Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Muninn » 02 apr 2015, 17:10

Allo allo nieuwe leute! :D

Oakenshield
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Oakenshield » 03 apr 2015, 17:07

TimdeKW schreef:Luister je dan voornamelijk naar Finse bands of zijn de landsgrenzen van de Scandinavische landen in het muzikale geval wat wazig? Ik luister zelf erg graag naar Viking en Folk metal. Ik ben vooral erg weg van Turisas (Fins ;) ) en verder bands als Ensiferum (Finland), Equilibrium (Duitsland), Finntroll (Finland), Thyrfing (Zweden), e.d.
Ik luister overigens naar heel veel subgenres binnen het Metal genre (Power, Heavy, Symphonic, Gothic, Avant-Garde, Death). :)

Ik zal Uniklubi eens opzoeken op Spotify. Ik laat nog even weten of dit in mijn straatje past.
Ja, ik ben een heel groot fan van folkmetal! Vooral Turisas inderdaad, die behoort net als Ensiferum en Equilibrium tot mijn grote favorieten. Verder vind ik het oude werk van Finntroll ook erg goed, en verder luister ik naar Eluveitie, Alestorm, Wintersun, Sabaton en nog een heel zooitje. En heel veel andere soorten metal, hoewel folkmetal toch wel mijn voorkeur geniet. Thyrfing ken ik alleen van naam, dus ik zal die ook eens gaan opzoeken!

Aan Uniklubi is overigens niet zoveel aan hoor, vind ik zelf. :')
Bekijk ook eens mijn auteurspagina, https://www.facebook.com/pages/Natascha ... 4516493119 (:

Peter Motte
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Peter Motte » 23 mei 2015, 12:31

Ik kom me eens opnieuw voorstellen omdat er zo veel forums verdwijnen de laatste tijd.
Ik kom eigenlijk van Pure Fantasy. Dat is nu echt wel weg. Echt wég.
Fantasy Realm zal waarschijnlijk volgende maand verdwijnen.
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.

https://andreasmartens.wordpress.com/

https://vertaalbureaumotte.com/

(c) Peter Motte

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 23 mei 2015, 21:09

Hoi Peter, fantasyforums zijn een uitstervend ras lijkt het, ondanks de populariteit van het genre in alle media.. Drakengloed en Planet-Aeon zijn ook al tijden inactief. Ik ken verder alleen nog de ff-leesclub waar ze een actief forum hebben..

Anyway, welkom (wederom)! Leuk je hier te zien, wellicht druppelen er langzaam nog wat meer oud-PF'ers hier naar binnen. Het is hier de laatste tijd namelijk ook weer wat rustiger ;)

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 23 mei 2015, 23:35

Maar toch blijft het hier wel lekker actief :)

Welkom Peter!

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 27 mei 2015, 23:01

Ja, met vlagen wel :)

Toch denk ik dat fora langzaam worden vervangen door de multifunctionele websites waar je eigenlijk ook je discussies kunt voeren. Lekker makkelijk reageren op artikelen en nieuwsberichten, of op de facebookpagina van je favoriete website.. Of denken jullie dat een forum nog altijd echte meerwaarde heeft?

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 28 mei 2015, 13:21

Ik was vroeger erg actief op een filmforum, maar sinds ik me heb aangesloten bij team FantasyWereld ben ik daar niet meer geweest (ondertussen alweer wat jaartjes geleden). Ik merk wel dat ik hier steeds minder actief wordt. Ik heb zo mijn momenten. :)

Voor mij is het vooral een tijdkwestie. Ik heb niet altijd tijd, of als ik wel tijd heb, zin om de actieve topics te lezen en er op te reageren. Het is dus niet zozeer onwil.

Zolang het gespreksstof en de gesprekspartners interessant blijven dan zullen fora best voort blijven bestaan denk ik zo. Reageren op specifieke artikelen of nieuwsberichten bied vaak slechts ruimte voor korte reacties en oppervlakkige discussies, omdat de nieuwere artikelen zich al gauw aandienen en eerdere discussies al snel in vergetelheid raken.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 28 mei 2015, 13:46

Ik zit ook nog op het moestuinforum daar is het altijd actief maar je hebt wel een aantal mensen nodig die de kar trekken om het zo maar te zeggen.
http://www.moestuinforum.nl/
En onderwerpen die leuk zijn om te bespreken.
Ik kijk hier iedere dag maar log niet altijd in want soms zijn er gewoon geen berichten waar ik op wil reageren dan lees ik ze zo wel.

Over FB ben ik het trouwens niet helemaal eens ik denk dat dit al veel minder is en nog veel minder word in America komt FB nog niet eens meer in de top 3 voor bij de jeugd. Hier word dat dadelijk ook minder.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 28 mei 2015, 14:52

Oh ja, trouwens. :)

Ik ben zelf al een tijdje geen liefhebber meer van reacties bij artikelen op websites en/of Facebook, want om de één of andere reden zijn mensen niet langer in staat elkaar in hun waarde te laten en een gewone, beschaafde discussie met elkaar aan te gaan. Het gros van de reacties is negatief en dat ben ik zat. Ik lees de reacties slechts globaal door en plaats zelden zelf nog een reactie.
Ik lees dan vooral vaak reacties op filmberichten op Filmtotaal.nl en zo nu en dan op Facebook bij wat algemene zaken. Bij eerstgenoemde valt mij op dat iedereen overdreven kritisch is en bij voorbaat al een mening heeft en niet zal schromen deze op een zeer negatieve manier te delen. Als iemand een andere mening is toebedeeld dan is het meteen strijd... Bij laatstgenoemde verlies ik regelmatig mijn geloof in de mensheid.

Doe mij maar een forum waar mensen gewoon leuk en gezellig met elkaar praten over de onderwerpen die ze interessant vinden.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 08 jun 2015, 00:02

Fora zullen toch altijd een warm plekje in mijn hart houden, hoewel ook mijn forum uurtjes een stuk minder geworden zijn.
Ik denk dat fora misschien een beetje moeten moderniseren om relevant te blijven in de toekomst (betere integratie met andere diensten misschien, mobile push notifications e.d.), maar helemaal verdwijnen zullen ze vast niet.

Plaats reactie