan gaan doen.

meznir
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door meznir » 10 jun 2012, 07:49

Hallo allemaal, Mike Jansen hier.

Ik schrijf sinds 1991, in zo'n beetje alle genres. Samen met Roelof Goudriaan run ik Verschijnsel en ik heb eind vorig jaar mijn debuutroman, 'De Falende God' geschreven die door Sander gerecenseerd is.

Sinds begin dit jaar bezig met de vervolgroman, "In Schaduwen van Weleer" en daarmee nu tot ruim over de helft gevorderd. Hij wordt iets dikker dan de eerste :shock: Sander leest mee en ik ben benieuwd wat hij er tot nu toe van vindt. Binnenkort mag hij aan de bak voor de tweede helft, want dan heb ik weer tijd om productie te draaien.

Ik ben de afgelopen twee maanden voornamelijk even bezig geweest met productie voor Wonderwaan 22 en 23 en voor bepaalde verhalenwedstrijden 8-)
Mike Jansen
Hoofdredacteur Verschijnsel
Auteur van: De Falende God

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 10 jun 2012, 12:27

Hallo Mike, leuk je ook hier te zien! Heel veel succes met het afronden van deel 2.

Ik heb wel gehoord van Holland SF en Wonderwaan, maar nooit helemaal geweten wat het nou precies is. Zoals ik het lees is Wonderwaan het tijdschrift met kortverhalen in het fantastische genre en Holland SF het tijdschrift met artikelen, interviews en recensies.. Zie ik dat goed? En zijn ze alleen te verkrijgen bij lidmaatschap van het NCSF?

meznir
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door meznir » 10 jun 2012, 13:05

HollandSF en Wonderwaan krijg je inderdaad bij een abonnement/lidmaatschap van NCSF (4 x per jaar). Voorzover ik weet zijn de bladen ook los verkrijgbaar (tenminste, ik bestel meestal wat extra exemplaren Wonderwaan als ik erin gepubliceerd ben 8-) ), maar heeft het niet veel zin dan geen lidmaatschap NCSF erbij te nemen.

De vereniging is niet heel groot, maar wel erg trouw, dus een vorm van bestaansrecht. Met name het nieuwe bloed dat af en toe instroomt wil nog wel eens wat nieuw elan brengen.
Mike Jansen
Hoofdredacteur Verschijnsel
Auteur van: De Falende God

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 24 jun 2012, 21:05

Dag allemaal,

Ik ben raaf, in het echte leven Dirk. raaf is geïnspireerd op Skurn, de raaf die prins Barrick begeleidt in Tad Williams' Schaduwwereld. Mijn eerste stappen in Fantasy (maar ook in SF) heb ik gezet begin jaren negentig met - bijna uiteraard - de LOTR en Duin. Ik sta open voor alle subgenres van Fantasy maar wel met een kritische noot en een zekere aversie voor oppervlakkige personages in een boek waardoor ik het boek of de serie niet verder lees (zo is Shannara bij mij al gesneuveld in het eerste boek :( ).
Het eerder genoemde Schaduwwereld is zeker één van mijn favorieten.
Momenteel lees ik G.R.R. Martin - Een Dans met Draken - deel één en heb ik een soort haat/liefde relatie met deze reeks (should I stay or should I go?).

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 25 jun 2012, 11:25

Hallo Dirk, hartelijk welkom op FantasyWereld!

Ik zou zeker zeggen om nog even door te zetten met Een Lied van IJs en Vuur. Sommige personages zijn wat minder boeiend en die hoofdstukken zijn lastig door te komen, maar de personages die wel interessant zijn, maken heel veel goed. :D

Schaduwwereld van Williams heb ik nooit gelezen, maar hij wordt door jou dus zeker aangeraden :)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 25 jun 2012, 15:31

Welkom Dirk,

Een kritische noot is nooit erg. Ik ben iets minder kritisch, maar klaag dan weer meer :)
Ik heb een aantal boeken van Williams staan, maar ik heb eigenlijk alleen De Oorlog der Bloemen gelezen. Dat vond ik een erg vermakelijk boek. Beetje jammer van de grote hoeveelheid aan taal- en spelfouten.
Ben je bekend met dit boek? En is het kwalitatief te vergelijken met Schaduwwereld?
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 25 jun 2012, 17:25

TimdeKW schreef:Welkom Dirk,

Een kritische noot is nooit erg. Ik ben iets minder kritisch, maar klaag dan weer meer :)
Ik heb een aantal boeken van Williams staan, maar ik heb eigenlijk alleen De Oorlog der Bloemen gelezen. Dat vond ik een erg vermakelijk boek. Beetje jammer van de grote hoeveelheid aan taal- en spelfouten.
Ben je bekend met dit boek? En is het kwalitatief te vergelijken met Schaduwwereld?
Dag TimdeKW
Ik heb het idd gelezen, maar vergelijken is moeilijk want er liggen vele jaren tussen :( .

Plaats reactie