Tengwar Transcriptie

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Plaats reactie
davy

Tengwar Transcriptie

Bericht door davy » 17 jan 2018, 17:23

Ik denk dat velen het met me eens zullen zijn dat Tolkien met het Tengwar, het sierlijke elfen schrift, iets heel moois gemaakt heeft. Zelf zou ik zo ver willen gaan dat ik een tatoeage zou willen laten zetten, met de namen van mijn kids in Tengwar. Nu heb ik eigenlijk wat hulp nodig met de transcriptie hiervan.

Omdat het om Nederlandse namen gaat (Eva, Julius, Charlotte, Isabel en Valerie) heb ik een Nederlandse Tengwar mode nodig. Ik heb een eentje weten te vinden van de hand van Liesbeth Flobbe (http://www.syboor.eu/tengwar/). Het valt echter niet mee. Tot nu toe ben ik zo ver gekomen:
Tattoo.png
Ik ben vooralsnog redelijk tevreden over het resultaat, maar voor ik zoiets voor de rest van mijn leven op mijn arm laat zetten, wil ik natuurlijk zeker weten dat het ook klopt. Over het meeste ben ik tamelijk zeker, maar met name de transcriptie van 'Julius' was erg lastig. Met name de -iu- klank.

Zijn hier wellicht mensen die zich al vaker in Tengwar verdiept hebben en hier iets zinnigs over kunnen zeggen? Kunnen jullie me feedback geven op het transcriptie resultaat?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Tengwar Transcriptie

Bericht door angela » 31 jan 2018, 19:46

Ik durf er niets over te zeggen.
Maar misschien zijn er i.p.v. Nederlandse site's wel Engelse site's die je verder kunnen helpen?
Er zullen wel ergens fans zijn die het antwoord weten.

Plaats reactie