Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
DamedeDragon
Pixie
Pixie

Re: Even voorstellen

Bericht door DamedeDragon » 20 aug 2018, 10:43

Dank, maar ik had me al eerder hier voorgesteld hoor.

Maar ik wil het best nog een keertje doen :lol:
www.elvegeluk.nl omdat hier ook leuke fantasyspulletjes te koop zijn :)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 23 sep 2018, 22:40

Dag allen. Moet ik me opnieuw voorstellen of kennen de meesten me hier nog wel? Ken ik jullie nog wel? Hoop nieuwe gezichten. :D

Goed om te zien!
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 24 sep 2018, 15:07

Hey Tim! Goed om je weer te zien :D

Hoe is het met jou? Nog aan het trammen? En is je voornemen om iets minder online te zijn om meer te lezen en kijken een beetje gelukt?

En wat vond je van Infinity War? En van Justice League? En van al die nieuwe film- en serie aankondigingen van fantasyfilms en series, zoals de serie van The Witcher en van Feists Oorlog van de Grote Scheuring.

Je ziet, ik heb je inzichten gemist man :mrgreen:

(Verder is het hier nog steeds behoorlijk rustig hoor, onder andere door mijn eigen inactiviteit. De site is echter nog springleven, net als mijn nieuw opgerichte www.fantasy-schrijven.nl)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 24 sep 2018, 20:03

Hallo Dave!

Met mij gaat het prima hoor. Heb een beetje een hectisch jaar achter de rug. Vandaar vooral mijn inactiviteit hier op het forum hoor.
Ongeveer een jaar geleden hebben mijn... toenmalige partner... en ik besloten om na 12,5 jaar op vriendschappelijke wijze uit elkaar te gaan.
Ondanks dat we tot de dag van vandaag nog steeds goed bevriend zijn moest wel het huis verkocht worden, nieuw huis zoeken (ik woon tegenwoordig in Den Haag :) ), opknappen, verhuizen. Een hoop gedoe en gestress.
Vervolgens had ik minimaal een half jaar nodig om aan mijn nieuwe leventje te wennen (voor het eerst in mijn volwassen leven alleen) en ondertussen een fulltime baan, veel extra werken (wel eindelijk een vast contract, geeft rust!), dus erg druk allemaal.
En ja, ik rij nog steeds op de Randstadrail. Het blijft een heerlijk relaxte baan.
Het werk mist af en toe wat geestelijke uitdaging, maar ik heb in mijn vrije tijd genoeg tijd om dat op te vangen.
En ook tijdens werk met de nodige podcasts, TED radio talks, e.d. :P

Wat films en series kijken betreft heb ik vooral het laatste heel veel gedaan de afgelopen maanden. Films kijk ik ook nog wel, maar wel aanzienlijk minder. Sowieso vind ik het een redelijk mager film jaar tot nu toe. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want Infinity War is fantastisch!! :D
Ongeveer een week voor die in de bios zou verschijnen heb ik nog even "snel" besloten alle MCU films opnieuw te kijken.
Sindsdien heb ik die film dip... Toeval? :P
Ik heb Infinity War twee keer in de bios gezien en beide keren genoten. Op de release dag van de Blu-Ray heb ik 'm thuis nog een keer gekeken en heb sindsdien zin om 'm weer te kijken. Dus dat geeft wel aan hoe goed ik 'm vind. Ik kan dan ook niet wachten op het vervolg.
Justice League was wel leuk, maar geen hoogvlieger. Heb me er wel mee vermaakt, maar minder dan met Man of Steel en Batman v Superman.
En wat vond jij van deze films? En wat vind je van de aankomende Joker film met Phoenix? Ik was sceptisch, maar hoe meer ik zie, hoe enthousiaster ik word.

The Witcher?? Dat heb ik nog niet verteld natuurlijk :P , maar na mijn "scheiding" heb ik eindelijk die PS4 eens aangeschaft samen met The Witcher 3. Wat een geweldig spel is dat! Ik heb nog nooit zo'n goed spel gespeeld en ik heb sindsdien ook niets meer gespeeld wat me bevallen kon. Ik ben meteen verziekt. Alhoewel ik de nieuwe Spider-Man game binnenkort aan ga schaffen, want dat ziet er geweldig uit.
Ik ben dit jaar ook mondjesmaat verder gegaan met de Witcher boeken. Ik ben gister aan De Vuurdoop begonnen. Blijven leuke boeken. Beetje complex en lastig te volgen met al die oorlogen, maar de humor en personages maken alles goed. Ik ben dus zeker fan. En dat Henry Cavill de hoofdrol gaat vertolken vind ik ook tof, dus kom maar op Netflix!

Dat van Feist is nog pril toch? Durf ik nog weinig over te zeggen. De Magiër is een van mijn favoriete epische fantasyboeken dus ik zie dit graag verfilmd worden, mits het goed en respectvol gedaan wordt. Niet net als die Shannara rommel van MTV...

Ik volg de site nog wel hoor, alleen het forum niet, maar daar wil ik verandering in brengen. Ik ben nog steeds niet super actief op internet dus ik zal me inhouden. Ik zag inderdaad regelmatig iets voorbij komen van fantasy schrijven. Ik vermoede wel al dat jij er iets mee te maken had, maar niet dat je er alles mee te maken hebt. :)
Wel een erg gaaf idee!

Maar genoeg over mij, hoe is het met jou? Heb jij nog mooie gebeurtenissen meegemaakt het afgelopen jaar?
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 04 okt 2018, 17:36

Dave schreef:
24 sep 2018, 15:07
Hey Tim! Goed om je weer te zien :D

Hoe is het met jou? Nog aan het trammen? En is je voornemen om iets minder online te zijn om meer te lezen en kijken een beetje gelukt?

En wat vond je van Infinity War? En van Justice League? En van al die nieuwe film- en serie aankondigingen van fantasyfilms en series, zoals de serie van The Witcher en van Feists Oorlog van de Grote Scheuring.

Je ziet, ik heb je inzichten gemist man :mrgreen:

(Verder is het hier nog steeds behoorlijk rustig hoor, onder andere door mijn eigen inactiviteit. De site is echter nog springleven, net als mijn nieuw opgerichte www.fantasy-schrijven.nl)
Wacht... wat? Wanneer is er een tv serie van Feist aangekondigd? Dat heb ik gemist! Zooo gaaf!

Tim, welkom terug! Wat gaaf dat je de Witcher hebt gespeeld en gaaf vind, voor mij ook de enige game die mij kon bekoren. Geen enkele game die nog ooit zo goed kan zijn als die :) Ben hem al voor de 2e keer aan het spelen!

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 07 okt 2018, 08:33

Ja ik was er ook al voor de tweede keer mee begonnen. :D
Blijft leuk! Maar heb inmiddels de nieuwe spidey game in huis en die is ook verslavend, dus die speel ik eerst even uit. Daarna ga ik Red Dead Redemption 2 absoluut aanschaffen en dan weer verder met Witcher. Zo nu en dan komt er dus nog weleens een game uit die ook vermakelijk is, maar zo goed als Witcher 3 zullen ze nooit worden. :P

Ik ben momenteel nog bezig met het Witcher boek de Vuurdoop en daar maken we voor het eerst kennis met personages Zoltan en Regis. Erg leuk om de geschiedenis van deze personages te leren, nadat ik ze al heb ontmoet in de game. Anderzijds wel jammer dat bepaalde plottwists al duidelijk zijn. Vooral die over Regis. Heb je de boeken ook gelezen?
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 09 okt 2018, 15:39

Er zijn ook nog genoeg elementen in de game die niets te maken hebben met de boeken, zoals Gauter O'dimm, die is bedacht door het bedrijf zelf :)

De boeken heb ik nog niet allemaal gelezen, heb geloof ik de eerste 4 delen op mijn e-reader staan en het eerste boek al helemaal gelezen :) Zijn echt geweldige verhalen, want het eerste boek zijn allemaal korte verhalen :)

Maraan95
Contacteer:

Bericht door Maraan95 » 19 jan 2019, 18:43

Hey allemaal, mijn naam is Mara en ik ben 23 jaar.
Ik studeer sociaal pedagogische hulpverlening en in mijn vrije tijd doe ik niks liever dan lezen.
Op mijn 16e verjaardag kreeg ik het eerste deel van Eragon en zo is alles eigenlijk begonnen. Mijn favoriete boeken serie op dit moment is de Glazen Troon serie van Sarah J. Maas!
Het lijkt me leuk om hier op het forum meer fantasy lezers te leren kennen en de passie voor het lezen te delen :D!
"To the people who look at the stars and wish
To the stars who listen and the dreams that are answered"
~ Sarah J. Maas

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 20 jan 2019, 00:58

Welkom! :)

DamedeDragon
Pixie
Pixie

Bericht door DamedeDragon » 20 jan 2019, 19:40

Welkom hier Mara
www.elvegeluk.nl omdat hier ook leuke fantasyspulletjes te koop zijn :)

Plaats reactie