E-boeken

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Plaats reactie
angela
Minotaurus
Minotaurus

E-boeken

Bericht door angela » 22 mei 2017, 21:49

Op Facebook nu wat gaande over het doorverkopen van e boeken.
Je kunt ze schijnbaar makkelijk via Marktplaats verkrijgen. En Marktplaats vind het geen probleem.
Wat vinden jullie ervan?

Ik moet eerlijk zeggen ik heb nogal wat e boeken (lees ze niet veel want heb liever een echt boek). Gekocht heb ik ze niet want je kunt op veel site's gratis e boeken krijgen als introductie of boeken die wat ouder zijn die de schrijver zelf aanbied. Kijk maar eens op Kobo daar staan redelijk wat gratis boeken op.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: E-boeken

Bericht door Dave » 23 mei 2017, 13:53

Ik lees ook niet heel veel e-books, heb liever de fysieke boeken, maar dit is natuurlijk iets heel zorgelijks. Nu is piraterij niks nieuws, maar er lijkt nog maar weinig tegen gedaan te worden. Dat blijkt ook uit de houding van Marktplaats. Ik ken de wetgeving niet goed, maar er lijkt veel onduidelijkheid over het wel of niet mogen doorverkopen van virtuele producten als e-books en mensen springen dan daarop in.

De houding van veel mensen is wat dat betreft ook echt slecht. Ik merk in mijn omgeving ook wel eens dat er een neef, buurman of kennis rondloopt met een USB stickie met duizenden e-books die hij dan gratis aanbiedt. En de algemene opinie is dat dat ook gewoon ok is. Als ik probeer uit te leggen dat er mensen hun brood mee moeten verdienen worden de schouders opgehaald. Deze figuren op marktplaats die er geld aan verdienen zijn misschien nog een stapje erger, want ze verdienen er dan ook gewoon aan, maar ook de kopers/ontvangers mogen zich wel wat verantwoordelijker opstellen.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: E-boeken

Bericht door angela » 24 mei 2017, 13:12

Ik moet zeggen ik snap allebei de kanten wel het is natuurlijk erg verleidelijk als iemand boeken aanbied vooral zoals jij het zegt gratis.
Voor boeken waar ik gewoon aan kan komen zou ik het niet doen maar boeken die ik graag zou willen lezen (dit zijn dan eigenlijk buitenlandse boeken) en die ik hier niet zou kunnen kopen met ideal of zo dan zou de verleiding toch wel erg groot zijn. :oops:

Plaats reactie