Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Virani
Pixie
Pixie

Re: Even voorstellen

Bericht door Virani » 18 apr 2016, 08:16

Volgens mij heb ik ze voor 14,95 gekocht, dus dat viel ook nog mee :) . Maar €8,- per boek is inderdaad vrij goedkoop! Jammer dat er in mijn omgeving, Amsterdam, niet echt een is binnenkort.

wvanruth

Bericht door wvanruth » 31 mei 2016, 17:59

Nou, hier zijn we dan, mijn naam is William en ben 52 jaar oud en lees al mijn hele leven eerst strips toen ben ik naar thrillers gegaan vervolgens naar fantasy en tegenwoordig ben ik met sf bezig. Terwijl ik met sf bezig ben lees ik nog steeds de vervolg boeken van fantasy en nieuwe strips. Dus ik ben al een tijdje bezig. Ik heb thuis een ruim 2000 boeken staan , waarvan ik de helft nog moet lezen, dus ik verveel me absoluut niet.

Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido » 31 mei 2016, 19:55

wvanruth schreef: Ik heb thuis een ruim 2000 boeken staan
De eerste die een volledig lijstje vraagt van al je boeken en je bent een tijdje zoek om alles te noteren...

Weet je wat? Heb je een lijstje? :fluit:

Alvast welkom op het forum! Hopelijk gaan we samen lange gesprekken houden over fantasy en wegdromen in die werelden om wakker te worden met de gedachte dat het daar fijner is dan hier...

Karazmin

Bericht door Karazmin » 19 jun 2016, 09:51

Hallo,
Eerst een open deur is mijn echte naam niet Karazmin, maar het de naam die ik gebruik(te) op een andere site en waaronder ik mijn eerste verhalen in cyberspace smeet.
Het is de naam van een personage uit één van mijn langere verhalen en is - in tegenstelling tot ondergetekende - een man en een magiër :D
Ik ben geen van beide. Wel bijna 50 en een groot fan van fantasy. Kan ik als eerste mijn moeder de schuld van geven, als tweede mijn grotere broer wiens boeken ik altijd inpikte.

Schrijven doe ik al sinds ik me kan heugen. Begonnen met fanfiction. (Star Trek en andere sf) en het verzinnen van werelden en avonturen rondom mijn helden uit de pop, film, strips enzovoort. Omdat mijn favoriete zanger zich kleedde als een piraat uit de achttiende eeuw. Dus ging ik over die tijd schrijven. Heel knullig en romantisch - maar ja we spreken nu wel over de jaren 80 en ik was nog erg nat achter de oren.

Op dit moment ben ik bezig met de afrondende fase van mijn eerste boek die als werktitel Wisselkind heeft. Urban Fantasy wat zich in Victoriaans Engeland afspeelt. Elfen en stoomtreinen - een gewaagde combinatie.

Mijn favoriete schrijvers zijn overigens Roger Zelazny, Tad Williams, Robin Hobb, Terry Pratchett en Vonda McIntyre. Om een paar te noemen.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 20 jun 2016, 19:30

Welkom!!!! :D

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 20 jun 2016, 22:08

Karazmin schreef:Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met de afrondende fase van mijn eerste boek die als werktitel Wisselkind heeft. Urban Fantasy wat zich in Victoriaans Engeland afspeelt. Elfen en stoomtreinen - een gewaagde combinatie.

Mijn favoriete schrijvers zijn overigens Roger Zelazny, Tad Williams, Robin Hobb, Terry Pratchett en Vonda McIntyre. Om een paar te noemen.
Hoi Karazmin, leuk dat je jezelf hebt aangemeld! Laat ons vooral eens een voorproefje lezen als je wil! Je concept klinkt erg interessant :D

Karazmin

Bericht door Karazmin » 22 jun 2016, 14:51

Het meeste heb ik al geplaatst op een schrijverssite, maar ik denk wel dat ik nog wel een fragment plaats. Aangezien ik op dit moment een beetje worstel met een overgang. Een klein fragment?
Philippe stond voor het raam van de salon en keek naar de straat en het park erachter. Ze was onderweg, hij kon het ruiken in de wind. Een bries bracht een hint van vuurkersenbloesems uit bomen die in de valleien van Tir Na Nog bloeiden. Naast die geur nam de wind ook het geluid van hoeven met zich mee. Onhoorbaar voor mensenoren maar dreunend als drums voor elk niet menselijk lid van de stadsvilla in Mayfair.
De man wachtte in stilte, met naast hem Merrick, Pat en Burke. De grofgebouwde butler had al zijn menselijkheid verloren. Met zijn rode huid en zijn tot klauwen vergroeide handen was de vreedzame Burke tot demonische proporties gegroeid. Een beeld wat door de stompe hoorns die zijn schedel tooiden alleen maar werd versterkt.
'Laten we blij zijn dat de Kleine Vrouwe en de jongen Ioza niet thuis zijn', verbrak Merrick het zwijgen, hij trok twee korte zwaarden uit hun schedes en woog ze op zijn hand.
'Hij is naar Weylarr en ik verwacht hem de eerste dagen nog niet terug', zei Pat met een licht schouderophalen. 'Hij is daar veiliger dan hier.'
Twee dagen geleden, daags na de balletvoorstelling had Pat Ioza voor een boodschap naar de Sneeuwbossen gestuurd. Hij had toch een paar spullen uit zijn werkplaats nodig en het gaf hem een goede reden om zijn leerling uit Londen weg te krijgen, om het zo uit het hart van het conflict te houden. Pat had zijn zwaard nog op zijn rug hangen en leek niet van plan om die te in haast te trekken. Philippes eigen wapens waren revolvers. Indien noodzakelijk zou hij niet aarzelen om ze te gebruiken.

Het gedreun kwam dichterbij en de trilling trok door zijn voetzolen. De bloemengeur begon penetrant te worden en prikte in zijn neusgaten. De drums klonken luider en luider toen vijf ruiters de straat inreden. Verborgen achter de sluiers van sterke glamour bleven ze ongezien voor de Londenaren, die ondanks dat ze de paarden en hun berijders niet opmerkten, ze toch alle ruimte gaven.
Een schrille kreet vulde de lucht, het was de banshee die haar waarschuwingslied zong. Buiten op straat steigerden de khevile in gelid. Hun hoeven schoppend in de lucht gaven de paarden briesend en hinnikend een antwoord aan de banshee. Het was een schitterend vertoon van ongetemde kracht die, als mensenogen het konden aanschouwen, indrukwekkend was geweest. Voor de mannen achter het raam was het niets wat ze niet al honderden keren hadden gezien bij jachtpartijen of festivals in Tir Na Nog.
Kletterend kwamen de voorbenen van de khevile terug op de straat, waar de hoeven de keien raakten sprong een vonkenregen op. Het ritme van de drums stierf weg en liet een doodse stilte achter. De vijf ruiters bewogen niet en stonden als standbeelden voor het huis.

Mondays
Pixie
Pixie

Bericht door Mondays » 08 aug 2016, 15:19

Hallo allemaal, mijn naam is Femke. Ik lees al fantasy boeken sinds ik een klein kleutertje was. Sinds kort speel ik met het plan om mijn eigen fantasy boekenwinkel te beginnen om zo de minder bekende schrijvers ook een platform te geven. Verder is mijn leven vrij saai naast lezen train ik 6 dagen per week en ik ben beta lezer

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 08 aug 2016, 18:29

Welkom :D waar wil je je winkel beginnen?

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 08 aug 2016, 20:03

Welkom op FantasyWereld!

Plaats reactie